Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CTO gels bevestigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CTO gels bevestigen

    Hoe doen jullie dit? Met welk materiaal?

    En eventueel ook, waar kopen dit materiaal en de CTO gels zelf?
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

  • #2
    Re: CTO gels bevestigen

    Ik heb één zo'n gel-houdertje die je op je flitser kunt monteren met velcro. Verder heb ik een keer zo'n setje gels gekocht. Op locatie gebruik ik meestal het Lumiquest gel-houdertje, in mijn studio (ik gebruik een combinatie van studioflitsers en een paar Nikon SB-25's in mijn studio) heb ik een aantal van deze gels liggen die ik met een stukje tape heb verlengd en velcro opgeplakt zodat ik ze op mijn flitsers kan monteren.

    Overigens heb ik al mijn reportageflitsers voorzien van velcro....
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: CTO gels bevestigen

      Vroeger deed ik dit met hoops en loops velcro uit de veritaswinkel. Dit bevestigde ik op de zelfgesneden gels die ik kocht. Nu gebruik ik vooral de producten van Honl. De speedstrap is handig en je kan ze er snel afhalen. Daar passen mijn ouwe zelfgemaakte gels op en de gels van Honl zelf. Ook snoots en grids kun je er makkelijk opsteken.
      Snij dus je gel 2 cm breder dan je flitskop. Kleef aan beide uiteinden 1cm velcro. Ene kant hoops andere kant loops (dan kan je meerdere gels stacken of nog andere dingen erop velcroen). Op je flitskop kan je dan ook velcro kleven (of een speedstrap van Honl)
      Website http://www.kristofpattyn.be

      a lotta canonstuff

      Comment


      • #4
        Re: CTO gels bevestigen

        ik bij: http://flashgels.co.uk/shop/

        kan met velcro's kan je bij vragen!
        goed en snel en relatief goedkoop

        anderen verlengen met gaffertape en hangen er een elastiksje rond.

        ...

        oplossingen genoeg
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: CTO gels bevestigen

          de gels kun je bij mij kopen:
          Een setje van 50 filters van 14x6cm met alle correcties (CTO, CTB, 108, 152, Window green) en daarnaast nog een heleboel kleuren voor creatief werk zoals een achtergrondkleur. PM mij maar...

          Zoals anderen heb ik al mijn flitsen voorzien van velcro (de sticky, mannelijke kant op flits - zachte kant op de gels, zodat ze niet overal in mijn tas of aan mijn kledij blijven vastkleven) De Velcro hangt rondom rond mijn flits zodat ik gemakkelijk bounce kaartjes (wit dik papier) en flag kaartjes (afscherming met zwart dik papier) kan aanhangen op alle kanten

          Velcro kan je in stoffenwinkel kopen. Goedkoop vind je dat bij zo'n Turkse stoffenwinkel vinden zoals in de Sleepstraat in Gent. Kleine setjes Velcro (2x2cm) kun je kopen in de Zeeman...
          Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

          Comment


          • #6
            Re: CTO gels bevestigen

            Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
            Zoals anderen heb ik al mijn flitsen voorzien van velcro (de sticky, mannelijke kant op flits - zachte kant op de gels, zodat ze niet overal in mijn tas of aan mijn kledij blijven vastkleven) De Velcro hangt rondom rond mijn flits zodat ik gemakkelijk bounce kaartjes (wit dik papier) en flag kaartjes (afscherming met zwart dik papier) kan aanhangen op alle kanten
            't wordt normaal andersom gedaan...
            de sticky part op de gell en de harige kant op de flash...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: CTO gels bevestigen

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              't wordt normaal andersom gedaan...
              allemaal goed wat ze vertellen op DE strobist blog, maar mijn flitsen zitten allemaal in een zakje als ik ze opberg in mijn tas, dus mogen 'sticky' zijn. Maar de gels en flagkaartjes belanden zo overal in mijn tas of jaszak, tussen mijn lenzen... (als ik op locatie bezig ben) dus heb ik die persoonlijk liever niet 'sticky'.
              Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

              Comment


              • #8
                Re: CTO gels bevestigen

                Gaffer tape ...

                Niet meer, niet min ...
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: CTO gels bevestigen

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  't wordt normaal andersom gedaan...
                  de sticky part op de gell en de harige kant op de flash...
                  Die eerste link, zo'n strip die je kan aanspannen (denk niet dat hij geplekt is?) zocht ik net.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Gaffer tape ...

                  Niet meer, niet min ...
                  Uiteraard, maar ik haat lijmsporen.
                  Andy Lemaire

                  andylemaire.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: CTO gels bevestigen

                    Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                    Die eerste link, zo'n strip die je kan aanspannen (denk niet dat hij geplekt is?) zocht ik net.



                    Uiteraard, maar ik haat lijmsporen.
                    gaffer laat die toch niet achter?
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: CTO gels bevestigen

                      Hmm, ben geen plakband kenner.. Zal ik eens aanschaffen dan!
                      Andy Lemaire

                      andylemaire.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: CTO gels bevestigen

                        Ik gebruik ook altijd gaffer tape. Simpel en goed.

                        Comment


                        • #13
                          Re: CTO gels bevestigen

                          Ik zie het voordeel van gaffer tape ten opzichte van velcro niet Dan gaan je gels toch veel minder lang mee? En bovendien, goeie gaffer tape is ook al niet goedkoop....
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: CTO gels bevestigen

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Ik zie het voordeel van gaffer tape ten opzichte van velcro niet Dan gaan je gels toch veel minder lang mee? En bovendien, goeie gaffer tape is ook al niet goedkoop....
                            Ik heb gels liggen die ik al 4 jaar "Gaffer" op mijn flitsen ... die gels gaan daar niet stuk van ...

                            Btw, een blad CTO gel van 60cm x 60cm kost €4,99 ... daar haal je heel wat filters uit

                            Een rol Gaffer van 50m kost €9,00 ...
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: CTO gels bevestigen

                              waar haal jij je gaffer dan??

                              bij cameratools 12euro voor een 7-tal meter ofzo (klik)
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X