Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

California Sunbounce

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • California Sunbounce

    Hallo,

    Ik zou een Sunbounce willen aanschaffen en gaan voor de Zebra/white.
    Nu nog het formaat... ik had gedacht aan 90/125, het zou meestal zijn om mijn kleindochtertje te fotograferen en denk daarbij dat dit een goed formaat is, of raden jullie een ander formaat aan?

    Als ik eens rondkijk zie ik bijvoorbeeld bij Camaranu een SB mini kit zebra/white 90/125 aan 230€
    Op CameraTools een zebra/white 90/125 maar er staat geen kit bij vermeldt en die kost 289€ ik veronderstel dat het toch om hetzelfde item gaat of ben ik mis?

    Een prijsverschil van 60€ euro doet me twijfelen of het wel degelijk om dezelfde items gaat.
    Dacht dat de prijzen van Sunbounce zowat overal hetzelfde waren of klopt dit niet?

    Alvast bedankt.
    Groetjes, Beauke
    Mijn foto's

  • #2
    Re: California Sunbounce

    die ene zal wel met frame zijn, en de ander zonder.

    Comment


    • #3
      Re: California Sunbounce

      Bij Sunbounce is een KIT:

      Frame + doek.

      Een goed formaat is een MINI ... Micro-Mini is te klein en de SunMover is ideaal om invullicht te bekomen maar niet als hoofdlicht.

      Neem HIER eens een kijkje, mijn blog, 99% van de beelden zijn met Sunbounce materiaal gemaakt + uitleg welk materiaal.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: California Sunbounce

        Bedankt Fotofolio,

        Ga meteen een kijkje nemen op uw blog.
        Groetjes, Beauke
        Mijn foto's

        Comment


        • #5
          Re: California Sunbounce

          @ Fotofolio; Gebruik jij bij de Mini ook zo'n flash bracket met flitser of uitsluitend reflectie van bestaand licht?

          Ik zit namelijk ook in dubio welke ik wil aanschaffen. Ik dacht er uit te zijn om een zilver/ goud Mini aan te schaffen maar toen zag ik gisteren dit filmpje op Youtube en dit heeft mij toch wel weer aan het twijfelen gebracht. Als ik zie wat die gasten doen met één Micro-mini gecombineerd met een flash bracket met flitser En trouwens, ook jouw blog van 09 januari 2011 (A walk with the family on a Sunday … and some lazy gear testing) doet mij nog meer twijfelen

          Komt nog bij dat ik meestal alleen ben en het formaat van de Micro Mini lijkt me wat handelbaarder... Het liefst zou ik ze natuurlijk beide aanschaffen maar gezien de kostprijs van dit spul zit dat er niet direct in.....

          Trouwens, zou het ook mogelijk zijn om op één of andere wijze een flash bracket te bevestigen op een Sun Mover? (die heb ik namelijk al wel) of is dit echt een slecht idee Als dit zou kunnen dan zou ik namelijk nu zeker gaan voor een Mini gaan en de Mover gebruiken als "vervanging van" een Micro Mini.....
          Last edited by MarkEL; 6 februari 2011, 15:19.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: California Sunbounce

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL;3002281
            Trouwens, zou het ook mogelijk zijn om op één of andere wijze een flash bracket te bevestigen op een Sun Mover? [SIZE="1"
            (die heb ik namelijk al wel)[/SIZE] of is dit echt een slecht idee Als dit zou kunnen dan zou ik namelijk nu zeker gaan voor een Mini gaan en de Mover gebruiken als "vervanging van" een Micro Mini.....
            staar je vooral niet blind op die flash bracket...

            gebruik van een reflector betekent de keuze om met continu licht te werken... met alle voordelen en nadelen van dien...

            Gebruik van een flash betekent net dat je het continu licht vervangt door flash... met andere woorden je hebt geen reflector nodig... De reflector wordt dan hier door sunbounce ingezet om (meer te verkopen) zachter licht te creëren, maar dat kan je net zo goed en beter met een paraplu of een softbox...

            kies dus een reflector als tool bij het werken met continu licht, daar is sunbounce heel goed in! maw. kijk wat fotofolio hierover schreef... ga voor de mini...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: California Sunbounce

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              staar je vooral niet blind op die flash bracket...
              Waarheid als een koe ... ik heb het getest maar zou het nooit gebruiken bij een sessie waarbij ik resultaat MOET leveren, de MicroMini is te klein om mooi (zacht) licht te creëren. Flitsen in een Sunbounce kan perfect ... maar het niet mijn (persoonlijk) ding.

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              kies dus een reflector als tool bij het werken met continu licht, daar is sunbounce heel goed in! maw. kijk wat fotofolio hierover schreef... ga voor de mini...
              Waarheid als een koe (deel 2) ...

              De Mini is een perfecte starter waarbij je met natuurlijk licht mooie resultaten zal behalen, ook als er geen zon is (bv. hier bij een bewolkte hemel).
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #8
                Re: California Sunbounce

                Een duidelijk verhaal, ik blijf dus toch maar bij mijn oorspronkelijke plan om een Silver/ goud Mini aan te schaffen..... Of zou een silver/ wit meer zinvol zijn? (is ook goedkoper). Gebruiken jullie wel eens een goudkleurige sunbounce? Ik heb namelijk het idee dat iedereen eerder zebra gebruikt dan goud?
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: California Sunbounce

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Een duidelijk verhaal, ik blijf dus toch maar bij mijn oorspronkelijke plan om een Silver/ goud Mini aan te schaffen..... Of zou een silver/ wit meer zinvol zijn? (is ook goedkoper). Gebruiken jullie wel eens een goudkleurige sunbounce? Ik heb namelijk het idee dat iedereen eerder zebra gebruikt dan goud?
                  ik heb zowel zebra als zilver en prefereer zilver... Goud heb ik niet, is voor mijn fotografie te fel gekleurd... 't is allemaal een persoonlijke smaak...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: California Sunbounce

                    Heb momenteel zebra/wit pro maar wil nog een zilver/wit doek bijhalen.
                    Andy Lemaire

                    andylemaire.be

                    Comment

                    Working...
                    X