Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Extender EF 2x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Extender EF 2x

    Hallo,

    kan iemand mij vertellen of de meerprijs t.o.v. de goedkopere Sigma extender de moeite waard is?
    En is er een groot kwaliteitsverschil tussen de Canon Extender EF 2x II en de Canon Extender EF 2x III?
    De II is tegenwoordig NIEUW IN DE WINKEL te verkrijgen voor zo'n €249, wat toch een serieus verschil is met ongeveer het dubbele voor de III...

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Canon Extender EF 2x

    vindt het zelf niet het geld waard. Ik zou persoonlijk voor de canon II gaan, je kan testen bekijken en zie weinig verschil tussen de II en de III

    weet wel, bij EF 2X zou je manueel moeten scherpstellen, bij de 1.4 niet!

    groeten
    http://www.flickr.com/photos/MacObsession
    http://www.macobsession.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon Extender EF 2x

      Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
      vindt het zelf niet het geld waard. Ik zou persoonlijk voor de canon II gaan, je kan testen bekijken en zie weinig verschil tussen de II en de III

      weet wel, bij EF 2X zou je manueel moeten scherpstellen, bij de 1.4 niet!

      groeten
      met een 1D en het middelste focuspunt gaat't wel nog als ik me niet vergis

      Comment


      • #4
        Re: Canon Extender EF 2x

        Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
        vindt het zelf niet het geld waard. Ik zou persoonlijk voor de canon II gaan, je kan testen bekijken en zie weinig verschil tussen de II en de III

        weet wel, bij EF 2X zou je manueel moeten scherpstellen, bij de 1.4 niet!

        groeten
        Hoe kom je daar bij ? Vermoedelijk zal de TS een eventuele 2x gebruiken op zijn 70-200F2.8L dus heeft hij WEL degelijk AF aangezien hij dan nog op een diafragma van F5.6 zit ( een 2x geeft 2 stops verlies en een 1.4x 1 stop ) . Op een 1D body heb je zelfs AF tot F8.
        Naar het schijnt zou de III versie iets beter zijn, of je dat daadwerkelijk zal zien is een ander paar mouwen… die nieuwe versies zijn idd zeer duur… Ik heb zowel een 1.4x en een 2x beiden versie II , de 1.4X is zonder meer goed en bij gebruik op kwalitatieve lenzen hoef je eigenlijk bitter weinig tot niets af te stoppen, met de 2x daarentegen draai je beter een stopje dicht en fotografeer je best objecten die niet al te ver van je verwijderd zijn, mijn ervaring is dat dan de kwaliteit zeer goed kan meevallen.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Canon Extender EF 2x

          had niet gezien dat hij een 1D heeft.
          Ik zou dus de canon extender II (verkiezen boven de sigma voor de duidelijkheid.

          http://www.kamera-express.nl/Objecti...Nederlands.htm

          greets
          http://www.flickr.com/photos/MacObsession
          http://www.macobsession.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon Extender EF 2x

            Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
            had niet gezien dat hij een 1D heeft.
            Ik zou dus de canon extender II (verkiezen boven de sigma voor de duidelijkheid.

            http://www.kamera-express.nl/Objecti...Nederlands.htm

            greets
            Zelfs al had ie geen 1D dan zou hij nog AF hebben hé. Zoals ik al zei heb je AF tot F5.6 met alle Canon body's , bij een 1D is dat nog een stopje extra. Die 2x kun je dus met een F2.8 lens perfect op elke Canon body gebruiken MET AF.
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

            Comment


            • #7
              Re: Canon Extender EF 2x

              kan niet meer volgen nu, ik lees op alle site's iets anders.

              Dus al ik het goed begrijp, kan ik op mijn 100-400 een extender 2x zetten en toch nog autofocus hebben?

              heb een canon 450D

              groeten
              http://www.flickr.com/photos/MacObsession
              http://www.macobsession.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon Extender EF 2x

                Ik heb nog een vraagje ivm extenders op een 7d.

                Als ik nu een 70-200mm f2.8 neem, welke extender presteert dan beter of geniet de voorkeur? x1.4 of x2? Of is het verschil in kwaliteit tss de 2 te verwaarlozen?

                Alvast bedankt.

                Groeten,

                Geert
                Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
                http://www.500px.com/Forex7d

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Extender EF 2x

                  Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
                  kan niet meer volgen nu, ik lees op alle site's iets anders.

                  Dus al ik het goed begrijp, kan ik op mijn 100-400 een extender 2x zetten en toch nog autofocus hebben?

                  heb een canon 450D

                  groeten
                  Neen je zal geen AF hebben want je lens heeft op 400mm een diafragma van F5.6 dus als je daar een 2x extender zou op gebruiken gaat je 2 stops verliezen waardoor je AF geen AF hebt. Ook met een 1.4x extender zal je geen AF meer hebben aangezien je ook één stop verliest en op F8 komt te zitten, zou je echter een 1D body gebruiken in dat gevan dan heb je wel nog AF op het middenste punt.

