Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leica v-lux 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • leica v-lux 1

    ik denk eraan om tweedehands een leica v-lux1 te kopen om als tweede camera te gebruiken is er iemand die daar mee werkt of gewerkt heeft , en hoe doet ie het , is het glas werkelijk zo goed

  • #2
    Re: leica v-lux 1

    Sedert februari 2007 heb ik mijn ca 5 jaar oude Canon Powerschot G2 vervangen door de Leica v-lux 1.

    Hij ligt goed in de hand, vertoont bij hoge iso-waarden wel wat ruis (ik ga dus max tot iso 400), maar ... hij heeft ook het draaibare LCD-scherm dat ik bij die G2 erg kon appreciëren. Laag bij de grond iets fotograferen, of een opname boven de hoofden van anderen: zeer handig!

    Ik heb nooit begrepen waarom de opvolgers van de G2 dat draaibaar scherm hebben verlaten.

    Oorspronkelijk wou ik een Panasonic Lumix FZ50 kopen. Maar omdat men in de winkel zei dat de v-lux eigenlijk die Lumix is maar met een iets andere en betere processor (beter voor ruis) , gaf ik de ca 200€ meer uit aan de Leica.
    Intussen heb ik aan de Leica al veel plezier aan gehad.
    Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

    Comment


    • #3
      Re: leica v-lux 1

      Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk bericht
      Ik heb nooit begrepen waarom de opvolgers van de G2 dat draaibaar scherm hebben verlaten.
      Het heeft even geduurd maar ze zijn daarop teruggekomen. O.a. de G6 en de G11 heeft
      ook een kantelbaar schermpje en waarschijnlijk nog wel een paar.

      Comment


      • #4
        Re: leica v-lux 1

        De Lumix FZ50 heeft waarschijnlijk ook een leicalens zou dat de zelfde lens zijn van de V-lux

        Comment


        • #5
          Re: leica v-lux 1

          Enkel de processor zou het verschil uitmaken.

          Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

          Comment


          • #6
            Re: leica v-lux 1

            Leica sorteert zijn lenzen en gebruikt zelf de topkwaliteit. Verder is de soft iets zachter ingesteld. In de club is er een met de lumix F50 en haalt dikwijls meer punten met zijn foto's dan degene met de grote toeters en bellen. Nu is er ook een V-lux 2.

            Albert
            Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

            Comment

            Working...
            X