Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

usa?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • usa?

    Hoi,

    Ik ben moet volgende maand naar de USA reizen.
    Kan ik daar mijn body kopen (canon 60D)
    Ik heb eens gekeken op amazon en dat scheelt wel een slok op een borrel.
    Ik veronderstel dat dit een probleem geeft met de garantie?
    Heeft er iemand ervaring met het kopen van lenzen en body's via Amazon in de usa?

    Andere zaken heb ik reeds op deze manier gekocht (hoofdtelefoon etc) en als je de verpakking weggooit heb je nooit problemen bij douane.

    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: usa?

    Niet vergeten om de sales tax er bij te rekenen vooraleer je vergelijkt. Hou ook rekening met garantie en eventuele douaneproblemen.
    Hopelijk is het verschil in prijs groot genoeg.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: usa?

      Probleem garantie:
      tot nu toe geen probleem met gekochte waar van buiten Europe, dus kan ik je niet helpen.
      Verpakking weggooien ?
      het is het aankoopbewijs dat telt. Eens gezien op "het leven zoals het is: luchthaven". Ze houden het tot je 1tje kan produceren made in Belgium. Natuurlijk heb je meer aandacht met waar in de verpakking dan geen verpakking, maar je moet maar s op ene vallen...laat het ons weten eh.
      Vroegah ging het met de post nogal s door de mazen van het net. De dag van vandaag wordt zelf het kleinste pakje getaxeerd + extra handelingskosten aangerekend. Ik kom soms aan 30-35% toeslag in totaal
      Maar dan nog is het soms goedkoper

      ike

      ps je mag dan ook nog s op een boete rekenen omdat je het niet spontaan gedeclareerd hebt.
      ps2 alle info is louter informatief en niet bindend etc etc etc
      It's all a matter of perspective.

      Comment


      • #4
        Re: usa?

        Heb gisteren een postpakket uit de USA ontvangen en me bijna dood geschrokken. Op een totale aangegeven waarde van $122 = 92 euro heb ik 56,63 euro taksen, invoerrechten en behandelingskosten moeten betalen. Dit is 61,55 %.
        Het is ook de eerste keer dat het zoveel is. Ik zal nu toch wel even nadenken wanneer ik iets vanuit de USA wil laten opsturen.

        Comment


        • #5
          Re: usa?

          Ik ga het daar rechtstreeks halen en breng het mee in handbagage. Als ik er nu een sd kaart insteek met fotos van hier, kunnen ze toch al moeilijk bewijzen dat ik het daar heb gekocht niet?

          Comment


          • #6
            Re: usa?

            Oorspronkelijk geplaatst door benmich Bekijk bericht
            Ik ga het daar rechtstreeks halen en breng het mee in handbagage. Als ik er nu een sd kaart insteek met fotos van hier, kunnen ze toch al moeilijk bewijzen dat ik het daar heb gekocht niet?
            Denk je nu echt dat de douane deze "truukjes" niet kent?
            Zoals hierboven al gemeld: enkel het aankoopbewijs telt. Ik heb steeds een copie bij van al mijn fotomaterieel (gekocht in België )
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #7
              Re: usa?

              Oorspronkelijk geplaatst door benmich Bekijk bericht
              ........ Als ik er nu een sd kaart insteek met fotos van hier, kunnen ze toch al moeilijk bewijzen dat ik het daar heb gekocht niet?
              dream on.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: usa?

                Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                Denk je nu echt dat de douane deze "truukjes" niet kent?
                Zoals hierboven al gemeld: enkel het aankoopbewijs telt. Ik heb steeds een copie bij van al mijn fotomaterieel (gekocht in België )
                Doe ik ook, steeds kopie bij van de facturen, en ik heb in de laatste 3 a 4 jaar vrij regelmatig beroepshalve de VS bezocht en telkens had ik behoorlijk wat fotomateriaal bij ( in Belgie aangekocht welteverstaan) maar niet één keer is er eentje geweest die zich daar ook maar een vraag over stelde... waarmee ik bedoel dat de kans dat je de douane tegenkomt wel heel erg klein is...
                Last edited by RDB; 8 februari 2011, 13:32.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #9
                  Re: usa?

                  Even voor de duidelijkheid: waar kan je problemen hebben met douane ?in USA of in Belgie?
                  In USA lijkt mij straf:
                  Dus iedereen die daar buitenloopt met een laptop, Ipod of iedereeen met een dslr die pakweg de grand canyon gaat fotograferen zou zijn aankoopfactuur van belgie moeten bijhebben? begrijp ik het juist.
                  Of: als ze in Belgie u aan de kant halen en vragen waar je uw gerief hebt gekocht?

                  Comment


                  • #10
                    Re: usa?

                    Zal dan vooral in Belgie zijn als je terug binnenkomt.
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: usa?

                      Er is natuurlijk al helemaal geen probleem als je gewoon de verschuldigde belastigen gewoon zoals het hoort betaald. Die regels zijn er voor iedereen. Waarom wil je daar onderuit komen? Je loopt in een winkel toch ook niet zonder te betalen naar buiten omdat je vind dat het anders te duur wordt...

                      En ja, de ervaring leert dat het dan ineens niet meer goedkoper is en het met het oog op garantie toch prettiger is om gewoon in de buurt te kopen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: usa?

                        Wij zijn al tegengehouden geweest toen we terugkwamen van de Canarische eilanden.
                        Ze vroegen gewoon of ze de papieren konden zien van de camera en videocamera en we hebben die gewoon getoont (belgische natuurlijk) en mochten direct door....

                        Comment


                        • #13
                          Re: usa?

                          Op USA bodies heb je geen garantie in Europa.

                          Comment


                          • #14
                            Re: usa?

                            En hoe zit het met tweedehandsmateriaal ? Dan kan je toch nooit een factuur tonen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: usa?

                              zelf verleden jaar in de USA geweest en we waren met een groep van een 18 man ,bijna allemaal met een DSLR en niemand heeft iets gevraagd...
                              Had trouwens ook gewoon mijn laptop bij zonder factuur...


                              niemand naar gevraagd...


                              Vind trouwens de opmerking "waarom de taxen ontduiken" een beetje raar?
                              waarom niet een hoop geld uitsparen als je het kan?
                              Als je er dan mee kunt leven dat er geen garantie is en het risico wil nemen, waarom wel niet?
                              Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                              Comment

                              Working...
                              X