Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen in een museum .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen in een museum .

    Beste ,
    Ik ben een student fotografie in avondschool , zodoende nog een beginner .
    Mijn bezit een nikon D90 , lenzen 18-200 f3.5 - f5.6 & 50mm f1.4.

    Binnen kort (maart / april) zou ik graag geraamtes van dinosauriërs , gaan trekken in het Natuur Hystorish museum van Brussel .

    Men komt er niet elke dag dus graag tips hoe best te fotograferen op deze posturen achter glas .
    Heb al wat gelezen hier de zonnekap vlak tegen het glas , een polarisaie filter , ...
    Maar misschien heeft iemand ervaring ? Voor het geheel zal ik toch vanop een afstand moeten fotograferen .
    Of voor detail in de hoogte .

    Alvast bedankt
    Nikon D70s + Nikon D90
    18-70 mm f3.5-4.5 + 18 - 200 mm f3.5-5.6 + 50 mm f1.4

  • #2
    Re: Fotograferen in een museum .

    Polarisatie filter is niet echt nodig. Gebruik deze zelf nooit als ik naar de dierentuin ga bij het aquarium. Zonnekap tegen het glas is handig (niet altijd noodzakelijk) en camera recht voor het glas houden en niet in een hoek. (scheelt weerspiegeling) Verder zit je in een museum met beschikbaar licht en het vaak niet mogen gebruiken van een flitser. (flitser gebruik tegen glas niet handig)

    Advies oefen ieder geval wat thuis bij mindere licht omstandigheden. Hier zul je waarschijnlijk de grootste uitdaging aan hebben.

    Hier een foto-tje van door het glas op een redelijke afstand ;-)


    genomen met kleine afstand van het glas. (+/- een meter)
    Last edited by Superdaantje; 7 februari 2011, 21:15.

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen in een museum .

      Voor die foto's heb ik maar 1 woord ... Waauw ....

      Vooral die aquariom vindt ik subliem en dat met Iso 5000 zonder ruis ...
      k moet nog veel leren
      Nikon D70s + Nikon D90
      18-70 mm f3.5-4.5 + 18 - 200 mm f3.5-5.6 + 50 mm f1.4