Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d90 omruilen voor nikon d700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d90 omruilen voor nikon d700?

    Hallo iedereen ben hier nieuw,

    Ondertussen heb ik al de d90 thuis opgestuurd gekregen van kameraexpress.
    En heb ik de nikon digital field guide vor de d90 uitgepluisd.

    Nu had ik hier een discussie staan van mijn 3 oude lenzen op de d90: namelijk de nikon objectieven de nikkor 28-105 mm f 3,5/4,5 D (IF) ,de 50 mm F/1,8 D en de Nikon 24 mm 1:2,8 D.

    Dit zijn stuk voor stuk goede objectieven en op de discussie kwam er sprake van de cropfactor dus enkel de 50 mm word niet gedegradeerd (75 mm portretlens wordt het).

    Indien ik betere research zou gedaan hebben zou ik voor de d700 gegaan hebben,dan moet ik geen enkele lens vervangen en op de occasiemarkt vallen er koopjes te doen voor de fx lenzen.

    Wat vinden jullie mijn oude lenzen trachten te verkopen of proberen mijn d90 ,die trouwens nog gloednieuw is terug sturen naar kameraexpress en een upgrade vragen naar de d700 of is dat dom van mij?

    mvg Sandra
    Last edited by sandra cats; 8 februari 2011, 15:00. Reden: schrijffout

  • #2
    Re: nikon d90 omruilen voor nikon d700?

    Laat die cropsensor u niet beinvloeden, ga foto's nemen en wees tevreden. Je lens wordt niet werkelijk 75mm hoor, die blijft 50mm, enkel je FOV wordt anders (field of view).

    D700 is uiteraard een vlaggenschip, enkel een beetje overkill vermoed ik, ben je een beginner?

    Comment


    • #3
      Re: nikon d90 omruilen voor nikon d700?

      koop gewoon een 18-70mm lensje tweedehands bij voor 120€... da's veel minder dan de opleg voor een D700... en ga fotograferen... de D90 is een super camera...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: nikon d90 omruilen voor nikon d700?

        de lenzen die je hebt zijn perfect bruikbaar op de D90. Ik begin hier al half te kwijlen als ik daar Nikkor 24 f/2.8 lees. Voor straat- en reportagewerk .
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: nikon d90 omruilen voor nikon d700?

          nikkor 28-105 mm f 3,5/4,5 D (IF)
          Op een D700 ga je de tekortkomingen in scherpte en resolutie merken. Werkt daarentegen perfect op de D90 maar je zult dan wel een beelduitsnede zien welke overeenkomt met 42-157,5mm hebben.

          de 50 mm F/1,8 D
          Werkt op beiden uitstekend. Op de D90 zelfs als een portretobjectief te gebruiken zoals de veel duurdere 85mm f/1.8

          de Nikon 24 mm 1:2,8 D.
          Niet wegdoen maar houden. Op de D90 niet echt meerwaarde maar komt ooit wel eens van pas. Deze is op de D700 wel een leuke toevoeging maar als je een 24-70 f/2.8 komt gaat deze weer door de mand vallen. Die is beter bruikbaar en scherper in de hoeken.
          Een hoop ouwe zooi
          www.rbfoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: nikon d90 omruilen voor nikon d700?

            Verschil D90 en D700 is wel meer dan 1.000 euro. Je objectieven zijn goed, maar nu ook weer niet dé pareltjes die persé op een fullframe zouden moeten zitten...met andere woorden, met een D700 worden je objectieven opeens de beperkende factor...(op de 24mm na...)

            Ik ga er vanuit dat aanschaffen van de D90 ook een budget keuze is geweest...als je nu "zo even" het geld hebt liggen voor een upgrade naar een D700 zou ik dit geld stoppen in een goede flits (SB900/SB700), een goede standaardzoom (Tamron 17-50 f2.8 bijvoorbeeld) eventueel een degelijk statief mocht je die nodig hebben (weet niet wat je fotografie interesses zijn). En dan heb je nog geld over ook.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: nikon d90 omruilen voor nikon d700?

              Hallo ,

              Ben in feite een beginner,op het gebied van digitale fotografie. (jaren gefotografeerd met een nikon F70) .Maar sloeg lichtjes in paniek wat betreft de lenzen.

              Bijvoorbeeld de Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G DX IF-ED heeft deze dezelfde beeldweergave als vroeger?

              Daarmee bedoel ik 17 mm is dat werkelijk 17 mm (field of view) of iets anders? Dan ga ik veel plezier aan de d90 beleven.

              Sorry voor de domme vragen,maar ben hier op het forum om bij te leren.

              Mijn interesses in fotografie zijn de bergen,ik heb al meer dan 20 trektochten gedaan,waaronder 4 x Nepal. Dus een goede groothoek op de dx is interessant voor mij.
              En ik fotografeer graag dieren die ik onderweg tegenkom (marmotten,herten,steenbokken en mijn katten thuis).

              Aan jullie reacties te zien blijf ik beter bij de d90,dat ga ik dan doen ook wat moet nog veel leren en d 90 ziet er een stevige brok uit om onder de knie te krijgen.

              mvg Sandra en alvast bedankt voor te reageren,zo heb ik toch hals over kop geen 1164 € extra over de toonbank gegooid voor een d700.

              Comment


              • #8
                Re: nikon d90 omruilen voor nikon d700?

                Oorspronkelijk geplaatst door sandra cats Bekijk bericht
                Hallo ,

                Ben in feite een beginner,op het gebied van digitale fotografie. (jaren gefotografeerd met een nikon F70) .Maar sloeg lichtjes in paniek wat betreft de lenzen.

                Bijvoorbeeld de Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G DX IF-ED heeft deze dezelfde beeldweergave als vroeger?

                Daarmee bedoel ik 17 mm is dat werkelijk 17 mm (field of view) of iets anders? Dan ga ik veel plezier aan de d90 beleven.

                Sorry voor de domme vragen,maar ben hier op het forum om bij te leren.

                Mijn interesses in fotografie zijn de bergen,ik heb al meer dan 20 trektochten gedaan,waaronder 4 x Nepal. Dus een goede groothoek op de dx is interessant voor mij.
                En ik fotografeer graag dieren die ik onderweg tegenkom (marmotten,herten,steenbokken en mijn katten thuis).

                Aan jullie reacties te zien blijf ik beter bij de d90,dat ga ik dan doen ook wat moet nog veel leren en d 90 ziet er een stevige brok uit om onder de knie te krijgen.

                mvg Sandra en alvast bedankt voor te reageren,zo heb ik toch hals over kop geen 1164 € extra over de toonbank gegooid voor een d700.
                als je budget het toelaat koop je gewoon een Nikon 70-300 vr er bijvoor op je D90,voor op je reizen....
                Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

                Comment


                • #9
                  Re: nikon d90 omruilen voor nikon d700?

                  nee je 17mm wordt door de cropfactor in feite 25,5mm
                  bij DX boeten de breedhoeklenzen in aan breedhoek
                  maar winnen ze op tele :-)

                  op D700 blijft alles zoals ze zijn
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon d90 omruilen voor nikon d700?

                    Voor DX zijn er overigens wel goede breedhoeken te vinden, Nikon heeft zelf een 12-24mm wat op crop de beeldhoek geeft van een 18 - 36 mm. Bij Sigma vind je voor DX zelfs een 8-16mm zoom...dus 12-24 qua beeldhoek.
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment

                    Working...
                    X