                  Nogmaals :
                  - bij gebruik van een 1.4x extender : 1 stop verlies
                  + bij gebruik van een 2x extender : 2 stops verlies

                  Nog enkele vb :

                  450D met 70-200F2.8 + 2x = AF want je komt op F5.6
                  450D met 70-200F4 + 2x = GEEN AF want je komt op F8
                  450D met 70-200F4 + 1.4x = AF want je komt op F5.6
                  1D met 70-200F2.8 + 2x = AF want je komt op F5.6
                  1D met 70-200F2.8 + 1.4x = AF want je komt op F4
                  1D met 70-200F4 + 2x = AF op middelste punt want je komt op F8
                  1D met 70-200F4 + 1.4x = AF want je komt op F5.6
                  1D met 100-400F5.6 + 1.4x = AF op middelste punt want je komt op F8
                  1D met 100-400F5.6 + 2x = GEEN AF want je zit hoger dan F8


                  Zoals je ziet doe je er goed aan enkel lichtsterke lenzen te gebruiken wanneer je met extenders aan de slag wil.

                  Los daarvan is een 1.4x kwalitatief altijd beter dan een 2x wat enigzins normaal is ook.
                  Last edited by RDB; 8 februari 2011, 15:35.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Extender EF 2x

                    Ik ben van plan de 2x II te kopen.
                    Is er echt zo'n verschil in beeldkwaliteit met extender??
                    En wat houdt dat verschil in?
                    Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik hem moet kopen. Iemand vertelt me dat bij bewolkt weer die 70-200mm f/2.8 mèt extender bijna niet meer bruikbaar is voor sportopnames... Klopt dit?
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Extender EF 2x

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Ik ben van plan de 2x II te kopen.
                      Is er echt zo'n verschil in beeldkwaliteit met extender??
                      En wat houdt dat verschil in?
                      Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik hem moet kopen. Iemand vertelt me dat bij bewolkt weer die 70-200mm f/2.8 mèt extender bijna niet meer bruikbaar is voor sportopnames... Klopt dit?
                      Bij bewolkt weer met 400mm en F5.6 moeten fotograferen zal idd allesbehalve zijn, wil je optisch wat kwaliteit dan moet je ook wel een stopje dichtknijpen waardoor je al naar F8 gaat en het qua sluitertijden al helemaal zal mogen vergeten. Het is niet voor niks dat de meeste sportfotografen allemaal met een 300F2.8 of 400F2.8 aan de slag zijn hoor...
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Indien ik voor de 1,4x extender zou kiezen, heb ik dan nog veel kwaliteitsverlies?
                        In combinatie met mijn 70-200 f/2.8 kom ik aan f/4... Nog steeds op het nippertje voor sport bij bewolkt weer? Of valt dat al beter mee?
                        En dan kom ik ook aan equivalent van 127-364mm (70-200 x 1,4 extender x 1,3 cropfactor). Beetje kort voor rally, paardensport e.d. zeker? Of valt dat nog wel mee?
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Extender EF 2x

                          Voor wat je wil gaan fotograferen zou ik toch iets lichtsterk adviseren, F4 zal in sommige gevallen krap worden vrees ik... Misschien even een tweedehandse Sigma 120-300F2.8 overwegen ? Persoonlijk gebruik ik voor dergelijke zaken een Canon 300F2.8L IS wat gewoon de lens bij uitstek is maar die Sigma is zeker niet te onderschatten en zoom !
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon Extender EF 2x

                            Ik heb mijn 2x TC II verkocht en een 2x TC III gekocht. Persoonlijk vindt ik het ding een verbetering. AF en scherpte zijn beter als de mkII versie. Had ik met de mkII toch vaak onscherpe/softe platen (bij bewegende onderwerpen), met de mkII scoort het beter. Niet vergeten dat het een TC is en blijft.

                            Resultaten met de 2x TC zijn hier te bekijken:



                            en

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon Extender EF 2x

                              Of een Sigma converter werkt op een Canon lens hangt een beetje af van de lens, blijkbaar is de electronica toch wat anders
                              Als je geld wil sparen of een converter zetten op een lens waar die van Canon fysiek niet op past zou ik eerder een Kenko overwegen
                              Deze laatste laat zich nog het best afplakken en hunt het minst op de EF 400 5.6 en de EF100-400, geeft ook goed resultaat op de EF70-200 f:4

                              De conclusie van mijn experimenten was toch dat extenders zelden lonen op mijn huis-tuin-en-keukenlenzen en dat je beter cropt, zeker op een 18 mps body

                              Comment

                              Working...
                              X