Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

    Hoi,

    27 t/m 30 januari waren bij de Mediamarkt de BTW-vrije dagen. Dit geeft op een Canon camera met kit-lens al snel een 130 tot 140 euro voordeel
    Echter dan moet je wel weten wat je wilt kopen. Dat was bij mij echter niet het geval. Ik was me nog maar net gaan verdiepen in de diverse mogelijkheden die er allemaal zijn maar kon eigenlijk het grote voordeel bij Mediamarkt niet aan mij voorbij laten gaan. Het merk was niet zo moeilijk: ik fotografeer al jaren met veel plezier met een analoge Canon (eos 300) dus ook nu ga ik weer voor een Canon. Maar toen kwam de keuze van type en lens. Na in 2 dagen tijd 3 x de Mediamarkt te hebben bezocht uiteindelijk voor een Canon EOS 60D met EF-s 18-135 mm lens gegaan met het idee om in 2 weken tijd (hij mag binnen 2 weken teruggebracht worden) na te gaan of dit een goede keuze is. Prijs: 923 euro.
    Nu, na diverse forums, beoordelingen e.d. te hebben gelezen, begin ik nu wel erg te twijfelen of ik niet beter voor alleen een body had kunnen gaan en ergens anders (mediamarkt heeft weinig keuze in lenzen en daar zat trouwens ook geen korting op) daarbij een betere lens had kunnen kopen. In dit geval dan eventueel een EOS 550D omdat ik anders over mijn budget van 1100 tot 1200 euro heen ga.De beoordelingen die ik lees over de 18-135 mm lens (als die er al zijn) zijn niet erg lovend.
    Wie kan mij een goed advies geven?
    Ik heb tot nu toe nog altijd met een analoge camera gefotografeerd en wil nu eindelijk de overstap maken naar een digitale camera waar ik wel een paar jaar mee vooruit kan. Ik fotografeer veel landschappen (onder andere op vakantie tijdens bergwandelingen) maar ook mijn kinderen o.a. tijdens het sporten, schoolactiviteiten e.d. Ik wil me ook wat meer gaan verdiepen in deze leuke hobby en wat cursussen gaan volgen.
    Thanks

  • #2
    Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

    ik zou me gewoon laten lijden door mijn eigen gevoel. Zelf heb ik een canon eos 1000D met 18-55 kitlens zonder is. Dit is nu ook niet direct het van het. Ik zou gewoon je toestel en de lens houden. Je toestel leren kennen en dan met tijd investeren in een nieuwe lens. De reviews zijn een leidraad in het beslissen maar mogen zeker je beslissing niet volledig lijden. Zelf moet je ook kijken wat je ermee zal doen. 18-135 is een mooi bereik om mee te beginnen.
    IK SLUIT MIJN PLEIDOOI
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

      Wat vindt jij persoonlijk van de 18-135? want dat is volgens mij het belangrijkste.

      De 18-135 behoord niet tot de beste, maar neemt niet weg dat je er leuke platen mee kunt schieten. Je kunt altijd nog in de toekomst de lens verkopen (zonder verlies) en een betere er voor terug kopen....

      Ik zou dan ook de set houden en lekker aan de slag gaan en foto's maken

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

        Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
        ik zou me gewoon laten lijden door mijn eigen gevoel.
        Doe ik ook meestal....

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

          Bedankt voor de reacties.

          Ben net maar eens naar een fotograaf gegaan waar ik zowel de 550d als de 60d met diverse lenzen nog eens een keer heb vastgehouden en nog eens even door de zoeker heb kunnen kijken.
          Ik moet zeggen dat de 60D wel veel beter in de hand ligt (ook al heb ik niet zo'n erg grote handen) en de zoeker veel fijner is dan die van de 550D. Dus mijn gevoel zegt dan ook: gaan voor die set die ik nu gekocht heb.
          Maar helaas komt dan toch weer mijn verstand (of dat stemmetje dat door moet gaan voor mijn verstand): ga voor de 550D en dan met lens 15-85mm want dat verschil heb je straks niet meer in de gaten.
          Die fotograaf probeerde mij trouwens een camera met 17-85mm lens te verkopen. Begreep ik niet helemaal want die is toch een stukje slechter als de 15-85 mm lens?
          Ik heb trouwens ook nog twee lenzen van mijn oude camera (28-80 en 90-300). Die schijn ik ook nog te kunnen gebruiken. Ben benieuwd of dat goede foto's geeft.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

            Oorspronkelijk geplaatst door Rianneke Bekijk bericht
            Ik moet zeggen dat de 60D wel veel beter in de hand ligt (ook al heb ik niet zo'n erg grote handen) en de zoeker veel fijner is dan die van de 550D. Dus mijn gevoel zegt dan ook: gaan voor die set die ik nu gekocht heb.
            Maar helaas komt dan toch weer mijn verstand (of dat stemmetje dat door moet gaan voor mijn verstand): ga voor de 550D en dan met lens 15-85mm want dat verschil heb je straks niet meer in de gaten.
            Die fotograaf probeerde mij trouwens een camera met 17-85mm lens te verkopen. Begreep ik niet helemaal want die is toch een stukje slechter als de 15-85 mm lens?
            Ik heb trouwens ook nog twee lenzen van mijn oude camera (28-80 en 90-300). Die schijn ik ook nog te kunnen gebruiken. Ben benieuwd of dat goede foto's geeft.
            Niets van aantrekken. Je vindt het een prettige set, hou hem dan. Er zijn mensen die ook zo stoefen met de 18-270 van Tamron waar ik persoonlijk niet van moet weten. Als jij het goed vind dan is dat het belangrijkste. Die oude lenzen kan je gebruiken indien ze over een EF vatting beschikken.
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

