Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budget 1200€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Budget 1200€

    Een tijdje geleden stond m'n besluit vast : D90 + DX35mm. Intussen wat verder rondgeneuzd op 't net. Nu en dan naar media-markt voor bepotelen van fototoestellen.

    Ik wil kiezen tussen :
    Nikon D90 + 16-85 VR
    of
    Nikon D7000 + 18-105 VR

    Graag julie mening
    Nikon D610

  • #2
    Re: Budget 1200€

    De D7000 is een veel recenter en eigenlijk ook wel beter toestel dan de D90 (al op de markt van midden 2008). Wat betreft de body zou ik niet twijfelen en voor een D7000 gaan. De keuze van de lens hangt uiteraard als eerste af van de toepassingen waarvoor je deze wilt inzetten. Zelf heb ik geen ervaring met één van beide lenzen.
    Panasonic FZ20 - Nikon D300s
    Wonka Photography - Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Budget 1200€

      Oorspronkelijk geplaatst door JeanLucsje Bekijk bericht
      ............. Nu en dan naar media-markt voor bepotelen van fototoestellen.

      Graag julie mening
      neem dan ook eens 1 van die prachtige Canon modellen in je handen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Budget 1200€

        Oorspronkelijk geplaatst door JeanLucsje Bekijk bericht
        Ik wil kiezen tussen :
        Nikon D90 + 16-85 VR
        of
        Nikon D7000 + 18-105 VR

        Graag julie mening
        Ga daar maar eens tussen kiezen...zal niet makkelijk worden. De D7000 is inderdaad het meest recente toestel met goeie specs, maar de D90 heeft nog steeds een zeer goede, bewezen reputatie en is een stuk goedkoper als de D7000. Hetzelfde verhaal geldt voor de objectieven die je vermeld.
        Zet dus zoveel mogelijk voor- en nadelen op een rijtje en beslis dan met je ogen dicht wat het gaat worden. Beide combinaties zullen je in ieder geval niet gaan teleurstellen...
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Budget 1200€

          D7000 lijkt mij de betere keuze
          Heb er zelf nooit mee gewerkt want is een vrij recent model. Maar de reviews zijn er toch wel heel goed uit.
          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
          website: http://www.hung.be
          facebook - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Budget 1200€

            Je kan ook opteren voor de D90 + 18-105 VR (is de kit die ik me ga aanschaffen wss)
            Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

            Comment


            • #7
              Re: Budget 1200€

              Met de D7000 + 16-85 zal je zeker boven je bedrag van 1200 euro zitten met de D90 + de 16-85 kom je daar ruimschoots aan , is een geweldige lens, D90 + 16-85 heb je voor de prijs van de D7000 body

              Comment


              • #8
                Re: Budget 1200€

                Niet zo slim om nu te vragen terwijl ze afgelopen weekend nog met 15% korting bij de mediamarkt lagen
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Budget 1200€

                  dat is ook te zien bij welke mediamarkt want ze hanteren daar niet allemaal de zelfde prijs

                  Comment


                  • #10
                    Re: Budget 1200€

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Niet zo slim om nu te vragen terwijl ze afgelopen weekend nog met 15% korting bij de mediamarkt lagen
                    wow! en dan nog bij de mediamarkt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Budget 1200€

                      meestal zal je in de reguliere fotohandel even goede prijzen en meer keuze hebben dan mediamarkten of saturnen. Je krijgt er meestal ook nog een goede uitleg en service bij.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Budget 1200€

                        Af en toe kan je een zaak doen bij Mediamarkt. Ik heb er mijn D7000 gekocht aan 999,- Euro, vlak na de lancering, toen alle andere winkels er nog 1150 Euro en meer voor vroegen! En ik kon er onmiddellijk mee buiten wandelen, terwijl er op andere plaatsen wachtlijsten waren.

                        Voor een vakkundige uitleg moet je er inderdaad niet naar toe gaan.
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • #13
                          Re: Budget 1200€

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                          Af en toe kan je een zaak doen bij Mediamarkt. Ik heb er mijn D7000 gekocht aan 999,- Euro, vlak na de lancering, toen alle andere winkels er nog 1150 Euro en meer voor vroegen! En ik kon er onmiddellijk mee buiten wandelen, terwijl er op andere plaatsen wachtlijsten waren.

                          Voor een vakkundige uitleg moet je er inderdaad niet naar toe gaan.
                          Vorige week was ik op zoek naar een 5D II body en ik heb gebeld naar een aantal shops: fotokonijn, fotorubens, grobet, etc. Overal uitverkocht en zelfs wachtlijsten bij 2 shops.

                          Ik ben naar de Saturn gegaan in Antwerpen en daar lag nog een laatste 5D II body only aan 1799 EUR. Terwijl al de andere shops 1899 EUR was. LOL gelukkig dat ze uitverkocht waren want nu heb ik 100 EUR minder uitgegeven en had het meteen.
                          Hetzelfde voor een Canon 580 II flits. Overal iets boven de 400 EUR en bij Saturn 399 EUR. Ik dacht altijd dat die grote winkels duurder waren maar vanaf nu ga ik dit toch beter in't oog houden
                          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                          website: http://www.hung.be
                          facebook - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Budget 1200€

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                            Voor een vakkundige uitleg moet je er inderdaad niet naar toe gaan.
                            komkom, dat valt heel goed mee. Ik heb ze daar eens duidelijk horen zeggen dat meer pixels altijd beter is.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Budget 1200€

                              Niet twijfelen, de D7000 is het beste APS-C toestel dat je vandaag kan kopen. Al denk ik dat de titel van je topic dan niet meer relevant is - dit zal al de prijs van de body benaderen. De D90 vind ik toch wat oud om nu nog te kopen.

                              Als je al weet welk toestel je wil dan zou ik hem gewoon kopen waar hij het goedkoopst is. In veel gevallen (ik zeg niet altijd) zal dit Konijnenberg zijn, en een bezoek aan konijn vind ik toch de kilometers waard.

                              Veel plezier!

                              Dieter
                              Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

                              Comment

                              Working...
                              X