Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen service Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen service Sigma

    Na bijna een jaar in m'n bezit geeft m'n Sigma objectief er deels de brui aan.
    Wanneer ik zoom doet de OS vreemde toeren op 1 bepaald punt (ergens rond de 35mm). Begint daar hevig te verspringen. Maakt niet uit of de OS aan of uit staat.
    Verder kan ik er wel nog deftig mee werken, ook de scherpstelling werkt nog.

    Objectief is destijds via konijnenberg aangekocht, was ook een actie van Sigma met verlengde garantie. Konijnenberg reeds gecontacteerd (mail) en die zeggen me "formulier invullen en opsturen of binnenbrengen voor reparatie".

    Iemand ervaring hoe lang ik ongeveer m'n objectief zal kwijt zijn?
    En andere belangrijke tips? (bv. rechtstreeks naar Sigma verzenden?)
    Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

  • #2
    Re: Ervaringen service Sigma

    In principe goede ervaring met de reparaties van sigma.
    Tijd geleden mijn lens ingeleverd via een winkel (welke deze vervolgens opstuurde).
    Zou 'm binnen 3 weken terugkrijgen, echter na 3 weken nog niets.. Heb ze laten bellen, bleek toen dat de lens al klaar lag, maar dat de facturatie nog moest gebeuren. Is na het belletje echter wel direct verwerkt en terug verzonden.

    Hebben alle tandwielen in de lens vervangen, was de laatste set die ze hadden van dit type lens.
    Gezien het een 2e hands lens was, moest ik dus gewoon betalen voor de reparatie.

    Echter, nu na net iets meer als een maand, kampt de lens weer met hetzelfde probleem. Ze geven of 3 of 6 maanden garantie op reparaties. Ben dus benieuwd waar ze nu mee gaan aankomen, gezien ze dus als het goed is mijn lens inmiddels niet meer kunnen repareren. Cashback? Vervangende lens?

    Zou deze week nog reactie krijgen. Zal als het een interessante uitkomst is deze ook nog wel hier vermelden.

    Maar in principe dus goede ervaringen.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen service Sigma

      heb een Sigma lens 120-400 sedert juni 2010 (3 jaar garantie) , in december begon deze plots AF kuren te vertonen, (AF onstabiel, steeds zoeken).
      Dit is een officeel erkend fenomeen bij deze Sigma - het serienummer van mijn lens behoorde tot de mogelijke slachtoffers.
      Heb mijn lens via mijn winkel (foto Rubens) naar Sigma teruggezonden en verleden week kreeg ik deze lens met de update, goedwerkend en zonder kosten terug.

      De lens is ongeveer 1 maand weggeweest voor herstelling, wat ik normaal vind.

      (Goede service mag ook eens worden vemeld)

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen service Sigma

        Bedankt voor de geruststellende berichten!

        Heb dat objectief binnen een 3 maand zeker nodig dus dan mag de herstelling nog wat uitlopen.
        Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen service Sigma

          mijn (beperkte) ervaring is eerder positief : een lens laten aanpassen voor een sony a33... beloofd was 1 week, maar het duurde uiteindelijk 2 weken (tijdens de feestdagen)... dus dat viel nog mee. volgens mij hangt het er ook van af waar je de lens hebt gekocht, maw of de winkel er achter zit of niet. via de winkel van aankoop lijkt me sowieso handiger, dit ivm versturen van het pakje, en dat zij ook meer ervaring hebben met dit soort dingen.

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen service Sigma

            Heb vandaag reactie gehad van de winkel.

            Sigma gaat bekijken of ze de benodigde set kunnen halen uit Frankrijk/Duitsland of dergelijke. Als ze deze kunnen vinden repareren ze 'm in ieder geval kostenloos. Zo niet, dan kijken we dan wel weer verder. Dus prima zoals ze het proberen op te lossen
            WillemClassensDesign: Mijn website
            Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
            Flitsers:HVL-F42AM;

            Comment

            Working...
            X