Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

    Hoi,

    27 t/m 30 januari waren bij de Mediamarkt de BTW-vrije dagen. Dit geeft op een Canon camera met kit-lens al snel een 130 tot 140 euro voordeel
    Echter dan moet je wel weten wat je wilt kopen. Dat was bij mij echter niet het geval. Ik was me nog maar net gaan verdiepen in de diverse mogelijkheden die er allemaal zijn maar kon eigenlijk het grote voordeel bij Mediamarkt niet aan mij voorbij laten gaan. Het merk was niet zo moeilijk: ik fotografeer al jaren met veel plezier met een analoge Canon (eos 300) dus ook nu ga ik weer voor een Canon. Maar toen kwam de keuze van type en lens. Na in 2 dagen tijd 3 x de Mediamarkt te hebben bezocht uiteindelijk voor een Canon EOS 60D met EF-s 18-135 mm lens gegaan met het idee om in 2 weken tijd (hij mag binnen 2 weken teruggebracht worden) na te gaan of dit een goede keuze is. Prijs: 923 euro.
    Nu, na diverse forums, beoordelingen e.d. te hebben gelezen, begin ik nu wel erg te twijfelen of ik niet beter voor alleen een body had kunnen gaan en ergens anders (mediamarkt heeft weinig keuze in lenzen en daar zat trouwens ook geen korting op) daarbij een betere lens had kunnen kopen. In dit geval dan eventueel een EOS 550D omdat ik anders over mijn budget van 1100 tot 1200 euro heen ga.De beoordelingen die ik lees over de 18-135 mm lens (als die er al zijn) zijn niet erg lovend.
    Wie kan mij een goed advies geven?
    Ik heb tot nu toe nog altijd met een analoge camera gefotografeerd en wil nu eindelijk de overstap maken naar een digitale camera waar ik wel een paar jaar mee vooruit kan. Ik fotografeer veel landschappen (onder andere op vakantie tijdens bergwandelingen) maar ook mijn kinderen o.a. tijdens het sporten, schoolactiviteiten e.d. Ik wil me ook wat meer gaan verdiepen in deze leuke hobby en wat cursussen gaan volgen.