Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-D 24mm f/2.8 of andere op D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF-D 24mm f/2.8 of andere op D700?

    Ik ben op zoek naar een niet TE breedhoeklens tegen een beperkt budget.
    Is dit de beste keuze of is er een beter alternatief onder de grens van laat ons zeggen €500?

    Hoe meer ik lees hoe gekker ik wordt en hoe meer ik tijfel...

    Grtz en bedankt, Johan.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: Nikkor AF-D 24mm f/2.8 of andere op D700?

    Heb je een speciale reden dat je een groothoek prime als optie toont? Je kan namelijk in de prime range ook nog kiezen voor een 28 of een 35 mm versie.
    Zelf heb ik nu de Nikkor 50 mm/f1.8 en zit na te denken over de aanschaf van de Nikkor 35 mm/f2.0 als objectief voor foto's met een grotere beeldhoek dan een standaard objectief, maar ook weer niet te veel groothoek. Ben er alleen nog niet over uit of dit objectief ook kwalitatief goed scoort op een D700; het is een typisch objectief uit het analoge tijdperk
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor AF-D 24mm f/2.8 of andere op D700?

      Persoonlijk heb ik geen al te beste ervaringen met de groothoek AF-D prime objectieven van Nikon, maar eerlijk gezegd heb ik niet de 24mm getest, in ieder geval zijn de huidige zooms tegenwoordig beter dan vele primes, zoals 14mmf2.8, 20mmf2.8en 28mmf1.4, dat op digitale FX toestellen, bij al deze objectieven moet je knijpen tot f5.6 en zelfs f8.0 om hoekonscherpte en vignetering op te lossen.
      De huidige generatie zoomobjectieven zijn reeds volopen zeer goed te noemen op dat vlak.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor AF-D 24mm f/2.8 of andere op D700?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Persoonlijk heb ik geen al te beste ervaringen met de groothoek AF-D prime objectieven van Nikon, maar eerlijk gezegd heb ik niet de 24mm getest, in ieder geval zijn de huidige zooms tegenwoordig beter dan vele primes, zoals 14mmf2.8, 20mmf2.8en 28mmf1.4, dat op digitale FX toestellen, bij al deze objectieven moet je knijpen tot f5.6 en zelfs f8.0 om hoekonscherpte en vignetering op te lossen.
        De huidige generatie zoomobjectieven zijn reeds volopen zeer goed te noemen op dat vlak.
        Ja maar ineens ook een pak duurder?
        Ik dacht aan een 24mm omdat ik voor nikkon nog maar alleen een 70-200 heb.
        50mm was mijn eerste idee,omdat daar positief over gesproken/geschreven wordt maar voor bvb gebouwen, straat en groepen is de keuze van wat breder mss beter.
        Van deie 28mm had ik niet veel goeds gelezen dus dacht aan deze?
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor AF-D 24mm f/2.8 of andere op D700?

          Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
          Heb je een speciale reden dat je een groothoek prime als optie toont? Je kan namelijk in de prime range ook nog kiezen voor een 28 of een 35 mm versie.
          Zelf heb ik nu de Nikkor 50 mm/f1.8 en zit na te denken over de aanschaf van de Nikkor 35 mm/f2.0 als objectief voor foto's met een grotere beeldhoek dan een standaard objectief, maar ook weer niet te veel groothoek. Ben er alleen nog niet over uit of dit objectief ook kwalitatief goed scoort op een D700; het is een typisch objectief uit het analoge tijdperk
          28mm had ik de indruk, na vele reviews, geen aanrader te zijn in deze prijsklasse.
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment

          Working...
          X