Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100-400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 100-400

    Hey juppekes

    Ik ben al een tijdje van plan om de Canon 100-400 te kopen.

    Nu zie ik dat er twee staan op de site van konijnenberg.

    Nu begrijp ik niet echt wat het verschil is tussen die twee






    Alvast bedankt
    Bootjes

  • #2
    Re: Canon 100-400

    De ene is met filter de andere niet

    Comment


    • #3
      Re: Canon 100-400

      is een fantastische lens maar zie hier eens.
      Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

      Comment


      • #4
        Re: Canon 100-400

        hallokes
        voor mij geld dit ook is een pracht speeltje .ik heb ze nu bijna 2 jaar en ben er heel tevrede me .hier enkele foto s er me
        hallokes hier mijn bijdrage aan een prachtige rally allen genomen op kp veldhoven criterium rijders volgen morgen foto s teverkrijgen groetjes benn 1http://i40.tinypic.com/2py3i36.jpg 2http://i42.tinypic.com/e5ppc5.jpg 3http://i40.tinypic.com/snij4y.jpg 4http://i42.tinypic.com/2qj9ded.jpg

        groetjes benn

        Comment


        • #5
          Re: Canon 100-400

          Hey juppekes

          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          De ene is met filter de andere niet
          Bedankt voor de opheldering

          Maar ik kwam eigenlijk in de knoei met die prijzen

          Op de ene €6 korting en de andere €630
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: Canon 100-400

            Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
            Ik ben al een tijdje van plan om de Canon 100-400 te kopen.
            Ik zou wachten op de nieuwe versie
            Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

            Comment


            • #7
              Re: Canon 100-400

              Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
              Ik zou wachten op de nieuwe versie
              Wachten op Godot zul je bedoelen

              En als het dan zo is, aan welke prijs ?
              Canon gaat nooit een vergelijkbare lens voor 1100 EUR maken

              Comment


              • #8
                Re: Canon 100-400

                Echt een super lens, en een bereik dat ideaal is voor autosport en dergelijke.

                Wel eens goed gelachen met de site van konijnenberg ... accessoires voor deze lens : 1.4 extender ... die werkt dus niet op de 100-400 hé !
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 100-400

                  Ja, ik vind het een pracht van een lens ..... maar - gezien de mm's - ik heb steeds het gevoel dat ik een monopod moet gebruiken.
                  B.t.w.
                  Als ik die monopod gebruikt vervalt dan de stabilisatie ?
                  Last edited by zoltan; 1 februari 2011, 20:32.
                  Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 100-400

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Echt een super lens, en een bereik dat ideaal is voor autosport en dergelijke.

                    Wel eens goed gelachen met de site van konijnenberg ... accessoires voor deze lens : 1.4 extender ... die werkt dus niet op de 100-400 hé !
                    Lachen is gezond ... Maar ik moet me toch sterk vergissen als ik niet vaak gelezen heb over het gebruik van de 1.4 extender- ook die van Canon- in combinatie met de 100-400 mm. Behalve met de 1D-body's verlies je weliswaar AF maar dat betekent niet dat de extender niet werkt. Ik geloof dat je met de Kenko extender en wat afplakwerk AF kan behouden, maar neem aan dat de AF-snelheid dan niet zal overhouden ..
                    Last edited by hapa; 1 februari 2011, 21:25.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 100-400

                      je behoud alleen je AF op de 1 serie modellen, werken doet ie dus wel, alleen is gebruik met een 1.4 extender of deze nu van Kenko of van Canon zelf is, af te raden, resultaat wordt gewoon slecht, deze lens "lust" op de een of andere manier geen extenders, althans niet graag.
                      Verder is het een erg mooie lens, heb deze zelf ook in mijn bezit al een hele tijd en heeft me nog nooit teleurgesteld, hooguit het uitzakken wat irritant is, je kunt hem wel vastzetten, maar das ook weer niet handig als je hem elke keer nodig hebt, doe je dat niet dan loop je met een uitgezakte kachelpijp aan je schouder.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 100-400

                        Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                        Ja, ik vind het een pracht van een lens ..... maar - gezien de mm's - ik heb steeds het gevoel dat ik een monopod moet gebruiken.
                        B.t.w.
                        Als ik die monopod gebruikt vervalt dan de stabilisatie ?
                        Redelijk zwaar lenske, dat klopt. Maar dat is de 70-200 f/2.8 IS ook.
                        Voor de 100-400 zou ik de IS afzetten op een statief (=tripod), maar op een monopod ben ik ook niet zo zeker...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 100-400

                          'k Heb ze enkele maanden geleden ook aangekocht, die 100-400L.
                          Moet zeggen dat het me nog geen moment gespeten heeft.
                          Binnen enkele maanden gaat ze trouwens ook mee op safari in ZA.
                          Je trekt ook graag vliegmachientjes hé, Mriya; Wel: doen zou ik zeggen.
                          Ze is vreed snel (AF hé ;-)

                          Dré
                          Last edited by dréten; 2 februari 2011, 20:56.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 100-400

                            Hallo,
                            Hier een link naar een foto van een A 380 op 10.000 meter hoogte.
                            Bemerk dat zelfs de registratie nummers op de vleugel leesbaar zijn.
                            Foto is genomen met 100-400 lens en een EOS 450 camera.

                            Mvg: LFR.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 100-400

                              Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
                              Hallo,
                              Hier een link naar een foto van een A 380 op 10.000 meter hoogte.
                              Bemerk dat zelfs de registratie nummers op de vleugel leesbaar zijn.
                              Foto is genomen met 100-400 lens en een EOS 450 camera.

                              Mvg: LFR.
                              dat is nou net niet zo'n referentiepunt hoor.
                              Met mijn Sigma 80-400 EX die ik van de hand heb gedaan, gemonteerd op mijn vroegere 350D, heb ik ook dergelijke foto's gemaakt hoor.
                              Bij de 100-400 gaat het hem volgens mij vooral om de AF-snelheid.
                              Die is namelijk duidelijk beter/accurater dan deze van mijn vroegere Sigma.
                              Ik was anders heel erg tevreden van de Sigma.
                              Last edited by dréten; 3 februari 2011, 08:45.

                              Comment

                              Working...
                              X