Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 - langere sluitertijd dan 30 seconden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D60 - langere sluitertijd dan 30 seconden

    Hoe kun je bij een Nikon D60 een sluitertijd bekomen van bijvoorbeeld 15 of 30 minuten? De langste instelling bij mij is 30 seconden.

  • #2
    Re: Nikon D60 - langere sluitertijd dan 30 seconden

    Ik heb eigenlijk net dezelfde vraag maar dan voor een canon 450D

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D60 - langere sluitertijd dan 30 seconden

      M mode en bulb...

      let wel dat de D60 geen long exposure noise reduction heeft, dus je zal artefacten krijgen, of een waas...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D60 - langere sluitertijd dan 30 seconden

        Manuele modus en wieltje van sluitertijd zolang naar links draaien tot dat Bulb verschijnt (na 30'')
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D60 - langere sluitertijd dan 30 seconden

          Op Bulb dus

          En voor wie niet graag een half uur op dat knopje zit te drukken tot zijn bloed niet meer rondloopt kan ook een remote kabeltje kopen.
          Wel opletten niet alle hebben een "lock" knopje dus kan je daar een half uur op gaan drukken LOL.

          Alternatief bestaan er ook digitaal kastjes die je met een kabeltje aan je camera hangt en daar dan op gaat instellen wat je wil.
          Je kan ze alletwee krijgen voor (bijna) alle SLR cameras van canon/nikon

          Voor extreme long exposures is het wel aan te raden om meerdere "korte" shots te nemen en die dan te mergen. Kwestie van de ruis wat in de hand te houden.

          Voor meer info zoek eens op "star-trails"

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D60 - langere sluitertijd dan 30 seconden

            Zie pag 46 gebruiksaanwijzing.

            Groet Hans.

            Comment

            Working...
            X