Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D vs 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 450D vs 7D

    Beste,

    Waarom krijg ik de indruk bij testen, dat de canon 450D scherpere (minder ruis) heeft dan de nieuwe 7D. Ook op andere site's lees ik dan de 450 scherper kan zijn.

    Ik kreeg wel te horen dat de 100 - 400 lens op een 450D wel een tragere autofucus heeft, hinderlijk of niet?

    mijn lenzen:

    - 70 - 200 F4 "L"
    - tamron 17-50 of 18-50 F2.8
    - macro 100 2,8 canon
    (volgende week zou ik er dus dit willen aan toevoegen 100 - 400 :-)
    of maak ik beter een andere keuze, of toch de body wisselen naar een D7?

    groeten
    http://www.flickr.com/photos/MacObsession
    http://www.macobsession.be

  • #2
    Re: Canon 450D vs 7D

    Post anders even de foto's dan kunnen we beter oordelen.
    Heb vrijdag dezelfde stap als jou gemaakt 450 -> 7D en ik merk ook dat de foto's anders zijn, waarschijnlijk moeten we het nog gewoon worden.
    Ik vraag mij ook iets af, is het moeilijker om scherpe foto's te maken met een 12MP dan met een 18MP?
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 450D vs 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
      Post anders even de foto's dan kunnen we beter oordelen.
      Heb vrijdag dezelfde stap als jou gemaakt 450 -> 7D en ik merk ook dat de foto's anders zijn, waarschijnlijk moeten we het nog gewoon worden.
      Ik vraag mij ook iets af, is het moeilijker om scherpe foto's te maken met een 12MP dan met een 18MP?
      Proficiat met je nieuwe Canon

      Ik heb mij ook nooit kunnen ontdoen van het gevoel dat mijn oude 350D scherpere beelden maakte dan mijn 40D ... ik gebruik vandaag de dag nog altijd mijn 350D om mijn schaalmodellen te fotograferen, staat ondertussen waarschijnlijk vastgeroest op mijn statief voor de lichttent

      Maar pixels is niet altijd beter heb ik toen ondervonden ... tot ik de 5dII in handen kreeg, miljaar die is scherp met de 24-105 die ik al had ... totaal iets anders dan de 40D, terwijl ik daar ook héél tevreden over was.

      Ik heb de indruk dat bij minder resolutie de beelden scherper lijken dan wanneer de pixels verspreid zijn over bijna het dubbel aantal mpx ... maar de 5dII is dan weer 20mpx en die is wel vlijmscherp ...

      Druk anders eens een foto af op A4 of A3 ... dan kan je pas de scherpte echt beoordelen hoor, zelfs het beste scherm kan je soms misleiden, een print is nog steeds de meest aangewezen referentie voor een foto vind ik.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 450D vs 7D

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Proficiat met je nieuwe Canon

        Ik heb mij ook nooit kunnen ontdoen van het gevoel dat mijn oude 350D scherpere beelden maakte dan mijn 40D ... ik gebruik vandaag de dag nog altijd mijn 350D om mijn schaalmodellen te fotograferen, staat ondertussen waarschijnlijk vastgeroest op mijn statief voor de lichttent

        Maar pixels is niet altijd beter heb ik toen ondervonden ... tot ik de 5dII in handen kreeg, miljaar die is scherp met de 24-105 die ik al had ... totaal iets anders dan de 40D, terwijl ik daar ook héél tevreden over was.

        Ik heb de indruk dat bij minder resolutie de beelden scherper lijken dan wanneer de pixels verspreid zijn over bijna het dubbel aantal mpx ... maar de 5dII is dan weer 20mpx en die is wel vlijmscherp ...

        Druk anders eens een foto af op A4 of A3 ... dan kan je pas de scherpte echt beoordelen hoor, zelfs het beste scherm kan je soms misleiden, een print is nog steeds de meest aangewezen referentie voor een foto vind ik.
        Thx Mark
        Ik ga er nog even wat mee spelen volgens mij is het probleem achter de camera gesitueerd
        Een vraagje over die micro adjustment, als mijn lenzen op mijn 450D geen problemen hadden moet ik deze optie toch niet bekijken op de 7D of zie ik dit verkeerd?
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Canon 450D vs 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
          Een vraagje over die micro adjustment, als mijn lenzen op mijn 450D geen problemen hadden moet ik deze optie toch niet bekijken op de 7D of zie ik dit verkeerd?
          Eigenlijk wel hoor, het kan zijn dat de camera iets afwijkt tov de 450D ... maar ik heb eerlijk gezegd deze aanpassing noch op mijn 5dII noch op de 1dIV gedaan hoor
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 450D vs 7D

