Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen in een museum .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen in een museum .

    Beste ,
    Ik ben een student fotografie in avondschool , zodoende nog een beginner .
    Mijn bezit een nikon D90 , lenzen 18-200 f3.5 - f5.6 & 50mm f1.4.

    Binnen kort (maart / april) zou ik graag geraamtes van dinosauriërs , gaan trekken in het Natuur Hystorish museum van Brussel .

    Men komt er niet elke dag dus graag tips hoe best te fotograferen op deze posturen achter glas .
    Heb al wat gelezen hier de zonnekap vlak tegen het glas , een polarisaie filter , ...
    Maar misschien heeft iemand ervaring ? Voor het geheel zal ik toch vanop een afstand moeten fotograferen .
    Of voor detail in de hoogte .

    Alvast bedankt
    Nikon D70s + Nikon D90
    18-70 mm f3.5-4.5 + 18 - 200 mm f3.5-5.6 + 50 mm f1.4

  • #2
    Re: Fotograferen in een museum .

    Polarisatie filter is niet echt nodig. Gebruik deze zelf nooit als ik naar de dierentuin ga bij het aquarium. Zonnekap tegen het glas is handig (niet altijd noodzakelijk) en camera recht voor het glas houden en niet in een hoek. (scheelt weerspiegeling) Verder zit je in een museum met beschikbaar licht en het vaak niet mogen gebruiken van een flitser. (flitser gebruik tegen glas niet handig)

    Advies oefen ieder geval wat thuis bij mindere licht omstandigheden. Hier zul je waarschijnlijk de grootste uitdaging aan hebben.

    Hier een foto-tje van door het glas op een redelijke afstand ;-)


    genomen met kleine afstand van het glas. (+/- een meter)
    Last edited by Superdaantje; 7 februari 2011, 21:15.

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen in een museum .

      Voor die foto's heb ik maar 1 woord ... Waauw ....

      Vooral die aquariom vindt ik subliem en dat met Iso 5000 zonder ruis ...
      k moet nog veel leren
      Nikon D70s + Nikon D90
      18-70 mm f3.5-4.5 + 18 - 200 mm f3.5-5.6 + 50 mm f1.4

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen in een museum .

        Op deze site vind je veel basis informatie.


        Verder kan ik je adviseren om in RAW je foto’s te maken. Dan heb je ieder geval nog de mogelijkheid om zonder kwaliteitsverlies je belichting tot een zekere hoogte aan te passen.

        Probeer thuis in de woonkamer te spelen met je instellingen van je camera. Zet bijvoorbeeld de camera op Appenture (A) en ga hiermee eens spelen in combinatie met je ISO.

        Als je vertrouwd bent met Diafragma, Sluitertijden en ISO (belichtingsdriehoek) dan zou ik kijken of je Manual (M) kunt schieten. Dit wat ik persoonlijk veel gebruik in dit soort situaties.

        Ik zie dat je een 50mm 1.4 hebt denk dat je met deze lens genoeg lichtsterkte hebt. Probeer wel rekening te houden met scherpte diepte. Dit alles is heel goed te oefenen thuis.

        Als je vragen hebt just roep

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen in een museum .

          Bedankt ,
          We leren nu vooral te leren werken met de curve (rechts belichten ) en stand manueel.
          Morgen krijgen we les over RAW maar zelf gebruik ik het al een tijdje voor de voordelen die je zelf beschreef

          Volgende week ga ik waarschijnlijk fotos nemen op een kerkhof , ook daar zal licht een grote rol spelen in de slaag kansen van de foto .

          Bedankt voor de tips .
          Nikon D70s + Nikon D90
          18-70 mm f3.5-4.5 + 18 - 200 mm f3.5-5.6 + 50 mm f1.4

          Comment


          • #6
            Re: Fotograferen in een museum .

            Oke heel veel succes.. Gaat vast helemaal goed komen

            Comment

            Working...
            X