Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanger voor a350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanger voor a350

    ik heb rond de 750€
    sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

  • #2
    Re: vervanger voor a350

    a580..
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

    Comment


    • #3
      Re: vervanger voor a350

      waarom de 580 heeft die dat scherm dat rond draait
      sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

      Comment


      • #4
        Re: vervanger voor a350

        Ja, die heeft een klapbaar scherm, dat 90° naar boven en naar beneden kan . Betere sensor (en bijbehorende hoge ISO prestaties), buffer, AF, batterijduur (zelfde batterij trouwens), MLU, DoF-preview, sneller (5 fps),...

        P.S.: Ik wil niet als de spellingsmoderator of iets dergelijks overkomen, maar het is een stuk aangenamer om berichten met hoofdletters en leestekens te lezen .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: vervanger voor a350

          Tenzij je klaar bent voor een camera met een elektronische zoeker of video met AF een must vindt, is de A580 veruit het ideale toestel voor je...

          Budget past volledig, en de A580 = A350 maar dan op steroïden
          Dé aps-c sensor van't moment, ALLE soorten live-view in één toestel, video, AF zeer snel, grotere zoeker, sneller, beter scherm met meer kantelmogelijkheden, en alles wat Joris heeft opgesomd

          Op alle vlakken 3 passen vooruit tov je A350 dus! 't ligt zo voor de hand dat dat WillemC maar 6 symbolen nodig had

          Comment


          • #6
            Re: vervanger voor a350

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Ja, die heeft een klapbaar scherm, dat 90° naar boven en naar beneden kan . Betere sensor (en bijbehorende hoge ISO prestaties), buffer, AF, batterijduur (zelfde batterij trouwens), MLU, DoF-preview, sneller (5 fps),...

            P.S.: Ik wil niet als de spellingsmoderator of iets dergelijks overkomen, maar het is een stuk aangenamer om berichten met hoofdletters en leestekens te lezen .
            Zal er op letten.
            sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

            Comment


            • #7
              Re: vervanger voor a350

              Oorspronkelijk geplaatst door s04 Bekijk bericht
              ik heb rond de 750€
              Vraagje welke lens (en) heb je nu ?

              Anders budget opsplitsen 2de hands a550 en goede lens
              Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

              Comment


              • #8
                Re: vervanger voor a350

                ja, je moet minimaal 5 symbolen typen in een bericht..
                Wilde eerst alleen a580 typen, maar dat stond die niet toe :P

                Maar denk dat de redenen voor de a580 wel gegeven zijn. Het is momenteel een top-toestel voor sony (voor het "normale" budget dan).

                Eventueel inderdaad wat hierboven gezegt wordt, de a550 en dan betere lenzen (geen idee welke lenzen je momenteel bezit?)
                WillemClassensDesign: Mijn website
                Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                Flitsers:HVL-F42AM;

                Comment


                • #9
                  Re: vervanger voor a350

                  Ik heb de sigma 50 500
                  minolta 50mm 2.8 macro
                  minolta 28-85 3.5-4.5macro
                  sony 24-105 3.5-4.5
                  dat zijn ze
                  sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: vervanger voor a350

                    Oorspronkelijk geplaatst door s04 Bekijk bericht
                    Ik heb de sigma 50 500
                    minolta 50mm 2.8 macro
                    minolta 28-85 3.5-4.5macro
                    sony 24-105 3.5-4.5
                    dat zijn ze
                    Koop de A580 met kitlens en je bent gesteld

                    Comment


                    • #11
                      Re: vervanger voor a350

                      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Koop de A580 met kitlens en je bent gesteld
                      Inderdaad. Met die 18mm heb je er dan meteen de nodige breedhoek bij.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: vervanger voor a350

                        Ben ik dan niet beter dat ik wat spaar voor een betere lens dan de kit lens?
                        sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                        Comment


                        • #13
                          Re: vervanger voor a350

                          Als je een a580 koopt, hoeveel is dan de meerkost voor een 18-55 erbij ? €15 of zo ?
                          In sommige winkels wordt body met lens soms zelfs goedkoper verkocht dan body alleen.

                          Ik zou ze er ook gewoon bij nemen zoals Portmixus al voorstelde.
                          Dan kan je ondertussen al van de 18mm genieten, en de 18-55 is echt wel goed hoor (trouwens in tegenstelling tot veel andere en duurdere lenzen zodanig bestand tegen flare dat je er geen zonnekap bij nodig hebt, en die wordt er dan ook niet bij geleverd).
                          Daarna kan je nog altijd sparen, bv. voor een CZ16-80, of voor een Sigma 8-16. Persoonlijk vind ik dat twee toppers, maar niet goedkoop.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: vervanger voor a350

                            Oorspronkelijk geplaatst door s04 Bekijk bericht
                            Ben ik dan niet beter dat ik wat spaar voor een betere lens dan de kit lens?


                            Optisch beter dan de gemiddelde L-lens bij Canon (grapje é )

                            De kitlens is ECHT goed, alleen de bouw, the feel, het geluid...is cheap

                            Comment


                            • #15
                              Re: vervanger voor a350

                              Hoe goed is de a550
                              sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                              Comment

                              Working...
                              X