Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een upgrade

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tijd voor een upgrade

    Hallo,

    Ik fotograaf al een tijdje (+1j) met de Nikon D70s en een 18-200mm VR. De tijd heeft ondertussen niet stilgestaan in het wereldje van de fotografie. De laatste maanden heb ik mij wat verdiept in allerlei reviews over de nieuwere modellen.

    Na reeds enkele toestellen te hebben gezien, in mijn handen te hebben gehad, ... kom ik uit bij de Nikon D7000, Canon 60D of 550D. Die 550D vind ik echter iets te klein. Ik ben ook niet op zoek naar een instapmodel. Al krijgt die overal fantastische reviews.

    Ik stel een budget voorop van +-1.000€ (body + lens).
    Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar dit: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-135mm-is.html

    Graag jullie bevindingen!
    Ik ben er vooral op uit om foto's te nemen van mijn zoontje/vrouwtje, maar evenzeer van sport. Een allrounder dus
    Is Fotokonijnenberg the place to be of zijn er goede alternatieven. Ik woon in West-Vlaanderen.

    Alvast bedankt
    Greetz
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

  • #2
    Re: Tijd voor een upgrade

    Puur uit nieuwsgierigheid; waarom de overstap naar Canon ?

    Anders is dit wel een goede optie ; http://www.cameranu.nl/artikel/55223...300s_Body.html

    Bovendien kan je dan je lens blijven gebruiken
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

    Comment


    • #3
      Re: Tijd voor een upgrade

      Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
      Puur uit nieuwsgierigheid; waarom de overstap naar Canon ?
      ik dacht net hetzelfde, nikon is zeker even goed. Indien je toch voor canon gaat is dit een goed toestel maar kijk toch maar eens naar een lens met een mss kleiner bereik die iets lichtsterker is. Je bent misschien wel een beetje verslaafd geraakt aan het enorme bereik van jouw 18-200 maar een 17-55 is ook zeer prettig qua bereik. Ook leer je zo ook om de wandelzoom (van standpunt veranderen) te gebruiken ipv de draaizoom.
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #4
        Re: Tijd voor een upgrade

        Ik ben er eigenlijk nog niet uit.
        Zijn er dan wel dermate overtuigende argumenten om de stap te zetten? Geen idee ...

        Heb ondertussen nog wat research gedaan.
        Indien ik bij Nikon blijf, kan ik idd mijn lenzen blijven gebruiken. Al ben ik niet zo tevreden over de lichtsterkte van die objectieven.
        Vandaar dat ik idd ook overweeg om het bereik mss wat te verkleinen en naar een lichtsterkere lens over te gaan. Ik ben nu van plan om eens een degelijke set te kopen. Geen zin om binnen een jaar opnieuw te (moeten/willen) upgraden.

        Mijn oog viel ook op de Nikon D7000 en de D300s. Iemand ervaring met die toestellen?
        In prijs scheelt dit niet veel, voor de body.
        Welke lens raden jullie hierbij aan?
        Wetende dat ik dus voornamelijk wat portretfoto's wil nemen. Graag ook wat snelheid. Zoontje blijft zo graag stilstaan
        Nu moet ik ook vaak mijn externe flitser gebruiken en dat zou ik (graag) willen vermijden.

        Thanks!
        Last edited by diNnE; 4 februari 2011, 10:48.
        2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

        Comment

        Working...
        X