Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 60d of nikon d90 of d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 60d of nikon d90 of d7000

    hallo

    ben hier nieuw

    ben op zoek naar een nieuwe dig toestel
    mijn huidig toestel een 24 jaar oude minolta 7000 (analoog )
    toestel is vooral om fotos

    ben al eens gaan zien
    en de canon 60d ligt zeer goed in de hand
    de 500 en 550 vind ik te klein uitvallen (grote handen)
    en mis het kleine display bovenaan
    de nikon d90 ligt ook wel goed
    de d7000 van nikon niet gezien

    in digifoto pro nr4 staat er een test van de nikon d7000 en canon 60d
    vind dat de nikon er beter uitkomt

    zijn er nog andere intressante toestellen met een grote body
    is canon 50d nog ergens te verkrijgen aan een interssante prijs

    weet dat de nikon d90 al een jaar of 2 bestaat
    en de d7000 nog nieuw is
    maar zijn deze 2 toestellen met elkaar vergelijkbaar

    koop mij liever iets waar terug jaren mee kan doen
    en moet niet het allernieuwste zijn

  • #2
    Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

    Ik lees helaas niks over de objectieven die je wenst te gaan gebruiken. Dit vind ik persoonlijk toch iets belangrijker dan de camera. Smaken verschillen

    Ik ben geen Nikon gebruiker en kan daar dan ook weinig over zeggen, maar zowel Nikon als Canon zijn toppers

    Zelf zou ik toch eerder kijken naar de 7D met 17-55 of 15-85

    Comment


    • #3
      Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

      Het probleem is dat alle toestellen die je opnoemt allemaal goed zijn en veel meer mogelijkheden bieden dan je vorige analoge toestel. Gelukkig heb je al een eerste selectie gemaakt en zal het een beetje een persoonlijke keuze zijn of je voor een Canon of een Nikon gaat.
      Mogelijk dat het budget ook een rol speelt en dan moet je je goed gaan afvragen of je wel echt voor de allernieuwste camera met bijbehorende hoog prijskaartje moet gaan!!

      Wat voort soort fotografie gaat je voorkeur naar uit? Dan kun je ook eens kijken welke objectieven hier goed bij aansluiten en voor welke prijzen die op dit moment over de toonbank gaan....

      Al met al...een verkeerde keuze zul je met genoemde camera's in ieder geval niet kunnen maken
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

        ik heb in net dezelfde situatie gezeten als jij!
        ook een groot dilemma tussen 60d, d90, d7000
        de 60d heb ik laten afvallen omdat de prijs ervan wel zeer dicht tegen de d7000 ligt en voor de kleine meerprijs de d7000 toch een wat extra kwaliteiten heeft. natuurlijk maakt dit de 60d geen slecht toestel. maar prijs/kwaliteit vond ik de d7000 toch iets interessanter. als je het draaischermpje van de 60d erg leuk vindt wordt de keuze natuurlijk al wat moeilijker

        one down, two to go.
        hier heb ik lang over moeten nadenken: d90 of d7000???
        de d7000 kost toch snel 300-400 euro meer dan de d90. d7000 geeft wel wat extra mogelijkheden voor deze prijs, maar met de d90 spaar je weer geld voor duurdere objectieven. (die ook zeer belangrijk zijn)
        ik heb me toch laten verleiden voor de d7000 en ik ga hem binnen een paar weken kopen!

