Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3000 Upgrade.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3000 Upgrade.

    Hallo allemaal.

    Nu dat ik mijn Nikon D3000 en toebehoren in de verkoop heb staan wordt het toch echt tijd een keuze te maken welke camera ik aan ga schaffen. Ik heb mijn oog onlangs laten vallen op een Pentax K-7, maar zit nu stiekem ook te neuzen bij de Nikon D90's. Ik zie door de bomen het bos niet meer en vraag me af wat jullie als een logische stap omhoog van de D3000 zien..

    Ik schiet voornamelijk portretten en landschap, en verwacht niet dat dit snel zal veranderen. Mijn budget ligt rond de 6 a 700 euro en vind het niet erg om een tweedehands camera aan te schaffen.

    Ben erg benieuwd naar jullie mening, alvast reuze bedankt voor de hulp.

    Groetjes.

  • #2
    Re: Nikon D3000 Upgrade.

    De D5000 of een D90 dat zou een goed alternatief zijn.

    Mvg
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3000 Upgrade.

      ik denk dat het nu de juiste moment is om de D 90 te kopen staat niet zo duur meer dan kan je je oude lenzen ook nog gebruiken in plaats van weg te doen, anders is de 16-85mm 3.5 een hele goede lens één van de beste DX lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3000 Upgrade.

        hey,
        ik zelf bet net overgestapt van een D3000 naar een D90
        het is in het begin weer een beetje wennen aan de nieuwe body
        ook de menu is helemaal anders
        toch geniet ik er van met volle teugen

        daarvoor zou ik je dus heel sterk de D90 aanraden

        groetjes
        Gekkie

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3000 Upgrade.

          vergeet de 3000 maar, en de 3100 ook das speelgoed.
          D90 is stukken beter en past mooi in je budget

          Alternatief: Canon

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3000 Upgrade.

            Daar is weer zo ene kiwi met de opmerking van speelgoed...
            Duidelijk nooit eens de D3100 gebruikt.
            Ben zelf overgestapt van D3000 naar D3100, stukken beter.
            Zou niets kunnen bedenken dat de D90 meer kan bieden wat je nodig hebt...
            Spec's van de D3100 overtreffen de D90 op vrijwel alle vlakken.
            Maar er staat een guide knopje tussen=> dus speelgoed.

            Tip: Canon 550D
            Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3000 Upgrade.

              Oorspronkelijk geplaatst door japanwings Bekijk bericht
              Daar is weer zo ene kiwi met de opmerking van speelgoed...
              Voor Xafke is alles waar geen Canon op staat 'speelgoed' ...

              (Grapje...)
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3000 Upgrade.

                Wat wel raar vind is , dat je zo te spreken bent voor de D3100 wat trouwens geen speelgoed is , denk niet dat nikon dat verkoopt , maar dat je dan een tip geeft aan de TS dat hij moet gaan voor 550D van canon

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3000 Upgrade.

                  Bedankt voor alle reacties en tips, stel deze erg op prijs.

                  Ben nog steeds rond aan het neuzen, ga hoogst waarschijnlijk voor de D90, zo niet dan val ik terug of op de K-7 of de K20D. D3100 spreekt me niet aan; hierbij speelt een groot stuk gevoel. Heb beide in mijn handen gehad en neig dan meer naar de D90.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3000 Upgrade.

                    +1 voor de D90
                    Al gedacht aan een 2e hands D300, staan momenteel rond de 750 €, ok wat over je budget, maar zeker de moeite waard

                    En dan heb je geen "speelgoed"
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                    BD1614BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3000 Upgrade.

                      Ik ga mee met Tootsie
                      Nieuw: D90
                      Tweedehands: D300/D300S
                      Racing Pics
                      Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3000 Upgrade.

                        Je zal het je niet beklagen ik heb een maand geleden een nieuwe D300s gekocht supertoestel, maar een nieuwe D90 is ook een mooi toestel , waar je nog vele jaren plezier aan zal beleven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3000 Upgrade.

                          +1 voor de D90. Ik weet niet of je veel gebruik maakt van de scene standen op je D3000, maar deze zul je in ieder geval ook terug vinden op de D90. Op de D300/D300s ontbreken deze (inc. een volautomatische stand)...
                          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D3000 Upgrade.

                            Nee op de D300 zit die knop er niet op , maar je hebt wel de A S instellingen en daar is ook nog beter mee te werken je kan je diafragma zelf kiezen en werkt ook automatisch, want de camera kiest de snelheid of het diafragma

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D3000 Upgrade.

                              De upgrade naar de D90 is logisch omdat je door je budget beperkt bent. Zo kan je je optiek blijven gebruiken en toch met een meer geavanceerd toestel meer flexibiliteit hebben.

                              Ik weet dat je Pentax vooral op oog hebt omwille van de vaste brandpunten die je alleen bij Pentax vindt, maw de limiteds. En dat kan ik als Pentax limited liefhebber alleen maar begrijpen! Maar die objectieven kosten natuurlijk centjes, zelfs tweedehands. Als je enkel budget hebt om een geavanceerde camera (K20D, K-7 of K-5) te kopen zonder één of twee van die objectieven erbij, dan vervalt de optie naar Pentax over te stappen helaas... Tenzij je tijdelijk met instap optiek verder kan...

                              Beter een beetje sparen, eventueel toch voor de D90 omwille van de extra flexibiliteit van dergelijke body, en dan later met ruimer budget naar Pentax overstappen als de limiteds je nog de ogen uitsteken... Tegen dan is de K-5 mss tweedehands voor een prijsje te krijgen. Da's de Pentax waar je naar zou moeten reiken op die termijn me dunkt...

                              Maar mss blijf je toch overtuigd van Nikon?

                              Wim
                              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                              Comment

                              Working...
                              X