Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope reflex of dure compactcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkope reflex of dure compactcamera?

    Heej iedereen,

    ik ben van plan om een nieuw fototoestel te kopen,
    maar ik ben aan het twijfelen of ik een reflextoestel zou kopen
    van rond de 600/700 euro ofwel een Compactcamera van rond de 500 euro.

    Als ik voor de compactcamera ga, zou ik gaan voor de Panasonic Lumix LX5.

    Wat is jullie mening?

    Groetjes
    Sophie

  • #2
    Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

    Wat wil je gaan doen met fotografie ? Ben je bereid om tijd te investeren in de basis van fotografie ? Meer informatie waar je de camera voor wenst te gaan gebruiken kan handig zijn om je beter te kunnen adviseren ;-)

    Één van de voordelen van een spiegelreflex is toch wel het kunnen wisselen van objectieven. Van beide zijn natuurlijk voor en nadelen te noemen ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

      Waarvoor ga je die camera gebruiken? Wat is je huidige kennis van fotografie?
      Dat je hem gaat gebruiken om foto's te maken is uiteraard logisch maar welk soort foto's.
      Blijkbaar stelt supperdaantje zich op hetzelfde ogenblik dezelfde vragen
      Last edited by Lazy Charles; 6 februari 2011, 16:24. Reden: blijkbaar gelijke posting :-)
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

        Dag Sophke,

        Dat hangt voornamelijk af van wat jij wil fotograferen en hoe je te werkt wil gaan. De Panasonic Lumix DMC-LX5, een high-end compact scoort erg goed, heeft een snellere lens en geeft meer manuele controle t.o.v. zijn concurrenten. Dus volgens mij een goede keuze.

        Mvg,

        edit: srry val in herhaling precies
        "Why fake it, when you can create it"

        Comment


        • #5
          Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

          Eigenlijk ben ik van plan om de camera voor allerelei gelegenheden te gebruiken,
          familiefeesten, feestje met vrienden, als ik op sta ga in de natuur...
          Mijn kennis van de fotgrafie rijkt nog niet zo ver maar ik heb al veel op internet
          zitten rondsurfen en heb ook al een aantal boeken gelezen en de basis heb ik nu wel door.

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

            Voor familiefoto's is zowat alles ok.
            In de natuur zal je heeeeeel snel tegen de grenzen van een compactje of bridge aan lopen, maar wees wel bereid om meer dan 600€ in je lenzen te steken

            Comment


            • #7
              Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

              Nex 5 is echt wat voor jou

              Oorspronkelijk geplaatst door sophke Bekijk bericht
              een Compactcamera van rond de 500 euro.

              Als ik voor de compactcamera ga, zou ik gaan voor de Panasonic Lumix LX5.
              Panasonic Lumix LX5 kost 395 euro
              Last edited by Sportsterpeke; 6 februari 2011, 16:50.
              Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

              Comment


              • #8
                Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

                je lijkt interesse te hebben in fotografie...

                ga dan voor de dslr zou ik zeggen... en leer bij
                www.aeri-photography.be

                Comment


                • #9
                  Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

                  Mijn a350 met 3 lenzen is te koop even tussen door hee
                  sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door sophke Bekijk bericht
                    Heej iedereen,

                    ik ben van plan om een nieuw fototoestel te kopen,
                    maar ik ben aan het twijfelen of ik een reflextoestel zou kopen
                    van rond de 600/700 euro ofwel een Compactcamera van rond de 500 euro.

                    Als ik voor de compactcamera ga, zou ik gaan voor de Panasonic Lumix LX5.

                    Wat is jullie mening?

                    Groetjes
                    Sophie

                    Misschien is dit hier wel iets voor jou





                    http://www.digicamshop.be/product/92...epix-hs10.html
                    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

                      Indien compactcamera : Olympus XZ-1 (na lang premium compactcamera's te hebben vergeleken, waaronder ook de Panasonic LX5 die u vermeld, de Canon S95, de Samsung EX-1,... kwam deze er als beste uit, ook andere forumleden vonden dit).

                      Ik zal ik deze voor mijn vrouw kopen naast mijn DSLR, omdat die het dichtst DSLR kwaliteit benadert, hij is wel nog maar uit in de USA, zal nog iets duren.

                      Zie mijn bespreking hier : http://forum.belgiumdigital.com/f9/e...-a-351898.html

                      Maar als enthousiaste beginnende fotografe zou ik toch een dslr kopen om de microbe te pakken te krijgen. Besef wel dat dit een dure hobby is.