        reden voor mijn keuze:
        -de hogere bruikbare iso van de d7000 kan goed van pas komen denk ik.
        -een snellere burst rate is zeer bruikbaar voor de soort fotografie die ik op het oog heb.
        -de deels metalen body geeft me toch een 'veiliger gevoel'. ik ben een materialist en dus ligt zo'n duur en geweldig toestel me nauw aan het hart. dan is het steeds leuk om te weten dat hij toch een beetje tegen een stootje tegen kan of dat je hem toch niet gaat kapot nijpen ofzo
        -een nieuw lichtmetingssysteem (of hoe ik het ook correct moet noemen) in de d7000 zal minder fouten maken dan dat van de d90
        -100% viewfinder lijkt mij ook zeer handig. als ik de DSLR van mij pa gebruik (heel af en toe mag dat ) en ik wil iets precies kadreren moet ik toch zeer goed op het gevoel inschatten waar de foto eindigt. met 100% moet ik me daar al geen zorgen meer over maken.
        -de d7000 is gewoon beter dan de d90, en op dit moment discutabel zelfs de beste APS-C formaat DSLR in het gamma van nikon. ik ben van plan om 6-10 jaar met dit toestel te doen. door de duurdere optie te kiezen zal mijn voor marketing beïnvloedbare geest minder vlug een nieuw toestel willen . ik weet niet of mijn punt hier duidelijk is. laat het me zo zeggen: ik stel mezelf op deze manier gerust voor de komende jaren door te weten dat ik 1 van de beste DSLR's koop voor een (voor mij) betaalbare prijs en ik hoef dus geen upgrade.

        hopelijk helpt dit in je keuze!

        Comment


        • #5
          Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

          Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
          ik heb in net dezelfde situatie gezeten als jij!
          ook een groot dilemma tussen 60d, d90, d7000
          de 60d heb ik laten afvallen omdat de prijs ervan wel zeer dicht tegen de d7000 ligt en voor de kleine meerprijs de d7000 toch een wat extra kwaliteiten heeft. natuurlijk maakt dit de 60d geen slecht toestel. maar prijs/kwaliteit vond ik de d7000 toch iets interessanter. als je het draaischermpje van de 60d erg leuk vindt wordt de keuze natuurlijk al wat moeilijker

          one down, two to go.
          hier heb ik lang over moeten nadenken: d90 of d7000???
          de d7000 kost toch snel 300-400 euro meer dan de d90. d7000 geeft wel wat extra mogelijkheden voor deze prijs, maar met de d90 spaar je weer geld voor duurdere objectieven. (die ook zeer belangrijk zijn)
          ik heb me toch laten verleiden voor de d7000 en ik ga hem binnen een paar weken kopen!

          reden voor mijn keuze:
          -de hogere bruikbare iso van de d7000 kan goed van pas komen denk ik.
          -een snellere burst rate is zeer bruikbaar voor de soort fotografie die ik op het oog heb.
          -de deels metalen body geeft me toch een 'veiliger gevoel'. ik ben een materialist en dus ligt zo'n duur en geweldig toestel me nauw aan het hart. dan is het steeds leuk om te weten dat hij toch een beetje tegen een stootje tegen kan of dat je hem toch niet gaat kapot nijpen ofzo
          -een nieuw lichtmetingssysteem (of hoe ik het ook correct moet noemen) in de d7000 zal minder fouten maken dan dat van de d90
          -100% viewfinder lijkt mij ook zeer handig. als ik de DSLR van mij pa gebruik (heel af en toe mag dat ) en ik wil iets precies kadreren moet ik toch zeer goed op het gevoel inschatten waar de foto eindigt. met 100% moet ik me daar al geen zorgen meer over maken.
          -de d7000 is gewoon beter dan de d90, en op dit moment discutabel zelfs de beste APS-C formaat DSLR in het gamma van nikon. ik ben van plan om 6-10 jaar met dit toestel te doen. door de duurdere optie te kiezen zal mijn voor marketing beïnvloedbare geest minder vlug een nieuw toestel willen . ik weet niet of mijn punt hier duidelijk is. laat het me zo zeggen: ik stel mezelf op deze manier gerust voor de komende jaren door te weten dat ik 1 van de beste DSLR's koop voor een (voor mij) betaalbare prijs en ik hoef dus geen upgrade.

          hopelijk helpt dit in je keuze!
          Ik volg je
          Heb momenteel 1,5 jaar gewerkt met de D90 , één van de dagen haal ik me de D7000 heb er vorig weekend mee kunnen werken in het veld en dat toestel is toch een hele stap beter dan de D90 , heb nog getwijfeld tussen de D300s ...maar de keuze is nu definitief het word een D7000
          Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
          http://www.google.com/profiles/dieder.plu

