Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

    Hallo,
    Na heel wat onderwerpen hier te lezen heb ik besloten om mij als amateurfotograaf en beginner mij de canon eos 550d aan te schaffen. Ik ben deze ook reeds gaan testen in verscheidene winkels en hij voelt goed en ligt perfect in de hand voor mij als vrouw .  

    Ik zoek hier nu uiteraard nog de geschikte lens bij. Mijn keuze is gevallen op volgende 2 lenzen:
    - Tamron 18-200  F/3,5-6,3XR Di II LD Aspherical [IF] MACRO
    - Canon EF-S 18-135 mm 1:3,5-5,6 IS:

    Welke van deze twee is nu eigenlijk de beste voor de canon eos 550d? Ergens had ik schrik dat de Tamron lens misschien wat te zwaar zou zijn, maar bij het proberen in de winkel viel dit op zich nog wel mee. Het is mij echter opgevallen dat bij het zoeken naar prijzen de canon eos 550d in 90% van de gevallen in een kit verkocht wordt met de 18-135 lens. Vandaar mijn twijfels en de vraag welke het beste is.

    De bedoeling is voornamelijk om zo veel mogelijk te kunnen doen met deze lens, zowel ver als dichtbij. Mijn vriend en ik zijn zeer gepassioneerd door fotografie en hopen met dit toestel onze eerste stappen te zetten in de betere fotografiewereld. Momenteel hebben we een canon ixus 100is dus het kwaliteitsverschil zal wel duidelijk merkbaar zijn
    Deze zomer trekken we 3,5 week naar Indonesië en hopen daar prachtige foto's te kunnen maken. Aangezien we zullen rondtrekken met de rugzak opteren we liefst voor 1 lens waar we zo veel mogelijk mee kunnen doen. 

    Alvast bedankt voor al jullie adviezen!

    Tot gauw op het forum
    Git
    Canon 60D + 18-135mm http://users.telenet.be/git/

  • #2
    Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

    Ik zou zelf eerder kijken naar de 18-55IS en 55-250IS. Vind dit zelf persoonlijk een mooiere combinatie om mee te starten.

    Comment


    • #3
      Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

      Ik volg m'n voorganger op dit vlak. 18-200 biedt weliswaar meer zoom-mogelijkheden... maar ook meer vervorming en kwaliteitsverlies.

      Overstappers naar een reflex willen vaak een "allround" objectief om zo weinig mogelijk te moeten wisselen... maar is dat nu net niet één van de vele voordelen van een reflex? Staat eigenlijk wat haaks op mekaar.

      Als je echt niet (veel) van objectief wenst te wisselen, zou ik eventueel uitkijken naar een kwalitatieve bridge. Daar zitten ook heel wat instelmogelijkheden op.

      Een eos 550D is een uitstekend toestel om mee van start te gaan. En zoals m'n voorganger zegt: waarom niet starten met de kitlens 18-55 IS? Is een uitstekend objectief om van start mee te gaan en breed inzetbaar. "Along the way" en naarmate je er je ervaringen mee gaat opdoen zal de keuze voor een bepaald objectief (of objectieven) vanzelf komen. Zo is het mij vergaan en waarschijnlijk vele anderen voor mij en vele andere die nog zullen volgen.
      En terwijl je bezig bent te oefenen met de kitlens, kun je al geld aan de kant houden voor een toekomstige lichtsterke lens (die er ongetwijfeld ooit van komt als je verder doet in de fotografie)
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

        Ik ben persoonlijk voor de canon EF-S 18-200 3.5 5.6 IS gegaan toen ik mijn 500D juist had
        De vervormingen vallen zeer goed mee bijna niet zichtbaar tenzij je er echt op begint te letten.

        Maar van de 2 opties die jij geeft zou ik de Canon EF-S 18-135 mm 1:3,5-5,6 IS nemen.
        Aangezien de tameron nog al slecht scoort voor scherpte en vervormingen.

