Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw hier (Nikon D80)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw hier (Nikon D80)

    goede avond
    heb mij via via en nikon d80 gekocht, veel knopjes waar ik niets van ken natuurlijk
    ben en leek op fotografie maar wil het graag in de hand krijgen
    dus alle tips zijn welkom.
    mvg steven

  • #2
    Re: nieuw hier

    Begin met afhalen van de lensdop. Daarna drukken op de ontspanknop.
    Leer dan hoe u de foto's van de camera naar de computer kan overhevelen.
    En ga daar eens kijken hoe het u bevalt wat er gedaan is.

    Bij de volgende stap: Ook goed door de zoeker kijken.

    Bij de derde stap eens bedenken dat het zinvol is om de gebruikshandleiding te lezen.

    Enige eigen inspanning kan geen kwaad: het forum is geen cursus voor luie mensen.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: nieuw hier

      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Begin met afhalen van de lensdop. Daarna drukken op de ontspanknop.
      Leer dan hoe u de foto's van de camera naar de computer kan overhevelen.
      En ga daar eens kijken hoe het u bevalt wat er gedaan is.

      Bij de volgende stap: Ook goed door de zoeker kijken.

      Bij de derde stap eens bedenken dat het zinvol is om de gebruikshandleiding te lezen.

      Enige eigen inspanning kan geen kwaad: het forum is geen cursus voor luie mensen.
      zo slim was ik ook wel en lui euhm oordeel vellen over iemand je niet kent zegt meer over jou dan over mij mvg

      Comment


      • #4
        Re: nieuw hier

        Hallo Steven,

        Plaatwerker niet kwalijk nemen.

        Normaal is het de bedoeling dat je een foto post zodanig dat de ervaren fotografen (zoals Plaatwerker bvb) er hun eerlijke mening en wat tips kunnen over geven.

        Als je niets post, kunnen ze niets zeggen..... en dan schudden ze maar iets uit hun mouw...

        Ik moet toegeven.... hij is echt begonnen met de basis... behalve dan : Opgeladen batterij insteken en geheugenkaart ook niet vergeten.

        Groeten en succes met uw toestel,

        Laurent
        We moeten doen wat we kunnen.... zolang het maar plezant blijft !!!

        Comment


        • #5
          Re: nieuw hier

          Oorspronkelijk geplaatst door Barkingfangio Bekijk bericht
          Hallo Steven,

          Plaatwerker niet kwalijk nemen.

          Normaal is het de bedoeling dat je een foto post zodanig dat de ervaren fotografen (zoals Plaatwerker bvb) er hun eerlijke mening en wat tips kunnen over geven.

          Als je niets post, kunnen ze niets zeggen..... en dan schudden ze maar iets uit hun mouw...

          Ik moet toegeven.... hij is echt begonnen met de basis... behalve dan : Opgeladen batterij insteken en geheugenkaart ook niet vergeten.

          Laurent
          neem hem niets kwalijk kan hij miss niets aan doen
          ja dat is allemaal gebeurt heb men slangen al getrokken ma krijg dat er niet op dus eerst zien hoe alles werkt (op het forum) grtj

          Comment


          • #6
            Re: nieuw hier

            Oorspronkelijk geplaatst door steven s Bekijk bericht
            goede avond
            heb mij via via en nikon d80 gekocht, veel knopjes waar ik niets van ken natuurlijk
            ben en leek op fotografie maar wil het graag in de hand krijgen
            dus alle tips zijn welkom.
            mvg steven
            probeer het eens in een ander forumonderdeel Steven.
            hier verwacht men foto,s.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: nieuw hier

              Welkom.
              En met een foto erbij.
              Nog meer welkom. Welgekomen.

              Comment


              • #8
                Re: nieuw hier (Nikon D80)

                [Mod-LesC]Omdat de Beginnershoek dient voor het posten van eerste foto's op BD, heb ik deze vraag (die algemeen over fotografie gaat, en meer in het bijzonder over het gebruik van een D80, verplaatst naar Camera's. Ik heb "Nikon D80" aan de titel toegevoegd.[/Mod]
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: nieuw hier (Nikon D80)


                  bij deze een fotoke

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuw hier (Nikon D80)

                    Intussen heeft de TS een foto bijgeplaatst, maar helaas ontbreken de EXIF waarden.
                    Is er hier geflitst, en zo ja: stond je zonnekap nog op de lens? Die donkere schaduw vooraan verraadt immers zoiets.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X