          Comment


          • #6
            Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

            voor de nikon d90 + 18-105 vr kit gegaan
            deze zijn nu aan een intressante prijs te koop

            Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR is de bijgeleverde lens
            is dit een goede lens
            kan achteraf nog voor een goede tele gaan (70-250 of zoiets )

            dacht eerst nog wat te wachten tot de nieuwe d5100 er is
            om te vergelijken
            maar kon aan deze mooie combinatie niet weerstaan

            Comment


            • #7
              Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

              De pentax k-5 is momenteel zowat het beste wat je kunt vinden binnen de klassieke APS-DSLR's. Gebruikt zelfde sony sensor als de nikon d7000 (momenteel veruit beste aps sensor) maar pentax weet veel beter dan nikon optimale beeldkwaliteit uit deze sensor te halen.
              Toestel heeft snellere AF dan 60d,d90 of d7000, is stevig gebouwd, als je echt een goed toestel wenst is dit de aanrader.

              Comment


              • #8
                Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                maar pentax weet veel beter dan nikon optimale beeldkwaliteit uit deze sensor te halen.
                Gelukkig geloof ik dat alles wat u beweert wetenschappelijk onderbouwd is.

                Comment


                • #9
                  Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                  -een snellere burst rate is zeer bruikbaar voor de soort fotografie die ik op het oog heb.
                  Kleine kanttekening: kijk eens naar het 2e filmpje

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

                    Ik zit met de zelfde twijfels, nikon D7000 of canon 60D.
                    De nikon D90 is voor mij al afgevallen want ik wil toch een klasse hoger gaan.
                    Straks eens beide toestellen gaan voelen denk ik...

                    En bekijken welke de interessantste lenzen heeft voor me natuurlijk...
                    Ik wil voor nu direct een 18-55 of zoiets goede maar geen super lens en een betere tot hele goede tele, 70-200 f2,8 of zo.
                    En op termijn een 50 mm f2 of lager er bij.
                    Budget maximum 2000 euro.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
                      Ik zit met de zelfde twijfels, nikon D7000 of canon 60D.
                      De nikon D90 is voor mij al afgevallen want ik wil toch een klasse hoger gaan.
                      Straks eens beide toestellen gaan voelen denk ik...

                      En bekijken welke de interessantste lenzen heeft voor me natuurlijk...
                      Ik wil voor nu direct een 18-55 of zoiets goede maar geen super lens en een betere tot hele goede tele, 70-200 f2,8 of zo.
                      En op termijn een 50 mm f2 of lager er bij.
                      Budget maximum 2000 euro.
                      De Nikon 16-85 is een heel goede doch betaalbare lens voor op de D7000, je kan er eventueel direct de 50/1.8 bijkopen voor een goeie 100€.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

                        Of de tamron 17-50 f2,8...
                        de tele vind ik bijna nog moeilijker kiezen
                        50 f1,8 voor 100 euro??? is die goed?

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
                          Of de tamron 17-50 f2,8...
                          de tele vind ik bijna nog moeilijker kiezen
                          50 f1,8 voor 100 euro??? is die goed?
                          Plastic Fantastic Ik heb die ooit nog nieuw gekocht voor 110€ staat nu op 134€
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

                            Ik heb gekozen .
                            Eigenlijk, met mijn verstand, had ik al min of meer voor de canon gekozen maar... eens allebei in handen schreeuwde de nikon naar me: neem mij, neem mij dus dat ga ik dan ook doen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 60d of nikon d90 of d7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Gelukkig geloof ik dat alles wat u beweert wetenschappelijk onderbouwd is.
                              Doudeke, kijk eens in een topic over de Pentax K-5 of lees er meer over ergens op internet. De Pentax is misschien niet dé beste APS-C DSLR, maar hij komt er toch verdorie dicht bij. Qua beeldkwaliteit is die inderdaad erg goed.

                              De D7000 z'n buffer is inderdaad opmerkelijk klein (10 RAWs), zoals 916 al illustreerde met het filmpje op CameraLabs.com.
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X