        Comment


        • #5
          Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

          Alvast bedankt voor jullie commentaren .
          De kitlenzen leken mij initieel ook beter, maar het probleem dat ik daar heb is dat ik dan nogal "veel" ga moeten mee nemen en misschien op het juiste moment niet de juiste lens zou opstaan hebben...
          Vandaar dat mijn keuze toch gaat naar de "meermogelijkheden" lenzen. Misschien is het inderdaad beter om voor de 18-135mm lens te gaan om zo min mogelijk vervormingen/kwaliteitsverlies te hebben.
          Ik ga mij er nog een weekje over bezinnen en zodra ik iets gekocht heb laat ik het jullie weten . Jullie mogen me ook nog altijd tips enzo blijven geven natuurlijk .
          Bedankt!
          Canon 60D + 18-135mm http://users.telenet.be/git/

          Comment


          • #6
            Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

            heb enkele maanden geleden de kit 550d + 18-135mm gekocht, maar was toch niet zo tevreden over de scherpte en heb de lens verkocht. heb een 24-105mm in de plaats gekocht. verschil is wel merkbaar...

            Comment


            • #7
              Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

              de beste lenzen van de merken zijn de lenzen met max. 4 maal zoom (canon ef 70-200 /100-400/24-105/17-55) Ik zou dus ook gaan voor de kit met twee lenzen. (18-55/55-250) Je leert na verloop wel inschatten wanneer je welke lens het meeste zal nodig hebben.
              vb: dagje natuur uitstap zal je waarschijnlijk vooral de 55-250 gebruiken
              dagje uitstap met de famillie zal je waarschijnlijk vooral de 18-55 gebruiken voor portret en sfeerfoto's
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

              Comment


              • #8
                Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

                Oorspronkelijk geplaatst door Git Bekijk bericht
                De kitlenzen leken mij initieel ook beter, maar het probleem dat ik daar heb is dat ik dan nogal "veel" ga moeten mee nemen en misschien op het juiste moment niet de juiste lens zou opstaan hebben...
                Dat is een typische beginnersuitspraak.
                Een enigszins ervaren amateurfotograaf denkt iets vooruit en heeft de goede lens opstaan als het moment daar is. Is een deel van het fotografisch gebeuren.
                De 2 kitlensjes waar het hier over gaat zijn klein & licht en gaan in een bescheiden tasje mee en bieden goede kwaliteit voor weinig geld.
                Ik gebruik die dingen ook als ik zonder vooropgezet doel op pad ga en ik ben bepaald geen beginner.

                Geen angst voor een lenswisseltje....

                Comment


                • #9
                  Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

                  ik vind de Canon 18-200 3.5 - 5.6 IS een excellente reis-lens. Ik vind de kwaliteit prima. Het is uiteraard geen 'super' objectief, maar het biedt je alle mogelijkheden die je als beginnend liefhebber nodig hebt.
                  Hoewel ik meestal zelf veel kilo's materiaal meezeul kan ik begrijpen dat je als 'starter' maar één lens wenst mee te nemen, zeker als je voor 3enhalve week met de rugzak rondtrekt. Het laat je ook toe om meer bezig te zijn met het fotograferen, en minder met -welke lens moet ik daar nu voor gebruiken-. De Tamron zal misschien iets minder presteren van kwaliteit, (? daarvoor moet je de lens-reviews best eens napluizen) als daar twijfels over zijn zou ik toch voor de Canon 18-135 gaan.

                  Ch.
                  www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                  Comment


                  • #10
                    Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

                    Uit de keuzes die je voorsteld.. Canon EF-S 18-135 mm 1:3,5-5,6 IS
                    Andy Lemaire

                    andylemaire.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

                      Na veel reviews te lezen heb ik uiteindelijk gekozen om de canon eos 550d aan te schaffen in combinatie met de Tamron 18-200mm.
                      Ik heb er gisteren al wat mee "gespeeld" en het lijkt een geweldige combinatie te zijn. Nu uiteraard nog verder oefenen ;-).
                      Bedankt iedereen voor de tips!
                      Canon 60D + 18-135mm http://users.telenet.be/git/

                      Comment


                      • #12
                        Re: 18-135 of 18-200 lens voor canon eos550d

                        Veel succes ermee!

                        Bedenk wel: je camera is maar zo goed als de lens die erop staat (en de fotograaf die op het knoppetje drukt)
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment

                        Working...
                        X