Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

    Ik overweeg deze lens te kopen om voorlopig nog te gebruiken op mijn D80 DX body.

    Ik durf geen specifieke DX lens meer te kopen daar mijn volgende body wellicht een FX gaat worden.

    Ik lees over deze lens veel goede dingen, maar de mening van gebruikers is minstens even belangrijk.

    Wie heeft ze en op welke body wordt ze gebruikt en wat zijn de pluspunten en natuurlijk ook de minpunten ?
    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

  • #2
    Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

    Ik heb een 24-85 op een dx body staan en het enige wat ik kan zeggen is dat 24mm op dx niet breed genoeg is voor landschappen.

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
      Ik heb een 24-85 op een dx body staan en het enige wat ik kan zeggen is dat 24mm op dx niet breed genoeg is voor landschappen.
      In extremis heb ik dan nog mijn 18-200 DX.
      Ik wil eigenlijk investeren in nieuw glas dat nadien ook bruikbaar is op FX formaat.
      Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

        Gebruik ze eigenlijk vooral op de D3 maar op de D300 komt hij hier ook goed tot z'n recht hoor

        24mm is wel zoals Wimsel zegt wat nipt voor landschappen maar als je dat met de 18-200 oplost...

        Persoonlijk vind ik het zeker een aanrader
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
          Ik heb een 24-85 op een dx body staan en het enige wat ik kan zeggen is dat 24mm op dx niet breed genoeg is voor landschappen.
          komkom landschappen zijn echt niet 'hoe breder hoe beter' Er is heel wat te doen in landschappenland met lenzen langer dan 24 mm.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

            voordeel van de 24-70mm: ze is snel en erg accuraat, mooie kleuren, heel solid
            nadeel: groot, zwaar en duur

            op FF een perfecte allrounder in het wide-gebied.
            op DX een portretlens , maar hier zijn de 50mm en 85mm betere investeringen.

            persoonlijk (ik heb de 24-70 en zowel DX als FF) zou ik eerst zien waarom ik een lens wil... als aanloop naar FF?
            Ik veronderstel dus dat je een zeker budget hebt en iets wil kopen...

            opties:
            1. Koop dan direct een D700 met een 50mm lensje en dan heb je zowel je DX met de 18-200mm en een fullframe om wonderbare dingen te doen... (later koop je dan extra lenzen)
            2. of Koop een 17-55mm f2.8 tweedehands (750-850€) en verkoop die terug voor quasi de zelfde prijs als je hem kocht bij overschakeling. Deze lens is de perfecte allrounder op DX gebied.
            3. of koop een 18-70mm lensje (120€) tweedehands, om betere kwaliteit wide te hebben
            4. of koop een 35mm f1.8 (190€), 50mm f1.8(150€) en een 85mm f1.8(400€) om nu te gebruiken als portretlenzen, waar je het 50mm lensje later op FF zal gebruiken als standaard lensje voor straatfotografie en binnenhuisfotografie (zalig lensje daarvoor) en terwijl je nu het 35mm lensje daar voor zal gebruiken voor je DX, exact op dezelfde manier... dit houd je voor je DX als backup of verkoop het achteraf weer... de 85mm blijft ook een portret lens op FF
            5. of koop een 24-70mm omdat je veel portretten maakt in studio
            Last edited by d_oracle; 6 februari 2011, 11:10.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

              Hoe lang wil je de D80 nog houden?
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Hoe lang wil je de D80 nog houden?
                Ik schat een jaar of zo.

                Hoop een dealtje te kunnen versieren als de opvolger van de d700 komt en dan nog een d700 te scoren aan discount prijs.
                Is dat geen goed idee ?
                Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                  Ik schat een jaar of zo.

                  Hoop een dealtje te kunnen versieren als de opvolger van de d700 komt en dan nog een d700 te scoren aan discount prijs.
                  Is dat geen goed idee ?
                  Financieel gezien zou dat best wel eens het geval kunnen zijn, maar het hangt van je fotografie af hoe erg je de D700 in de tussentijd zou gaan missen.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Financieel gezien zou dat best wel eens het geval kunnen zijn, maar het hangt van je fotografie af hoe erg je de D700 in de tussentijd zou gaan missen.
                    Is een tussenfaze met :
                    Nikon AF-S zoom-nikkor 14-24mm F:2.8 G IF ED dan een beter idee ?