              Ik zou de set houden en met de drie lenzen die je nu hebt wat oefenen en de verschillen met de lenzen vergelijken. In het slechtste geval zet je de lens die je bij de camera kocht te koop.
              Was de prijs die je noemde met de lens inbegrepen dan ben je heel goedkoop gesteld want de body van de 60D gaat gewoonlijk bij mijn weten rond de 950 de deur uit.
              Die 17/85 is inderdaad een kitlens die doet wat ze moet doen maar die 15/85 zou beter moeten scoren. Ze is dan ook meer dan tweemaal zo duur.
              We weten allemaal dat de L lenzen een fractie beter tekeken maar de vraag is of je dat met het gebruik dat je voor ogen staat ook gaat merken.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

                De 17-85 mm is een min of meer verouderde lens en opgevolgd door de betere 15-85 mm.

                Je kijkt nu sterk naar wat anderen vinden van jouw lens.
                Natuurlijk is er een kwaliteitsverschil tussen de lens die jij gekocht hebt en sommige andere lenzen. Echter, misschien zie jij dat verschil nooit! Kortom, ga veel fotograferen en kijk of jij zelf teleurgesteld raakt door de 18-135 mm lens.

                Je zou ook naar het doel moeten kijken. Als je een foto op A3 formaat laat afdrukken heb je meer kwaliteit nodig dan als je een foto maakt voor internet.

                Hoe groot druk je je foto's af?
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

                  Mijn ervaring is dat wanneer je iets koopt waar je op voorhand, om welke reden dan
                  ook, niet helemaal tevreden over bent, dat dit met de tijd alleen maar erger wordt. Of
                  dat nu een auto, een stereo installatie, of een fototoestel is.
                  Wat begint als niet erg tevreden mee, wordt alsmaar erger. Tot je besluit om het van
                  de hand te doen en tot de vaststelling komt dat je uiteindelijk meer geld hebt betaald
                  dan wanneer je van in het begin je goesting had gekocht.
                  Schijnt eigen aan onze soort te zijn om de mindere kanten uit te vergroten. Vandaar
                  ook dat er zo veel dingen gekocht en weer verkocht worden. Je koopt nu eenmaal geen
                  droom met een buil in, of een mankement, of mindere eigenschappen.
                  Maar koopjes zijn erg verleidelijk. Ze klinken goed in je oren omdat het gerinkel van je
                  kassa iets te luid staat. Zodra dit voorbij is hoor je pas de valse noten, die je wel al in
                  de partituur kon lezen, maar die pas nu alle schoons overstemmen.
                  Met andere woorden: is het een echt koopje of het zoveelste zelfbedrog?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

                    Je moet er wel erg in hebben dat je niet zonder meer kunt ruilen.
                    Je krijgt je geld niet terug maar je krijgt een waardebon die je alleen bij Mediamarkt kunt gebruiken.

                    Een voorwaarde om te kunnen ruilen is:
                    "Het product is ongebruikt"

                    Uitgesloten is:
                    "Artikelen gekocht tijdens de soldenperiode of demotoestellen"
                    Ik weet niet of de BTW-vrije dagen bij de soldenperiode moet worden gerekend.



                    Van ruilen komt huilen, je moet wel iets zinnigs weten te kopen met je waardebon, in het geval je mag ruilen.
                    En dan kun je wel eens tot de ontdekking komen dat Mediamarkt helemaal niet zo goedkoop is als ze doen uitschijnen.
                    Ze zijn toch niet gek.

                    Succes met je dilemma.

                    Ps: Ik zou niet ruilen en de set houden.
                    Mocht de lens later niet blijken te voldoen zou ik die verkopen en een ander voor terugkopen.
                    Last edited by heaucheneaudt; 6 februari 2011, 11:12.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

                      Ik zou gaan voor de 15/85 deze heeft goede revieuws , en is hier meermaals aangeprezen .komt hier misschien ook daar er een 5D II besteld is en de 24/105 naar daar verhuisd en ik dan enkel de 100/400 over zou hebben voor de 7D (Heb wel nog een macro ).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 60D met EF-s 18-135mm

                        Hoi,

                        De mediamarkt in Nederland waar ik mijn setje heb gekocht heeft andere ruilingsvoorwaarden dan in Belgie. Even voor de zekerheid nogmaals een keer gechecked. In Nederland mag je terugbrengen binnen 14 dagen en krijg je het aankoopbedrag terug. Er staat niets bij van uitzonderingen inzake sales e.d. Dus terugbrengen zou geen probleem moeten zijn.
                        Ik ga nog even goed nadenken en in overweging nemen wat jullie allemaal aan reactie hebben gegeven. En mettertijd verkopen van de lens als ik er achter kom dat ik de kwaliteit toch minder vind is altijd een optie. Eerst inderdaad maar eens uit gaan proberen als ik de set ga houden.
                        Mijn digitale ervaringen zijn nu alleen met de camera van mijn dochter die een panasonic ZX3 heeft. Laatst een fotoalbum laten maken op 30x30 cm formaat van de foto's die ik met haar camera heb gemaakt tijdens een vakantie in de franse alpen en Jura. Zitten soms juweeltjes van foto's tussen (zoals 1 foto die zelfs op A3 formaat afgedrukt nog haarscherp was) maar ook een groot aantal die kwalitatief zeker te wensen overlaten. Ben benieuwd hoe dat straks zal ziijn met mijn nieuwe camera.

                        Comment

                        Working...
                        X