Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

    holy crap!!!!

    announceke door Canon : http://www.dpreview.com/news/1102/11...on200400mm.asp

    CP+ 2011: Canon has announced it is developing the EF 200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x lens, which features a built-in switchable 1.4x teleconverter. With the converter engages, it becomes a 280-560mm F5.6 lens. Designed for sports and wildlife photographers the lens will feature weatherproof construction and is scheduled for launch later this year.
    Sparen voor die handel
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

    wow.... nice.... maar zal ook wel erg duur worden.... Als ik al zie wat de prijzen van de nieuwe L lenzen zijn (70-200 f2.8 II, 300L II, 400L II) zal deze vast ook wel onbetaalbaar worden

    Zullen we eens een gokje wagen? Ik zet in op 7000,- euro...
    Last edited by MarkEL; 7 februari 2011, 07:57.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      wow.... nice.... maar zal ook wel erg duur worden.... Als ik al zie wat de prijzen van de nieuwe L lenzen zijn (70-200 f2.8 II, 300L II, 400L II) zal deze vast ook wel onbetaalbaar worden
      daarom da ik al begin te sparen

      net al 1,5 € in mijn spaarvarken gestoken Deze announcement verklaart natuurlijk de 70-300L... De 100-400 zal dus hoogstwaarschijnlijk niet vernieuwd worden lijkt me...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        daarom da ik al begin te sparen

        net al 1,5 € in mijn spaarvarken gestoken Deze announcement verklaart natuurlijk de 70-300L... De 100-400 zal dus hoogstwaarschijnlijk niet vernieuwd worden lijkt me...
        hhmm.... wel dan heeft je spaarvarken nog wel even te gaan denk ik

        Maar he, ik ben bang dat je gelijk hebt wat betreft de 100-400L.... Toch jammer want het 100-400 bereik is voor veel mensen toch wel bruikbaarder dan 70-300 bereik (vliegshows/ spotten, natuurfotografie, bepaalde sporten, etc) maar ik verwacht toch niet dat er heel veel 100-400L gebruikers zijn die zoveel extra geld zullen/ kunnen uitgeven aan een "upgrade" naar een 200-400L f4....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

          Zet jullie spullen maar alvast in de rubriek 'aangeboden'
          Om naar mijn schatting de om en bij 4000euro te overbruggen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

            ik denk ook niet dat Canon op dat publiek mikt met zo'n lens want die gaat inderdaad wel heel wat duiten kosten... De hobbyisten zullen dus eerder naar de 70-300L moeten gaan ja.

            Ben het wel met je eens dat het jammer is want 100-400 is inderdaad een leuk bereik.

            [gezocht]groter spaarvarken[/gezocht]
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

              Als ik héél eerlijk ben vind ik dit een schitterende toevoeging aan de lijst van L-lenzen.

              Neem dit even mee, een beetje sport fotograaf heeft de 70-200 2.8 IS (Mark I of II) en daar sluit een 200-400 perfect op aan ... en op 400mm heb je nog f4.0 met deze lens ... heb je meer bereik nodig moet je niet beginnen knoeien met 'lens afnemen, extender zetten, lens terug monteren ... als je op een Rallye staat mag je gelijk je sensor gaan kuisen.

              Met deze nieuwe lens : knopje omzetten ... hopla 560mm bij f5.6 ... en nog steeds IS, dus waarom zou ik dan een 500mm IS kopen ? Waarschijnlijk omdat deze laatste toch nog net iets beter zal zijn.

              Even afwachten wat de prijs van dit stukje glas zal worden ... maar als die enigszins meevalt gaat mijn 100-400 in de aanbieding hoor

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

                De Nikon 200-400 f/4 kost een kleine 6000€, om maar een idee te geven
                Zou wel tegenvallen moest de 100-400L uit productie gaan, tenzij de prijs beter meevalt
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                  Zet jullie spullen maar alvast in de rubriek 'aangeboden'
                  Om naar mijn schatting de om en bij 4000euro te overbruggen.
                  Als ik naar de prijs van de Nikon variant van de 200-400 kijk dan zul je er met 4000,- echt lang niet zijn vrees ik De huidige prijzen van de 70-200 f2.8 II, 300 f2.8 II en 400 f2.8 II liggen ook allemaal niet ver af van de Nikon tegenhangers (sterker nog, de 400 f2.8 II is zelfs fors duurder dan de Nikon tegenhanger) dus dat zal met deze nieuwe 200-400L ook wel niet het geval zijn.....
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    wow.... nice.... maar zal ook wel erg duur worden.... Als ik al zie wat de prijzen van de nieuwe L lenzen zijn (70-200 f2.8 II, 300L II, 400L II) zal deze vast ook wel onbetaalbaar worden

