Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vienna by night

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vienna by night

    Genomen tijdens een avondwandeling in Wenen. HDR opname.
    Alle comments welkom. Bedankt om te kijken.

    Last edited by Soeki Wan; 6 februari 2011, 21:59.
    Nikon D300s

  • #2
    Re: Vienna by night

    Heel mooie sfeer gecreëerd. Mooie bewerking
    Groetjes Hilde
    http://hildeg.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Re: Vienna by night

      Geheel met mijn voorganger eens maar ik denk dat het scherpste deel van de foto aan de onder kant ligt en niet op het gebouw wat volgens mij de foto nog beter had gemaakt.

      Misschien kun je het gebouw alleen nog wat verscherpen.

      Of zit ik er hier erg naast?
      Greetz Twan

      http://500px.com/TwanGroenen

      Comment


      • #4
        Re: Vienna by night

        Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
        Geheel met mijn voorganger eens maar ik denk dat het scherpste deel van de foto aan de onder kant ligt en niet op het gebouw wat volgens mij de foto nog beter had gemaakt.

        Misschien kun je het gebouw alleen nog wat verscherpen.

        Of zit ik er hier erg naast?
        Op F16 en scherpstelling op het gebouw lijkt met dit onwaarschijnlijk toch...?
        Nikon D300s

        Comment


        • #5
          Re: Vienna by night

          Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
          Geheel met mijn voorganger eens maar ik denk dat het scherpste deel van de foto aan de onder kant ligt en niet op het gebouw wat volgens mij de foto nog beter had gemaakt.
          Dat zie ik ook zo, Twannie, maar ik durf hier al lang niet meer schrijven dat ik scherpte mis, dat is blijkbaar 'old school' geworden. Ook voor mij zat hier dus veel meer in.

          Comment


          • #6
            Re: Vienna by night

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Dat zie ik ook zo, Twannie, maar ik durf hier al lang niet meer schrijven dat ik scherpte mis, dat is blijkbaar 'old school' geworden. Ook voor mij zat hier dus veel meer in.
            op 1 of andere manier komt hij hier veel minder scherp over dan op je flickr jim ... Ik snap dus de "kritiek" van hierboven
            Canon 5D Mark II - Lenzen : Canon 50mm F1.8 - Canon 85mm F1.8 - Canon 16/32 - F2.8 - canon 80/200 F2.8 IS
            flickr account

            Comment


            • #7
              Re: Vienna by night

              Oorspronkelijk geplaatst door Dlux Bekijk bericht
              op 1 of andere manier komt hij hier veel minder scherp over dan op je flickr jim ... Ik snap dus de "kritiek" van hierboven
              Raar wel, is dezelfde pic...
              Nikon D300s

              Comment


              • #8
                Re: Vienna by night

                Oorspronkelijk geplaatst door Zim Bekijk bericht
                Raar wel, is dezelfde pic...
                noggis gaan kijken, en was kleiner formaat, waardoor hij scherper leek .. groter formaat mist hij toch wat scherpte heb ik de indruk ...

                Wel leuk shot anders (kwil ni te negatief klinken, want ben grote fan van u werk int algemeen )
                Canon 5D Mark II - Lenzen : Canon 50mm F1.8 - Canon 85mm F1.8 - Canon 16/32 - F2.8 - canon 80/200 F2.8 IS
                flickr account

                Comment


                • #9
                  Re: Vienna by night

                  Ik durf het wel te zeggen: ik mis ook wat scherpte, daarbij wekt ie de indruk scheef te staan maar als ik langs het gebouw scroll is dat niet zo. Dus denk ik dat de weg nogal afloopt. Is dat zo ?
                  Hdr lijkt me hier eigenlijk helemaal niet nodig. Waarom heb je dat gedaan ?
                  Van mij mag er zowel onder als boven wat af, dan krijg je een mooi pano.
                  Nogal wat kritiek hè. Dat is omdat ik de foto op zich eigenlijk heel mooi vind maar ik vind ook dat hier meer uit te halen was.

                  Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vienna by night

                    thx iedereen,

                    Ik kijk de scherpte nog eens na op groot scherm, pano had ik ook al in overweging gebracht.
                    De weg loopt niet parallel met het gebouw denk ik nee vandaar, dat was me ook al opgevallen


                    Waarom HDR? Om elke detail mooi uit het gebouw te krijgen zonder overbelichte delen, zoals je ziet is het midden zeer goed verlicht en de zijbeuken amper.
                    Ook krijg ik door HDR bewegen in de wolken EN detail.
                    Ook het detail in de voorgrond (ijs) krijg ik zo te pakken.
                    Nikon D300s

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vienna by night

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zim Bekijk bericht
                      ..........

                      Waarom HDR? Om elke detail mooi uit het gebouw te krijgen zonder overbelichte delen.
                      wat volgens mij, wel tenkoste van de scherpte is gegaan.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vienna by night

                        Helaas, de foto staat wel degelijk niet 100% recht.
                        In PTLens moet die horizontaal 5° gedraaid worden en 0,2° geroteerd worden.
                        Het zou me verwonderen dat, doordat je HDR gebruikt hebt de foto onscherp is geworden.
                        Normaal verlies je scherpte na het verkleinen, dus mogelijks is dit de oorzaak?


                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vienna by night

                          mooie sfeer, zeker,
                          niet recht, jammer maar toch niet echt erg.
                          teveel zwarte voorgrond en gemis aan scherpte is hier de killer, jammer , want je hebt hem zeker gezien en als eindresultaat aangevoeld. maar mijn aandacht trekken doet hij, en dat is wat telt .
                          Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vienna by night

                            Sorry, je foto is gewoon niet scherp. En dat moet zo'n foto nu juist wel zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vienna by night

                              Geen topper nee

                              Bedankt voor de reacties allemaal.
                              Nikon D300s

                              Comment

                              Working...
                              X