Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 600D & 1100D aangekondigd!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 600D & 1100D aangekondigd!

    Ik zag nog geen topic hierover, dus bij deze..

    Canon heeft vanochtend twee nieuwe digitale spiegelreflexcamera's aangekondigd; de Canon 600D en de Canon 1100D. De twee nieuwe camera's zijn vooral een kleine upgrade van de bestaande Canon 550D en Canon 1000D. Behalve de nieuwe camera's heeft Canon ook een aantal objectieven en flitsers aangekondigd.

    Canon EOS 600D

    - 18 megapixel APS-C formaat CMOS sensor
    - Lichtgevoeligheid 100 - 12800 ISO
    - Scene Intelligent Auto mode
    - Full-HD video
    - 3,7 foto's per seconde
    - 9 punt autofocus
    - 3 inch kantel en draaibaar display (1,040 miljoen pixels)
    - Basic+ en Creative Filters
    - Ingebouwde externe flitsaansturing

    De Canon 600D is de top van de instapmodellen en voor veel fotografen een prima keuze. Met de toevoeging van het nieuwe draai- en kantelbare scherm is er voor nog maar weinig fotografen een goede reden om de 60D boven deze nieuwe 600D te kiezen.

    De sensor in de nieuwe Canon 600D is dezelfde als in zijn voorganger, de 550D. Op het gebied van beeldkwaliteit en megapixels is er dus geen vooruitgang. Voor bezitters van de Canon 550D zal er dus weinig reden zijn om over te stappen. Fotografen die nog over een eerder model beschikken zullen wellicht wel een overstap overwegen.

    De camerabody is ten opzichte van de 550D licht gewijzigd. Door het uitklapscherm is deze enkele millimeters gegroeid. Ook is de camera 40 gram zwaarder geworden. De behuizing is nu ook aan de linkerkant afgedekt met rubber. De Canon 550D beschikte nog over een 'oogsensor'. Deze registreerde of je je gezicht voor de zoeker hield en schakelde dan het display uit.

    Bij de 600D moet je het display weer handmatig aan en uit zetten. Wat mij betreft prima, ik vond dat geknipper van het display al nooit zo prettig. Ik kan me echter voorstellen dat sommigen dit een gemis zullen vinden.

    Nieuw is de video snapshot-modus. Een optie die overgekomen is vanuit de videocamera's van Canon. Hiermee kun je in je camera al direct een filmpje in elkaar zetten zonder tussenkomst van een computer. Je gebruikt dan korte stukjes van 2 tot 8 seconde en kunt een soundtrack toevoegen.

    De Canon 600D gaat 799 euro kosten en komt eind deze maand beschikbaar.


    Canon EOS 1100D

    - 12 megapixel APS-C CMOS sensor
    - Creative Auto en Basic+ modus
    - HD video (720p)
    - ISO 100-6400 lichtgevoeligheid
    - 9 punts autofocus
    - 63 zone iFCL lichtmeting
    - 2,7 inch display (230.000 pixels)

    De Canon 1000D was al wat ouder en ook toe aan een update. Met 2 megapixel extra, HD video (helaas geen full-hd) en verbeterde 9 punts autofocus is dit ook een aardige update.

    De Canon 1100D gaat 479 euro kosten en komt halverwege volgende maand beschikbaar.


    Nieuwe kit-lens

    Voor de nieuwe camera's is ook een vernieuwde kitlens beschikbaar; de Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II. Waarschijnlijk wel weer een aardig objectief voor het geld en vaak handig om als eerste objectief bij je camera te kopen (ze worden ook als een set aangeboden). Dit objectief zal ook los te koop zijn voor een prijs van 199 euro en komt beschikbaar in maart dit jaar.

    Behalve een iets gewijzigd uiterlijk schijnt er overigens verder niks in dit objectief aangepast te zijn. Wat dat betreft niet bepaald een erg nuttige update, zo op het eerste gezicht.



    Bron: Photofacts
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

  • #2
    Re: Canon 600D & 1100D aangekondigd!

    De 1100D is dus een gecastreerde 450D, maar met de obligate video. En de 600D is een 550D met swivel schermpje. Ze zullen waarschijnlijk goed presteren en verkopen, maar geef toe, booooring en zo voorspelbaar. Echte innovatie zit er niet meer in bij Canon.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 600D & 1100D aangekondigd!

      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      De 1100D is dus een gecastreerde 450D, maar met de obligate video. En de 600D is een 550D met swivel schermpje. Ze zullen waarschijnlijk goed presteren en verkopen, maar geef toe, booooring en zo voorspelbaar. Echte innovatie zit er niet meer in bij Canon.
      Wil alleen maar zeggen dat de 550D in prijs zal dalen voor wie deze kans wil grijpen, en dat de 1000D ook goedkoper zal zijn wie nog op tijd is.
      Andy Lemaire

      andylemaire.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 600D & 1100D aangekondigd!

        Preview van beide camera's met heel wat info te vinden op www.dpreview.com
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: Canon 600D & 1100D aangekondigd!

          niet echt veel verschil tussen de 1000 en de 1100 akkoord twee af-punten meer en een veel hogere iso maar ik ben best tevreden met 1600. Video vind ik niet nodig en mis ik ook niet.
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

          Comment


          • #6
            Re: Canon 600D & 1100D aangekondigd!

            blijkbaar hebben ze de guide functie van de D3100 van Nikon overgenomen

            qua design blijkbaar iets ronder dan de 1000D
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment

            Working...
            X