                    Zullen we eens een gokje wagen? Ik zet in op 7000,- euro...
                    Ziet er een mooie lens uit
                    De prijszetting zal natuurlijk de bestaande investeringen van de klanten beschermen
                    Altijd geweten dat het een dure hobby zou worden

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Als ik naar de prijs van de Nikon variant van de 200-400 kijk dan zul je er met 4000,- echt lang niet zijn vrees ik De huidige prijzen van de 70-200 f2.8 II, 300 f2.8 II en 400 f2.8 II liggen ook allemaal niet ver af van de Nikon tegenhangers (sterker nog, de 400 f2.8 II is zelfs fors duurder dan de Nikon tegenhanger) dus dat zal met deze nieuwe 200-400L ook wel niet het geval zijn.....
                      Heb niets opgezocht hoor en is dus een (onder)schatting van mijn kant.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Als ik naar de prijs van de Nikon variant van de 200-400 kijk dan zul je er met 4000,- echt lang niet zijn vrees ik De huidige prijzen van de 70-200 f2.8 II, 300 f2.8 II en 400 f2.8 II liggen ook allemaal niet ver af van de Nikon tegenhangers (sterker nog, de 400 f2.8 II is zelfs fors duurder dan de Nikon tegenhanger) dus dat zal met deze nieuwe 200-400L ook wel niet het geval zijn.....
                        Ik vrees met jou mee.... Als je de prijs van de Nikon-tegenhanger in ogenschouw neemt en je voegt daar de ingebouwde extender als feature van de nieuwe Canon aan toe, dan zit je volgens mij- zeker bij introductie- eerder op 7000-8000 Euro.

                        Ik hoopte een beetje op een geupgrade 100-400 IS met een verbeterde IS, weathersealing en (nog) betere optische eigenschappen voor een bedrag van 2000-2500 Euro. Van de andere kant: met huidige 100-400 IS is ook heel wat moois vast te leggen en dat voor de "spotprijs" van 1200 Euro ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Ziet er een mooie lens uit
                          De prijszetting zal natuurlijk de bestaande investeringen van de klanten beschermen
                          Altijd geweten dat het een dure hobby zou worden
                          oh 't zal zeker een prachtlens worden en ik zal hem ook graag willen kopen.... Het is ook zeker een mooie toevoeging in de L tele-lenzen serie... Ik zou alleen toch ook graag zien dat Canon de "iets meer betaalbare telelenzen" (lees: 100-400L, 400L f5.6) ook zou upgraden in plaats van alleen maar "onbetaalbare" lenzen op de markt te gooien...En nee, een 70-300L is voor mij (en ongetwijfeld velen met mij) zeker géén vervanger voor een 100-400L Zeker niet tegen de huidige nieuwprijs

                          Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                          Ik hoopte een beetje op een geupgrade 100-400 IS met een verbeterde IS, weathersealing en (nog) betere optische eigenschappen voor een bedrag van 2000-2500 Euro. Van de andere kant: met huidige 100-400 IS is ook heel wat moois vast te leggen en dat voor de "spotprijs" van 1200 Euro ...
                          Precies mijn gedachte... Natuurlijk, de huidige 100-400L is ook geen slecht objectief en ik heb er in de laatste jaren al regelmatig mooie platen mee geschoten. Toch begin ik wel serieus het verschil te merken tussen mijn overige lenzen en mijn 100-400L. Nu weet ik ook wel dat ik deze zoom eigenlijk niet mag vergelijken met mijn (L) primes, maar ik vind het verschil toch wel erg groot, zeker op een 5D II....
                          Last edited by MarkEL; 7 februari 2011, 09:04.
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

                            ik schat deze eerder tussen 5000 - 6000 €... bij lancering en die zal volgens mij zo rond de 4500 stabiliseren... Heel wat lens die bij menig fotografen op de wenslijst staat.
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

                              Lijkt me een super lens, maar ik heb (tot nu toe) die afstand niet nodig. *blij voor m'n spaarvarkentje*
                              Andy Lemaire

                              andylemaire.be

                              Comment

                              Working...
                              X