Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70s hapert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70s hapert

    Mijn D70s uit 2007 doet sinds enkele weken tegendraads. Hij weigert af te drukken.
    De camera lijkt normaal te functioneren, zoomen, scherpstellen, menukeuzes, opslag op CF kaart enz, alles lijkt normaal
    En dan opeens weigert hij een foto te nemen. In geen van de keuzerstanden stand, ook niet met het objectief op manueel.
    De batterij 24 uur verwijderen, camera ressetten, alles geprobeerd.
    Dan plots doet hij het weer voor 4 of 5 foto's en dan is het weer gedaan;
    Iemand een idee waaraan het kan liggen? Kan het de lens zijn ? 18-70 nikkor kitlens
    vg
    Paul
    Lespaul
    Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

  • #2
    Re: Nikon D70s hapert

    Vreemd dat je enkel spreekt over de 18-70 terwijl je nog andere lenzen hebt ook
    Misschien eens proberen met een van je andere lenzen, dan weet je of het aan de lens ligt of niet é

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70s hapert

      slecht contact in afdruk-knoppeke?
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70s hapert

        Bedankt voor de reacties.
        Ik heb de andere lenzen ook getest en ik kwam tot de vaststelling dat na de wissel 3 à 4 foto's kunnen gemaakt worden, en dan blokkeert hij terug.
        Ik zal hem binen doen bij een hersteller en kijk uit naar een vervanger. Een D90. Die worden nu echt betaalbaar. (In nederland nieuw voor 570 Eur)

        Allicht een dom vraagje maar waar lees je het aantal kliks af die een camera heeft gemaakt?

        groetjes
        lespaul
        Lespaul
        Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70s hapert

          Oorspronkelijk geplaatst door lespaul Bekijk bericht
          Allicht een dom vraagje maar waar lees je het aantal kliks af die een camera heeft gemaakt?

          groetjes
          lespaul
          Opanda exif downloaden, t'is gratis KLIK HIER

          Open je laatste opname door het bestand op de Opanda koppeling te droppen, en je kan er alles aflezen.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70s hapert

            dankjewel voor de tip over Opande. probeer dat direct uit

            vg
            Paul
            Lespaul
            Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70s hapert

              nog eens ivm het aantal clicks
              Ik heb een recente foto in Opanda geopend.
              en ik lees mar 2 data die mij kunnen wijzen op een aantal cliks

              Maker note +/ 27.000
              Thumbnail +/- 57.000

              de rest zijn getallen tussen de 1 en 44

              is het een van die beide?

              vg
              Paul
              Lespaul
              Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70s hapert

                Dat is het niet, bijna onderaan staat (Total Number of S...) met daarnaast een getal, bij mijn nieuwe D3s staat daar 1202, dat is het werkelijk aantal gemaakte foto's.

                Gebruik wel een foto die je niet hebt bewerkt, tenzij met Nikon Capture NX, ik heb reeds ondervonden dat na sommige bewerkingen in bv. photoshop er na bepaalde bewerkingen een stuk van de exif verdwijnt.

                Voor de Canon gebruikers werkt het blijkbaar ook niet, t'is maar dat je het weet.

                Ziehier een uitsnede van een screenshot.



                Uploaded with ImageShack.us
                Last edited by Guest42; 21 februari 2011, 16:09.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70s hapert

                  Knippert er ook een groen lampje wanneer uw toestel dienst weigert?
                  Als het dat is, zoek dan eens op "bglod", een gekend probleem van de D70 en ik dacht dat dit gratis hersteld werd door Nikon, ik ben niet zeker of dit ook de D70s treft, maar na even googelen lijkt het me van wel.

                  Mvg,
                  Koen
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D70s hapert

                    Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                    Knippert er ook een groen lampje wanneer uw toestel dienst weigert?
                    Als het dat is, zoek dan eens op "bglod", een gekend probleem van de D70 en ik dacht dat dit gratis hersteld werd door Nikon, ik ben niet zeker of dit ook de D70s treft, maar na even googelen lijkt het me van wel.

                    Mvg,
                    Koen
                    Ik denk Koen dat het BGLOD probleem zich enkel voordeed bij de D70 en de D2h, maar niet meer bij de D70s, dat wordt inderdaad levenslang gratis hersteld, maar je weet nooit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D70s hapert

                      Oorspronkelijk geplaatst door lespaul Bekijk bericht
                      Bedankt voor de reacties.
                      Ik heb de andere lenzen ook getest en ik kwam tot de vaststelling dat na de wissel 3 à 4 foto's kunnen gemaakt worden, en dan blokkeert hij terug.
                      Ik zal hem binen doen bij een hersteller en kijk uit naar een vervanger. Een D90. Die worden nu echt betaalbaar. (In nederland nieuw voor 570 Eur)

                      Allicht een dom vraagje maar waar lees je het aantal kliks af die een camera heeft gemaakt?

                      groetjes
                      lespaul
                      Dat zal vermoedelijk stukken meer kosten dan de marktwaarde van de body.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D70s hapert

                        Hoeft niet altijd de body of lens te zijn.
                        Ik heb hier een batterij voor de D1x liggen.
                        Steek ik die in het toestel kan ik niet afdrukken (kan wel foto's bekijken, in het menu gaan, enz...).
                        Steek ik een andere batterij werkt het toestel perfect

                        Kan zijn dat je batterij bijna dood is, dus probeer zeker eens een andere.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D70s hapert

                          Allen bedankt

                          het aantal cliks heb ik nu correct kunnen aflezen en dat zijn er 11881.
                          Ik heb vorig weekend het toestel meegenomen naar de winkel in Gent Art & Craft en daar leek de man ook van idee dat het aan de ontspanknop ligt.
                          Herstellen is uitgesloten. Ik ga dan liever voor een ander toestel.
                          IK wil wel de tip uitproberen met een andere batterij en laat nog weten hoe dit verder verloopt
                          Thanks!
                          Lespaul
                          Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D70s hapert

                            Ik zou toch eerst nog eens aandringen op controle op / gratis reparatie wegens BGLOD (Blinking Green Light Of Death), dit zou toch meerdere toestellen treffen:
                            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D70s hapert

                              Heb vandaag een D90 (body) met 3000 cliks overgenomen van een sympathieke gast uit Tervuren die overschakelt naar Canon D5. Zijn hobby is fotografie van rockconcerten.
                              Zijn D300 was al verkocht. De D90 was een backup toestel.
                              Ikke content.

                              Paul
                              Lespaul
                              Nikon D7100 + Nikon 17-55 F 2.8 , Nikon 35mm F 1.8, 70-300, SB800,

                              Comment

                              Working...
                              X