            Heb vrijdag dezelfde stap als jou gemaakt 450 -> 7D en ik merk ook dat de foto's anders zijn, waarschijnlijk moeten we het nog gewoon worden.
            Je moet meer nabewerken als je in raw werkt, vooral ruisreductie en evt verscherping

            Ik vraag mij ook iets af, is het moeilijker om scherpe foto's te maken met een 12MP dan met een 18MP?
            Integendeel, als je meer details wil zien op een 18MP heb je minder speling in bewegingsonscherpte en DOF

            Comment


            • #7
              Re: Canon 450D vs 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Je moet meer nabewerken als je in raw werkt, vooral ruisreductie en evt verscherping



              Integendeel, als je meer details wil zien op een 18MP heb je minder speling in bewegingsonscherpte en DOF
              Ik heb altijd in raw gewerkt ook met de 450D het viel me gewoon op.
              Ik zal het allemaal nog wat tijd geven heb nog maar 40 cliks gedaan.
              En qua scherpte is dus een 18MP moeilijker, had mijn vraag misschien verkeerd gesteld maar dit gevoel had ik ook meteen.
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Canon 450D vs 7D

                ik ben eruit, ik laat de body voor wat het is, en neem mijn droomlens wel.
                Later koop ik de full frame 5D mark II


                greets
                http://www.flickr.com/photos/MacObsession
                http://www.macobsession.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 450D vs 7D

                  @MacObsession

                  Op basis van wat heb je vergeleken bij de testen? Enkel op het schermpje?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 450D vs 7D

                    Ikzelf ben ook in het bezit van de 450 in combinatie met de 100-400 lens. Tot nu toe kan ik zeker niet klagen over wat het geheel is (de combinatie).
                    Alhoewel ik voornamelijk vogels fotografeer zal ik later overstappen naar de 7D...
                    Snellere AF, 8 klicks/seconde, hogere iso-waarden mogelijk.
                    Natuurlijk doet het manneke achter de camera het grootste werk hé!
                    Op het forum al veel topics gelezen over de 7D en de 100-400, de meeste zijn toch zeer positief...
                    Niet gemakkelijk natuurlijk om zo'n beslissing te nemen... Er eens een nachtje(of weekje) over slapen.
                    Allé, veel succes ermee!
                    Groetjes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 450D vs 7D

                      De oplossing staat hierboven al,vraagt meer na bewerking.
                      Toen ik de eerste foto's uit mijn 1D zag,dacht ik moet ik zoveel betalen om alleen dat eruit te krijgen?Je kunt de verscherping etc zelf instellen,en dan verbetert het wel.Zag echter ooit een diagram wat verscherpingsmogelijkheid betreft,en toen bleek dat de maximale verscherping van een 1D bijna stopt waar de verscherping van een 400d pas begint.
                      Hoe eenvoudiger een body,hoe meer er automatisch gebeurt in de body.Hoe hoger het niveau van een body,hoe meer je zal mogen nabewerken,maar je kunt er dan ook fenomenale zaken uit krijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 450D vs 7D

                        ik heb ze ook beiden de 450 en de 7d, maar de 7d is toch stuken beter zenne

                        grt
                        steve

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 450D vs 7D

                          ik heb de iso noise test bekeken op het internet, originele raw files van de 450 en de 7D en de 7D was voor mij 1% beter(photoshop), te weinig om een investering te doen van 1200 euro. Noise is toch het belangrijkste punt voor een upgrade voor mij.

                          Deze was bijna gelijk


                          groeten
                          http://www.flickr.com/photos/MacObsession
                          http://www.macobsession.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 450D vs 7D

                            Ik denk dat je scherpte verward met detail, en dat je ook een oordeel velt op (een) het scherm, dat is op zich fout, wil je vergelijken, dan moet je wel met gelijke kansen strijden, en testen met een opname van hetzelfde onderwerp, gedaan op statief, in RAW, met dezelfde lens, bewerkt door dezelfde RAW converter, en geprint op hetzelfde formaat, en dat is een A3+ minimaal, met dezelfde printer, en met dezelfde instellingen.
                            Dan vergelijk je de afdrukken, en dan kan je oordelen !

                            MVG, Jeff C.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment

                            Working...
                            X