Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade van Canon 500D naar hoger model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade van Canon 500D naar hoger model

    Ik heb nu al sinds deze is uitgekomen een 500D met grip, 3 batterijen, canon 18-200mm lens en binnenkort de canon 8-15mm fisheye en eventueel nog een vaste breedhoek die wat lichtgevoeliger is.

    Ik ben heel tevreden van dit toestel.

    Nu zou mijn vader deze 500D, zonder lens, willen overnemen en dan ga ik kijken naar een opvolger. Maar welke zou ik nemen of is het niet de moeite de upgrade te doen?

    Sommige zijn al wat ouder, maar voor goedkopere prijs op de kop te tikken. Ook moet ik een nieuwe grip en extra batterijen bestellen
    • Canon 50D
    • Canon 60D
    • Canon 7D


    alvast bedankt

    Canon Powershot G15 + Ikelite onderwaterbehuizing (-60m)
    Fujifilm X-T3 - 56mm F/1.2 - 16-55mm f/2.8 - 50-140mm f/2.8

  • #2
    Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

    Ik zou zelf eerst investeren in lenzen. Bijvoorbeeld de 18-200 vervangen voor bijvoorbeeld 17-55/15-85/17-40/24-105 en 70/200 non IS of IS.

    7D is een top body, maar met 18-200 haal je er niet alles uit. Mijn persoonlijke ervaring

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

      Ik heb zelf de 400 en had reeds de tamron 17-50 2.8 en heb recent de 70-200 L is 4.0 aangekocht. Ik kan alleen maar beamen dat het investeren in goede lenzen de kwaliteit van de foto sterk verberterd (los van de kwaliteit van de fotofraag natuurlijk). Ik geef wel toe dat het ook kriebelt om de body te upgraden maar soms denk ik dat dat meer te maken heeft met mijn drang om het nieuwste en het beste te hebben. Voorlopig haal ik dus nog veel meer winst uit het kopen van zeer goede lenzen die ooit bruikbaar zijn op de beste FF, maar op,dit ogenblik merk ik dat mijn leercurve nog voldoende goed gaat met deze body. Dus het advies van iemand die ook staat te trappelen om een nieuwe body te kopen: koop een goede lens bv: een 24-70, een 18-55 of een 70-200 en er zal een nieuwe wereld voor je open gaan.

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

        Dus eigenlijk als ik het goed begrijp zou mijn vader de 18-200mm lens mee over nemen en dat ik naar andere lenzen kijk die stuk lichtgevoeliger zijn.

        Die 18-200mm heeft zowat alle bereiken, hij moet dan de lens bijna niet wisselen.

        Dus ik heb dan de keuze om de body te houden en naar naar nieuwe lenzen uit te kijken of een nieuwe body & nieuwe lenzen.

        Canon Powershot G15 + Ikelite onderwaterbehuizing (-60m)
        Fujifilm X-T3 - 56mm F/1.2 - 16-55mm f/2.8 - 50-140mm f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

          Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke Bekijk bericht
          Dus eigenlijk als ik het goed begrijp zou mijn vader de 18-200mm lens mee over nemen.
          yep.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

            De foto's die uit mijn 350D komen met L glas zijn een openbaring in vergelijking met de kitlenzen (18/55 70/300 ). Een nieuwe body heeft dan weer andere specificaties . 7D ==> heel snelle AF .

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

              Doe die 18-200 aan je vader cadeau. Bij eender welke van de toestellen die je opsomt zal
              een betere lens tot betere resultaten leiden. (Zelfs bij je huidig toestel.) En of je op een
              50D, 60D of 7D een grip moet plaatsen, vind ik nog maar zeer de vraag. Batterijen gaan
              lang mee en toestellen hebben uit zichzelf al een goeie grip.

