Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

    Voor mijn reis naar Java , Bali en Lombok volgende week zoek ik de gepaste regenjas ( poncho ) voor de dagelijkse regenbui die er kan vallen zodat mijn fotomateriaal en rugzak droog blijven . Iemand nuttige tips i.v.m. de aankoop hier van ? Misschien zaken zoals AS Adventure waar ze trekkingkleding verkopen ?

  • #2
    Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

    Gewoon ter plekke kopen en hier geen geld aan verspillen.
    Neem eentje zonder mouwen.

    Comment


    • #3
      Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

      Daar had ik ook al aan gedacht .

      Comment


      • #4
        Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Gewoon ter plekke kopen en hier geen geld aan verspillen.
        Neem eentje zonder mouwen.
        Groot gelijk, voor alle reizen naar ZO Azië kun je beter en goedkoper alles ter plaatse kopen, waarom iets 10.000 km meenemen op het vliegtuig dat ervoor 10.000 km op de boot in de omgekeerde richting is gegaan.
        Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

        Comment


        • #5
          Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

          Ik weet niet wat je allemaal wil meenemen naar die regio, maar als ik er naartoe zou gaan nam ik sowieso mijn CompuTrekker AW mee. Allez, of gelijk welke Lowepro AW-tas...kwestie dat 't materiaal veilig zit .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

            Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
            Gewoon ter plekke kopen en hier geen geld aan verspillen.
            Neem eentje zonder mouwen.
            Het is zeker een idee om het ter plekke te kopen. Dan moet je dat ieder geval niet vergeten. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik dit soort dingen toch maar in de koffer gooi

            Comment


            • #7
              Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

              Ik zou dit meenemen vanuit Belgie. Als je ginds een halve dag moet spenderen aan het zoeken van die dingen ben je wel een halve dag kwijt he. Mijn poncho komt uit As Adventure en gaat steeds mee op reis. Rugzak gaat mee onder de poncho.

              Comment


              • #8
                Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

                En waterdicht ?

                Comment


                • #9
                  Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

                  ik was toch blij dat mijn Lowepro Stealth Reporter zo'n plastiek zak had die je over de tas kon trekken hoor...want als het daar regent...en zo'n plastiek regenjasje , wat weegt dat om van hier mee te nemen , dan verlies je ginder ook geen tijd met zoeken
                  Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

                    Je gaat écht geen halve dag zoeken naar een poncho. Wellicht verkopen ze het in het winkeltje naast je guesthouse voor max 3€.
                    Bij AS betaal je 10x meer. Je hebt dan wel een stoer, hip, hoog technologisch ding, maar vaak zweet je je er een breuk in (als er mouwen aan zijn) en zitten ze erg krap met je rugzak er onder.
                    Persoonlijk maak ik vaker gebruik van een klein, opvouwbaar regenscherm. Als je in een stortbui uit een taxi of bus moet stappen en je rugzak nog moet nemen en aandoen, is het al te laat voor die poncho
                    En omgekeerd is het ook een heel gedoe. Lang leve mijn regenschermpje van 2€99.
                    Zo'n poncho heeft enkel zijn nut als je langere tijd door de regen wandelt of fietst (brommert). Maar meestal komt dat niet in je hoofd op en ga je liever schuilen tot de bui over is. En anders zorg je ook maar voor enkelhoog, waterdicht schoeisel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

                      Wij hebben die poncho's van Lafuma. Poncho is zeer ruim, rugzak is zeker geen probleem. Mouwen is gewoon een gat langs de zijkant van de poncho met veters dicht te maken.
                      Dat je het gewoon kan kopen naast je guesthouse : is mogelijk, maar het kan ook zijn van niet. Dit zijn risico's die ik liever niet neem met mijn duur materiaal. In Vietnam verkopen ze die dingen ook maar het zijn plastieken spullen die heel snel gescheurd zijn als je ergens blijft aan hangen. Slim als die Vietnamezen zijn hebben ze dan natuurlijk gerief om het te reparen. In Borneo tropisch regenwoud nogthans verkopen ze die dingen niet overal en waren wij zeer gelukkig met onze belgische poncho's.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

                        Ik heb die poncho's van Lafuma gezien in de catalogus van Colruyt en dat leken mij zeer goede en stevige regenjassen . Het probleem is dat ik 5 weken moet wachten op de bestelling en dat is voor mij te laat want ik vertrek vrijdag al . Waar zou ik die nog kunnen kopen ???

                        Comment


                        • #13
                          Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

                          "Gereserveerde artikelen vind je na 3 werkdagen in je Colruyt- of OKay-winkel" staat er bij mij. Dus als je morgen besteld, zou je hem vrijdag moeten hebben. Tenzij ik iets over het hoofd zie ...
                          Ik zat wel erg close met mijn schatting van de prijs
                          En anders eens bij een fietsenwinkel kijken voor een regencape? Wellicht minder duur dan die merkartikelen.
                          In ieder geval een fijne reis toe gewenst. Weer of geen weer, 't is een mooie bestemming.
                          Java, Bali en Lombok heb ik reeds gezien (ook Sulawesi). En van de zomer zit ik op Sumatra ... in het droge seizoen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

                            Het was 5 weken . Ik ben het zelf gaan checken in de Colruyt .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Regenkleding voor Java , Bali en Lombok

                              Hebben ze die niet bij AS adventure ? Ik heb die van ons gekocht bij Naturion maar dit bestaat niet meer.

                              Comment

                              Working...
                              X