                    Ik schiet eigenlijk heel veel in de 18-105 range van mijn huidige 18-200 DX Nikkor, vaak ook nachtfotografie.
                    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                      Is een tussenfaze met :
                      Nikon AF-S zoom-nikkor 14-24mm F:2.8 G IF ED dan een beter idee ?

                      Ik schiet eigenlijk heel veel in de 18-105 range van mijn huidige 18-200 DX Nikkor, vaak ook nachtfotografie.
                      Als je nu aan de 18mm genoeg groothoek hebt lijkt het me dat je de 14-24 op FX nauwelijks gaat gebruiken.

                      Als je toch de overstap naar een FX toestel gaat maken, is de 24-70 op zich een uitstekende lens, die ook op FX goed te gebruiken is.
                      Aangezien deze lens ook regelmatig in vrijwel nieuwstaat tweedehands wordt aangeboden zou ik rustig een goede kans afwachten; dat geldt overigens ook voor een body.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Als je nu aan de 18mm genoeg groothoek hebt lijkt het me dat je de 14-24 op FX nauwelijks gaat gebruiken.

                        Als je toch de overstap naar een FX toestel gaat maken, is de 24-70 op zich een uitstekende lens, die ook op FX goed te gebruiken is.
                        Aangezien deze lens ook regelmatig in vrijwel nieuwstaat tweedehands wordt aangeboden zou ik rustig een goede kans afwachten; dat geldt overigens ook voor een body.
                        Bedankt, hier heb ik echt iets aan.
                        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

                          Het is misschien afgezaagd om steeds over de tamron te beginnenmaar zit gewoon mee te denken wat ik zou doen... (en de tamron is zeker niet slecht klik)
                          Als je nu een D700 2de hands koopt klik
                          en tamron 2de hands klik (vb want reeds verkocht)
                          en je kan nog een beetje afpingelen... dan heb je voor iets meer beiden met weliswaar een tamron ipv een nikonlens... Is maar een idee hé maar zou toch mijn keuze zijn.
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                            Het is misschien afgezaagd om steeds over de tamron te beginnenmaar zit gewoon mee te denken wat ik zou doen... (en de tamron is zeker niet slecht klik)
                            Als je nu een D700 2de hands koopt klik
                            en tamron 2de hands klik (vb want reeds verkocht)
                            en je kan nog een beetje afpingelen... dan heb je voor iets meer beiden met weliswaar een tamron ipv een nikonlens... Is maar een idee hé maar zou toch mijn keuze zijn.
                            Ik ben verknocht aan Nikkor lenzen en dat is meteen ook de hoofdreden dat ik dat merk gekozen heb.
                            Sigma, Tamron en wellicht nog andere zullen best wel goede lenzen maken, maar in een Porsche 911 monteer je ook geen Opel of Audi motor.

                            1450 Euro tweedehands voor een D700 body is er voor mij zwaar over, dan spaar ik wat door een koop een nagelnieuwe.
                            Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft de Nikkor 24-70 2.8 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                              Ik overweeg deze lens te kopen om voorlopig nog te gebruiken op mijn D80 DX body.

                              Ik durf geen specifieke DX lens meer te kopen daar mijn volgende body wellicht een FX gaat worden.

                              Ik lees over deze lens veel goede dingen, maar de mening van gebruikers is minstens even belangrijk.

                              Wie heeft ze en op welke body wordt ze gebruikt en wat zijn de pluspunten en natuurlijk ook de minpunten ?
                              Ik gebruik een Nikkor 24-70 op een D90, naast een 70-200 VRII.
                              Zéér goede lens die volopen al vlijmscherp is. Minpuntje is wel dat de lens geen VR heeft. Het is een zware lens, maar door een batterygrip te gebruiken wordt dit amper gevoeld en is het toestel zelfs heel mooi in balans. Ik heb ook geïnvesteerd in FX-glas ondanks mijn D90-body..ook omwille van het feit dat ik mij ook op korte tot middellange termijn een FX-body ga aanschaffen.

                              Comment

                              Working...
                              X