Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiruna, Zweden, Lapland & 5D MkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kiruna, Zweden, Lapland & 5D MkII

    Op short notice (gistren)het goede nieuws gekregen dat ik vanavond naar Kiruna, Zweden mag vertekken voor enkele dagen. Bezoek aan Ice Hotel en testritten voor Saab.

    Graag had ik natuurlijk mijn 5D mkII meegenomen, maar ik vind weinig of geen rechtstreekse gefundeerde ervaringen van mensen die er al zijn geweest en ook hun DSLR meenamen en gebruikten tussen -12 en -19 °C

    Sommigen opteerden voor en compact en ik kan ook een 350D meenemen, maar toch hoop ik dat er hier misschien nog iemand is die wel zijn smei-pro DSLR meenam en mij enkele tips (silicagel, raincoat?, etc) zou kunnen verstrekken.

    PM me of email me gerust tot 16u00


    Bednakt,
    Wim

  • #2
    Re: Kiruna, Zweden, Lapland & 5D MkII

    Ik ken er niet veel van, maar ik heb al wel ondervonden dat mijn batterijen bij een magere 0°C razendsnel de helft van hun capaciteit verliezen,dus zekr reservebatterijen meenemen en op een warme plaats (in je jas bv) bewaren.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Kiruna, Zweden, Lapland & 5D MkII

      Hallo,

      Was twee weaken geodesy in het ijshotel. Ik had sleek een 7D ALS een panasonic ts2 compact mee. De 7D had duidelijk minder problemen met de kou dan de Panasonic. Temperatuur was tussen -14 en -8.

      De canon zat in een "gewone" rugzak, niet speciaal geďsoleerd. Panasonic in borstzak van skipak tijdens honden/motorslee tocht. Zoals Johan boven al schreef, wel wat extra batterijen voorzien en je lader niet vergeten. Panasonic had moeite om scherp te stellen ook al was er voldoende licht of contrast.

      Als je de plaats hebt in je bagage zou ik de 5D (ook) meenemen.

      Steven.
      EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
      EOS 10 Glas 28-105 70-210

      Comment


      • #4
        Re: Kiruna, Zweden, Lapland & 5D MkII

        Te laat natuurlijk.... Wij waren in Kiruna in december 2009. De D90 heeft geen kik gegeven. Zelfs bij -25 heeft die een tijd op statief gestaan om de aurora die niet met het blote oog waarneembaar was vast te leggen. Daarna lekker binnen (+25) en 's morgens weer buiten (-20°).
        Ik heb geen verschil gemerkt met gebruik hier thuis en niets speciaals gedaan als extra bescherming.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Kiruna, Zweden, Lapland & 5D MkII

          Een aurora die niet met het blote oog is waar te nemen ?

          Ik begrijp er geen snars meer van, sorry.

          Comment


          • #6
            Re: Kiruna, Zweden, Lapland & 5D MkII

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Een aurora die niet met het blote oog is waar te nemen ?

            Ik begrijp er geen snars meer van, sorry.
            Perfect mogelijk.
            Het was wel spijtig dat ik mijn camera nog niet goed onder de knie had en nogal wat fouten heb gemaakt, maar toch...



            Onze gids die ons met de snowmobile begeleidde naar een cabin in "the middle of nowhere" wist te zeggen dat de aurora soms niet te zien was maar wel bij langere belichting op foto kon vastgelegd worden. Met de videocamera was er ook niets te zien trouwens.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment

            Working...
            X