Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-75

    Hallo allemaal,
    Ik heb een Canon 500D met volgende lenzen :
    - kitlens 18-55
    - Sigma 10-20
    - Canon 100 mm F2.8 macro

    M'n kitlens is echter stuk en ik denk erover om deze te vervangen door een Tamron 28-75mm F2.8 (iets meer zoom dan de Tamron 17-50 mm F2.8 en ik heb de Sigma voor de groothoek)
    Volgens ik overal hoor en zie is dit een superlens voor een superprijs (339 euro bij Studio 73).
    Is het 'gat' tussen 20 en 28mm volgens jullie een groot probleem (crop camera) ? Vandaag zou ik dit zelf niet als probleem zien, maar iedereen evolueert en een lens gaat langer dan een jaar mee hé.
    Ik fotografeer vooral in steden, landschappen en macro (zie www.flickr.com/photos/rudy-peire

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    www.facebook.com/RudyPeirePhotography
    http://www.rudypeire.net

  • #2
    Re: Tamron 28-75

    Ik heb sinds enige tijd de Tamron 28-75 en ben hier super content mee.
    Of het gat tussen 20 en 28 mm voor jou een probleem is: overloop de foto's die je gemaakt hebt tot nu toe en schat in hoeveel er gemaakt zijn met deze focale lengte. Als dat er veel zijn... dan zit je met een probleem.
    Canon 550D; TokTok, TamTam

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-75

      Voor het gat tussen 20 en 28 op te lossen kun je een paar passen voor of achter uit zetten

      Ik mis een stuk tussen 50mm en 70mm. Soms mis ik die, maar niet genoeg om een nieuwe lens aan te schaffen
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 28-75

        Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
        Voor het gat tussen 20 en 28 op te lossen kun je een paar passen voor of achter uit zetten

        Ik mis een stuk tussen 50mm en 70mm. Soms mis ik die, maar niet genoeg om een nieuwe lens aan te schaffen

        Gelijk heb je Nick ! Een van de eerste lessen in fotografie : gebruik je voeten...
        www.facebook.com/RudyPeirePhotography
        http://www.rudypeire.net

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 28-75

          In een stad is het toch wel eens regelmatig handig als je wat meer groothoekmogelijkheden op je standaard zoom objectief hebt zitten. Bij die Tamron 28-75 mm ga je dat toch wel eens missen, en ben je verplicht tot het wisselen van objectief ter plaatse.
          En zoomen met je voeten is in de stad ook niet altijd lekker mogelijk...je hebt er niet altijd goed de ruimte voor en voor je het weet sta je tegen ergens klem tegen de muur en kun je niet dat leuke plaatje maken dat je voor ogen had.
          Heb je absoluut geen problemen met regelmatig wisselen van objectieven, dan is de Tamron 28-75 mm/f2.8 een super goede keuze
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Verschil tussen 20 en 28 mm is dilwijls het verschil tussen de foto kunnen maken of niet...... Buiten kan je misschoen wat passen achteruit doen maar bij binnen fotografie kom je gegatandeerd in de problemen. Muren wijken niet
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 28-75

              Ik ben ook aan het overwegen om deze lens te kopen, maar blijkbaar zijn er 2 verschillende versies van! weet er iemand wat het verschil is tussen deze 2 versies?

              Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links


              Alvast bedankt
              mvg

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 28-75

                Hoi Kawa,

                Volgens mij bestaat er maar één type hoor, namelijk deze met de ultrakorte naam Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 Di LD Asp.
                Zowel bij Konijn als Studio 73 betreft het dezelfde lens (ook dezelfde benaming).
                Mvg
                Rudy
                www.facebook.com/RudyPeirePhotography
                http://www.rudypeire.net

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 28-75

                  Oorspronkelijk geplaatst door RudyP Bekijk bericht
                  Hoi Kawa,

                  Volgens mij bestaat er maar één type hoor, namelijk deze met de ultrakorte naam Tamron SP AF 28-75mm XR F:2.8 Di LD Asp.
                  Zowel bij Konijn als Studio 73 betreft het dezelfde lens (ook dezelfde benaming).
                  Mvg
                  Rudy
                  Ik zie toch duidelijke verschillen. Het lijkt erop alsof de versie van Studio 73 een oudere serie is, er is hier duidelijk een diafragma ring te zien en het bevat ook geen ingebouwde autofocus motor, dus niet toepasbaar op de instap Nikons zoals D3100 en D5000.
                  De nieuwste versie is de Konijnenberg versie...deze is toepasbaar op alle Nikons en heeft een ingebouwde autofocus motor.
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 28-75

                    Er zijn inderdaad 2 verschillende versies zoals hierboven beschreven, eentje met motor en eentje zonder motor.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment

                    Working...
                    X