                      Ik kan je net zoals mijn 2 beste vrienden volgende set aanraden :

                      1> 2e hands 40D rond de €400 :
                      vb http://forum.belgiumdigital.com/f11/...er-351399.html
                      2> Tamron 17-50 om te beginnen voor +- €250 tweedehands
                      3> Later indien meer zoombereik gewenst : een Canon 55-250 IS (+- €200)

                      Ik begon ooit met deze super prijs/kwaliteit basis-set, en mijn 2 vrienden werken er nog steeds mee.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

                        Ideaal is natuurlijk om beiden te hebben. De LX5 is een prachtige camera. Heel goed van
                        IQ. Bewerkt in raw nauwelijks te onderscheiden van een DSLR. En al zeker niet van een
                        instaptoestel met een goedkope lens. Ook gemakkelijk om overal mee naar toe te nemen.
                        Veel meer dan een jaszak is er niet voor nodig. Bovendien stil en weinig opvallend, wat
                        ook wel eens handig kan zijn.
                        Een DSLR heeft dan weer het voordeel dat hij sneller is (makkelijk voor beweging), dat hij
                        bij minder goede licht-omstandigheden beter onder de voeten uit kan, en dat je van lens
                        kunt verwisselen en dusdoende beter bent uitgerust in meer omstandigheden.
                        Om het beste resultaat te bekomen heb je voor beide een goede basiskennis nodig en wat
                        kennis omtrent nabewerking. Bij een compact net zo goed als bij een DSLR voor de beste
                        resultaten.
                        Ik heb ze beiden, maar als ik er maar één mocht houden, en eerlijk moet zijn, dan toch de
                        DSLR. Daar heb ik net een iets beter gevoel bij.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

                          Bedankt voor jullie vele tips
                          Wat ik hier kan uit besluiten is dat het misschien toch beter is om voor een DSLR te gaan.
                          Maar wat ik me afvraag is het volgende, zijn de goedkope DSLR's (van rond de 600/700 euro) wel de moeite waard om te kopen, naar de kwaliteit van de lens + body te zien??

                          Mijn plan was eigenlijk om nu een heel goede compactcamera te kopen, omdat die qua lichtinval nog altijd iets beter zijn dan de bridge-toestellen, en dan later (als ik wat ouder ben) over te schakelen naar een DSLR van rond de 1000/1500 euro.

                          Mvg

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

                            als je toch voor een compact gaat zou ik ook eens denken aan de Leica V-LUX 20, 580 euro is toch beetje rond je budget

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goedkope reflex of dure compactcamera?

                              Oorspronkelijk geplaatst door sophke Bekijk bericht
                              Bedankt voor jullie vele tips
                              Wat ik hier kan uit besluiten is dat het misschien toch beter is om voor een DSLR te gaan.
                              Maar wat ik me afvraag is het volgende, zijn de goedkope DSLR's (van rond de 600/700 euro) wel de moeite waard om te kopen, naar de kwaliteit van de lens + body te zien??

                              Mijn plan was eigenlijk om nu een heel goede compactcamera te kopen, omdat die qua lichtinval nog altijd iets beter zijn dan de bridge-toestellen, en dan later (als ik wat ouder ben) over te schakelen naar een DSLR van rond de 1000/1500 euro.

                              Mvg
                              Met een set als de Pentax K-x en de twee kitlenzen 18-55mm wr + 50-200mm wr voor euro 550 ben je echt wel vertrokken in de hobby hoor Loop je na verloop van tijd tegen de beperkingen aan, dan maak je vlot een upgrade en hoef je beide kitlenzen nog niet meteen overboord te gooien. Ok met die zogenaamde goedkope DSLR mis je wat luxe, heb je een tragere AF in live view, is wat klein maar voelt wel stevig en zo zijn er nog een aantal kleine puntjes, geen zichtbare AF punten in de zoeker is iets wat ik al vervelend vindt, maar voor dergelijke prijs heb je toch al een serieus toestel in handen Wat wil je nog meer?

                              Pentax vindt ik op instapniveau echt goed, maar de Nikon D90 + 18-55mm VR staat ook voor net geen 700 euro, is zeker ook een aanrader. Canon vindt ik persoonlijk wat minder.

                              Als je echt wil gaan experimenteren met het fotograferen, kies dan voor een DSLR.

                              Mvg,
                              Last edited by Galileo; 7 februari 2011, 19:30.
                              "Why fake it, when you can create it"

                              Comment

                              Working...
                              X