Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke camera ? 3 opties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke camera ? 3 opties

    Hoi iedereen .

    Ik start in maart met een cursus (basis fotografie) en mijn vraag is welke camera ik best koop met een buget van 1100 euro (lens inc) ?
    Ik dacht aan een
    canon eos 550D met lens 18/55 IS en + 55/250 IS = 999 euro
    nikon D90 met lens +18/200 VR = 1299 euro
    nikon D3100 met lens +18 / 55 VR en + 55/200 VR =799 euro

    Ik heb nog nooit met een reflexcamera getrokken en ben dus voledig groen achter mijn oren ! Maar ik wil wel een toestel dat ik toch een jaar of vier kan gebruiken en goed mee ben .

    Dank u alvast
    grtz Inge
    Beter een eersteklas versie van jezelf dan een tweederangs van een ander ! ;-)

  • #2
    Re: welke camera ? 3 opties

    een tip kies voor een d90 met 18-55. die 18-200 past niet tussen de betere kitlenzen zoals diegene die je noemde.
    de set met de 550 is ook goed
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: welke camera ? 3 opties

      Best choice http://www.cameranu.nl/artikel/11860...70-300_VR.html
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: welke camera ? 3 opties

        Ik zou zeggen welke ligt het beste in de hand. Alle drie zijn goede camera's en als startende fotograaf zul je nauwelijks tot geen verschil merken.

        Comment


        • #5
          Re: welke camera ? 3 opties

          Oorspronkelijk geplaatst door dingedinge Bekijk bericht
          nikon D90 met lens +18/200 VR = 1299 euro
          als je 't beste uit de reeks wilt dan is het de D90 met de 18-200mm

          ben ook zo gestart destijds, een D200 met een 18-200mm... dan heb je voor lange tijd niets anders nodig... misschien laten een 35mm f1.8 lensje, maar dat hoor je nog wel...

          prima keuze! je komt voor jaren nieks te kort...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: welke camera ? 3 opties

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            als je 't beste uit de reeks wilt dan is het de D90 met de 18-200mm

            ben ook zo gestart destijds, een D200 met een 18-200mm... dan heb je voor lange tijd niets anders nodig... misschien laten een 35mm f1.8 lensje, maar dat hoor je nog wel...

            prima keuze! je komt voor jaren nieks te kort...
            +1: de D90 met een 18-200 mm objectief, zo ben ik ook begonnen en het is een hele fijne combinatie om van groothoek tot tele genoeg mee te krijgen zonder dat je al direkt een gemis zult hebben
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: welke camera ? 3 opties

              De D90 met 18-200mm lijkt me ook de beste keuze, maar de aanbieding van Tootsie is nog beter , meer bereik en nog betere kwaliteit van lenzen.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: welke camera ? 3 opties

                Oorspronkelijk geplaatst door dingedinge Bekijk bericht
                Hoi iedereen .

                Ik start in maart met een cursus (basis fotografie) en mijn vraag is welke camera ik best koop met een buget van 1100 euro (lens inc) ?

                Ik heb nog nooit met een reflexcamera getrokken en ben dus voledig groen achter mijn oren !
                gewoon uit nieuwsgierigheid:
                waar werk je nu mee?
                en waar heb je het fotografie virus opgelopen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: welke camera ? 3 opties

                  hoi ,

                  bedankt voor jullie comentaar ik denk toch voor de D90 te gaan , de man van selexion raad wel de D3100 aan , maar iedereen zegt blijkbaar de D90 .

                  de microbe heb ik al heeeeeeeeeeel lang opgelopen ik ga nergens zonder een fototoestel en heb wel duizenden fotos maar ik heb heel lang moeten sparen om een spiegelreflex te kunnen kopen nu ben ik zover en ben echt in de wolken , gewoon bang dat ik de verkeerde zal kopen .

                  :-) thanx all
                  Beter een eersteklas versie van jezelf dan een tweederangs van een ander ! ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke camera ? 3 opties

                    de D90 is een supertoestel maar ik raad toch de set van tootsie aan. Meer bereik en kwalitatief betere lenzen.
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke camera ? 3 opties

                      Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                      de D90 is een supertoestel maar ik raad toch de set van tootsie aan. Meer bereik en kwalitatief betere lenzen.
                      Die 18-200 is helemaal niet zo'n slechte lens! Ze is degelijker geconstrueerd dan de 18-105 en heeft VR van de 2de generatie. Dus D90 + 18-200 is helemaal niet zo'n slechte keuze!
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke camera ? 3 opties

                        Oorspronkelijk geplaatst door dingedinge Bekijk bericht
                        .........

                        bedankt voor jullie comentaar ik denk toch voor de D90 te gaan , de man van selexion raad wel de D3100 aan , maar iedereen zegt blijkbaar de D90 .
                        bedankt, maar neem verschillende camera,s eens in handen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke camera ? 3 opties

                          Zoals ik het zie. Een camera is iets waar je het graag een aantal jaren mee wilt doen. Dus
                          vind ik het nogal belangrijk om er een beetje verliefd op te zijn. Heel erg verliefd mag
                          ook. En dat word je niet door reviews te lezen, of adviezen op te volgen, of cijfertjes uit
                          te vlooien, maar wel door naar een winkel te gaan, liefst ergens waar ze je met rust laten,
                          en daar je ogen en hart de kost te geven. Zoals je vroeger misschien naar een caféetje of
                          discotheek ging om het enige juiste meisje te vinden.
                          Wees niet bang, jij zal niet alleen de geschikte camera vinden, maar de geschikte camera
                          ook jou. En samen...
                          Voor wie dit te wollig vindt: ik kies zo altijd alles (auto, tv, stereo, camera), en ben heel
                          en al een tevreden bolletje wol met mijn verzamelde rommel rond me.

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke camera ? 3 opties

                            hey ,

                            joepie ik heb idd alles es in handen genomen en dan toch maar gekozen voor de NIKON D3100 .
                            Hopelijk geen slechte keuze geweest , maar ik ben echt apetrots :-)
                            nu nog de batterij opladen ik ik kan mijn eerste foto nemen, yesss

                            + 18/105
                            +55/200

                            ik hoop in de toekomst hier ook eens een adembenemende foto te plaatsen

                            groetjes Inge
                            Beter een eersteklas versie van jezelf dan een tweederangs van een ander ! ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke camera ? 3 opties

                              Je hebt gelijk dat je apetrots bent! Je zal hier geen spijt van krijgen.

                              Veel plezier hiermee en succes met de cursus fotografie!
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                              Comment

                              Working...
                              X