Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn keuze canon 60d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn keuze canon 60d

    Ik wil een eerste DSLR kopen en na rijp beraad heb ik uiteindelijk gekozen voor de canon 60D. (deze ligt beter in de hand dan de 500d bij mij althans)
    Aangezien ik merk dat de commentaren en reviews van de kitlenzen over het algemeen slecht zijn, heb ik gekozen voor volgende combinatie.

    De 60d body + tamron 17-50 f2.8 vc (krijgt overal zeer goede commentaren en is minder prijzig dan zijn Canon tegenhanger)
    Aangezien ik veel portretten trek zou ik willen aanvullen met een canon 50mm f1.4 objectief.

    Wat denken jullie? goed voor te starten?
    alvast bedankt voor de feedback,

  • #2
    Re: mijn keuze canon 60d

    Oorspronkelijk geplaatst door benmich Bekijk bericht
    De 60d body + tamron 17-50 f2.8 vc (krijgt overal zeer goede commentaren en is minder prijzig dan zijn Canon tegenhanger)
    Aangezien ik veel portretten trek zou ik willen aanvullen met een canon 50mm f1.4 objectief.
    portretten... er is al veel over geschreven hier op BD... de zoekfunctie is een openbaring!

    persoonlijk gebruik ik liefst een 85mm, 135mm en 200mm voor portretten op een D700
    maar ook op een DX camera was de 85mm m'n meest gebruikte lens...
    50 heb je in principe al, waarom niet gaan voor een 85mm F1.8?

    (en als portretten je ding is, zou ik ook een kijken naar een 5D tweedehands)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: mijn keuze canon 60d

      2 tips direct

      je haalt zelf al de kostprijs aan van de canon 2.8 en wilt gaan naar de tamron-versie
      hier zijn al zeker een paar threads omtrent deze lenzen, bekijk deze zeker
      er is ook een versie van sigma die goedkoper is als canon, weliswaar iets duurder dan tamron maar de meeste gebruikerservaringen van de mensen hier, delen zelfs mee dat de sigma 'beter' is dan de canon

      en voor de 50mm, voor op crop wordt dit bestempeld als de portret-lens samen met de 85mm maar waarom de 1.4 versie?

      je haalt zelf al aan dat het je eerste spiegelreflex zal zijn, dus heb je nog een hele weg af te leggen voor alles in zijn plooi gaat vallen

      daarom volg ik gedeeltelijk d_oracle, je hebt reeds de 50mm op de 17-50 waarmee je kan experimenteren in F2.8 dus zou hiermee beginnen.
      wil je toch perse een lichtsterke prime, kies dan eerst voor de 50mm EF F1.8, deze is een pak goedkoper, draait rond de 100 euro. ze staat ook gekend als de fantastic plastic lens.
      ik denk dat deze een betere starter zal zijn en voldoet ze uiteindelijk toch niet aan je eisen/wensen kan je later nog altijd upgraden.
      je zal je F1.8 sneller kunnen doorverkopen wegens meer gegadigden volgens mij dan voor de 1.4-versie
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: mijn keuze canon 60d

        Userke bedoelt u de
        Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM Canon ?

        Alvast bedankt voor de tip

        Comment


        • #5
          Re: mijn keuze canon 60d

          hoi,

          voor de 50mm f1.8 kan je idd niet sukkelen. dank voor de tip.

          Ik had nog graag een telezoom bijgekocht.
          k heb een goede revieuw gelezen over de Tamron 70-300 VC lens. (zou beter zijn dan zijn sigma en canon tegenvoeter). Heeft hier iemand ervaring mee?

          Over bovenstaande heb ik weinig gevonden op het forum. Wel over de 70-200L USM van Canon maar die zit ver buiten het budget...

          Alvast bedankt,

          Comment


          • #6
            Re: mijn keuze canon 60d

            Oorspronkelijk geplaatst door benmich Bekijk bericht
            Userke bedoelt u de
            Sigma 18-50mm F2.8-4.5 DC OS HSM Canon ?

            Alvast bedankt voor de tip
            nee, die bedoel ik niet

            er is nog een andere, m.n. de 17-50 F2.8 dus 2.8 over de hele lijn
            ik weet dat ze niet in het gamma van konijnenberg staat maar je kan ook bij cameranu.nl
            deze hebben ze wel, en ook degelijke ervaring mee, snel en correct qua levering e.d.

            EDIT: de link van cameranu.nl voor de sigma=> http://www.cameranu.nl/artikel/91174...HSM_Canon.html

            ze hebben ook wel de tamron (http://www.cameranu.nl/artikel/61414...sph_Canon.html)

            de sigma is een 190 euro duurder dan de tamrom maar dan wel weer een stuk goedkoper dan de gekende canon
            Last edited by SVIS; 8 februari 2011, 11:44.
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment

            Working...
            X