Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 - D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 - D300s

    Hallo,

    Ik ben een student in de architectuur en had mij vorig jaar een D3000 aangeschaft. Deze was goed als instapmodel maar heeft nu toch zijn beperkingen opgelegd. Ik heb nu mijn oog laten vallen op de D300S en D7000. Na al 2 weken opzoekwerk te doen op google e.d. ben ik er nog steeds niet uit welke ik mij het best zou aanschaffen.
    De D7000 heeft nieuwere technologieën in zijn bezit, maar de d300s is dan alweer professioneler. De pro's en contra's zijn aan elkaar gewaagd wat mij betreft.
    Graag had ik jullie professionele mening (evt van bezitters van deze toestellen).
    De D300s voelt beter aan maar is dan alweer zwaarder dan de D7000 (ik reis vaak).
    De prijs van de D7000 is gunstiger, dus hoe komt het dat deze goedkoper is maar verbeterde specificaties heeft en soms beter wordt beschouwd als de D300s? (waarin uit zich dan het verschil tussen beiden?)

    Ik fotografeer zowel landschappen, architectuur, sport en mensen. (ter informatie)

    Mvg
    Kevin
    Paradox
    D7000

  • #2
    Re: D7000 - D300s

    check dit draadje even: http://forum.belgiumdigital.com/f9/d...00-335458.html
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: D7000 - D300s

      Ja die heb ik gelezen, maar die reactie's gaan niet echt tot de essentie van de topic (op enkele uitzonderingen na). Die dwalen meer uit..
      Paradox
      D7000

      Comment


      • #4
        Re: D7000 - D300s

        Mijn mening;

        Je kan beide camera's eigenlijk niet vergelijken, zijn twee verschillende klasses.

        Maar als student; waarom opteer je niet voor de D90 ? Is 1/2 van de prijs van de toestellen die je noemt en de logische upgrade van de D3000 komende
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: D7000 - D300s

          Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          Mijn mening;

          Je kan beide camera's eigenlijk niet vergelijken, zijn twee verschillende klasses.

          Maar als student; waarom opteer je niet voor de D90 ? Is 1/2 van de prijs van de toestellen die je noemt en de logische upgrade van de D3000 komende
          klopt, nu die camera op zijn einde ah lopen is zal je nieuw nergens die prijs/kwaliteit verhouding kunnen halen.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: D7000 - D300s

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            klopt, nu die camera op zijn einde ah lopen is zal je nieuw nergens die prijs/kwaliteit verhouding kunnen halen.
            Ja daar hebben jullie wel gelijk in, en heb ik zelf ook over nagedacht. Maar langs de andere kant dacht ik dat, als ik dan toch een redelijke investering moest doen, waarom dit dan niet doen in iets nieuws dat langer zal mee gaan (in spec's e.d.). Mss dat jullie mij met deze uitleg verkeerd zullen verstaan, maar momenteel weet ik niet hoe ik het anders moet verwoorden.
            (Het is ook zo dat ik er wel redelijk fanatiek met bezig ben)
            Maar jullie reactie is zeker terecht..
            Paradox
            D7000

            Comment


            • #7
              Re: D7000 - D300s

              Ik heb mijn D80 ook einde serie gekocht en heb er altijd graag mee gefotografeerd. had ik toen de nieuwe D90 gekocht was ik nooit na 2j voor de D300S gegaan.
              Met het budget dat je overhoud door je D90 te kopen kan je weer een heleboel andere zaken kopen.
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

              Comment


              • #8
                Re: D7000 - D300s

                Mijn professionele mening?

                Neem degene die voor het minste geld doet wat die moet doen.

                Let wel...mijn professionele mening is een andere dan mijn hobby mening Mijn hobby mening raadt het duurste van het duurste aan


                Alle gekheid op een stokje...

                Voor "the latest technology" zou ik voor de D7000 gaan. Voor een body die steviger aanvoelt (en is, maar in hoeverre je dat gaat merken) ga je voor de D300(s). Voor mij is de laatste erg belangrijk...goede grip, een D7000 voelt voor mij "te klein". Maar als gewicht juist een nadeel is...dan zou je voor de D7000 kunnen gaan.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment

                Working...
                X