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

                Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                Ik heb zelf de 400 en had reeds de tamron 17-50 2.8 en heb recent de 70-200 L is 4.0 aangekocht. Ik kan alleen maar beamen dat het investeren in goede lenzen de kwaliteit van de foto sterk verberterd (los van de kwaliteit van de fotofraag natuurlijk). Ik geef wel toe dat het ook kriebelt om de body te upgraden maar soms denk ik dat dat meer te maken heeft met mijn drang om het nieuwste en het beste te hebben. Voorlopig haal ik dus nog veel meer winst uit het kopen van zeer goede lenzen die ooit bruikbaar zijn op de beste FF, maar op,dit ogenblik merk ik dat mijn leercurve nog voldoende goed gaat met deze body. Dus het advies van iemand die ook staat te trappelen om een nieuwe body te kopen: koop een goede lens bv: een 24-70, een 18-55 of een 70-200 en er zal een nieuwe wereld voor je open gaan.
                Dit kan ik alleen maar bijtreden. Ik heb zelf een 500D en sta soms ook watertandend te kijken naar al die prachtige duurdere, snellere, betere toestellen. Maar dan kijk ik naar mijn portemonee en dan komt mijn verstand weer boven.
                Het hangt er natuurlijk van af hoever je zelf staat op gebied van fotografie. Mijn eerste lens was ook een 18-200 maar eens je de kwaliteit van ietsje duurdere lenzen gewoon bent zal die 18-200 niet veel meer gebruikt worden, om het even op welke body ze staat.
                Mocht ik nu beginnen met digitale fotografie dan kocht ik waarschijnlijk een 550D of 60D met een 18-55.
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

                  Zal het er eens over hebben dan. De lens naar mijn vader en ik naar andere lenzen kijken.

                  En van de voorgestede body's? De D60 is nieuw, de D50 en D7 zijn al 2 jaar oud en soms wat goedkoper te vinden.

                  Wat ik wel merkt is dat de D60 en D500 eigenlijk zeer weinig verschillen.

                  Waarschijnlijk hou ik het bij mijn D500 en kijk ik naar enkele nieuwe lenzen. Ik vind het wel een prettig toestel.
                  Last edited by Gizmoke; 9 februari 2011, 08:20.

                  Canon Powershot G15 + Ikelite onderwaterbehuizing (-60m)
                  Fujifilm X-T3 - 56mm F/1.2 - 16-55mm f/2.8 - 50-140mm f/2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Doe die 18-200 aan je vader cadeau. Bij eender welke van de toestellen die je opsomt zal
                    een betere lens tot betere resultaten leiden. (Zelfs bij je huidig toestel.) En of je op een
                    50D, 60D of 7D een grip moet plaatsen, vind ik nog maar zeer de vraag. Batterijen gaan
                    lang mee en toestellen hebben uit zichzelf al een goeie grip.
                    Ik ben het volledig met doudeke eens, maar wil er misschien nog aan toe voegen dat je eventueel voor op reis bvb, waarschijnlijk nog wel de lens van je vader (18-200mm) even zal kunnen lenen...
                    If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

                      En voor welke lens opteren jullie persoonlijk? Prijs kwaliteit bekeken.
                      In stijgende lijn van prijs wel. Ik heb er hier enkele bekeken.

                      Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
                      Canon EF-S 15-85mm f/3-5.6 IS USM
                      Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
                      Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM

                      Canon Powershot G15 + Ikelite onderwaterbehuizing (-60m)
                      Fujifilm X-T3 - 56mm F/1.2 - 16-55mm f/2.8 - 50-140mm f/2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

                        Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke Bekijk bericht
                        En voor welke lens opteren jullie persoonlijk? Prijs kwaliteit bekeken.
                        In stijgende lijn van prijs wel. Ik heb er hier enkele bekeken.

                        Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
                        Canon EF-S 15-85mm f/3-5.6 IS USM
                        Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
                        Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM
                        Als body: een 7D
                        Voor lenzen: kiezen uit de laatste 2 ;-)

                        Dan heb je een topcombo ^^

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

                          Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                          Als body: een 7D
                          Voor lenzen: kiezen uit de laatste 2 ;-)

                          Dan heb je een topcombo ^^
                          mee eens.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke Bekijk bericht
                            En voor welke lens opteren jullie persoonlijk? Prijs kwaliteit bekeken.
                            In stijgende lijn van prijs wel. Ik heb er hier enkele bekeken.

                            Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
                            Canon EF-S 15-85mm f/3-5.6 IS USM
                            Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
                            Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM
                            17-85 zou ik laten vallen: deze scoort al minder dan de 18-55IS
                            17-55IS is een topper en daarna komt de 15-85IS
                            24-70 is ook een topper alleen ben ik bang dat je hier groothoek zult gaan missen. Zelfde geld voor de 24-105.

                            Persoonlijk zou ik kijken naar de 17-55 en 15-85 ;-)

                            Zelf gebruik ik de 17-55 en 24-105 op de 7D. Waarvan de 17-55 momenteel het meeste ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upgrade van Canon 500D naar hoger model

                              Volledig mee ééns 15/85 , ik heb zelf de 24/105 als kleinste en daar is wat weinig groothoek op.De 24/105 gaat verhuizen naar de 5D die zijn opwachting maakt en we zullen wel zien wat we dan nog ter aanvulling nodig hebben.

                              Comment

                              Working...
                              X