Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bulb mode met Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bulb mode met Nikon D90

    Graag had ik geweten of bulb alleen maar mogelijk is in M-mode?
    Probleem met de infrarood afstandbediening: wanneer ik de infrarood afstandbediening selecteer met 2" timer of zonder neemt mijn D90 telkens 2 a 3 fotos na elkaar, ttz als ik de 1e maal op de infr afstandbediening druk, klapt de spiegel omhoog, de normale werking zou dan zijn dat bij de volgende maal drukken op de afst bediening de spiegel terug zou klappen en de foto is genomen, echter bij mij neemt hij dan onmiddellijk een 2e en soms een derde foto.

    Waaraan zou dit liggen? Moet hij normaal als je de 2e maal op de afst bediening drukt gewoon de 1e foto niet beëindigen en dan stoppen?

    Kan iemand mij raad geven en hier mee helpen?

    Dank bij voorbaat
    Last edited by luc.francois; 31 januari 2011, 23:24.

  • #2
    Re: Bulb mode met Nikon D90

    Moet hij normaal als je de 2e maal op de afst bediening drukt gewoon de 1e foto niet beëindigen en dan stoppen?
    Dat zou ik verwachten. Althans zo werkt het op mijn D5000. En ik gebruik zelfs geen Nikon ML-L3, maar een Yongnuo clone. Op de D90 zou dat ook moeten lukken, zoals hier vermeld.

    Misschien batterijtje eens vervangen ? Als de spanning van dat batterijtje door zijn knieen gaat, stuurt hij misschien enkele malen het signaal door ...
    Cheers, Ben

    Comment


    • #3
      Re: Bulb mode met Nikon D90

      Heb batterij reeds vervangen, maar nog steeds hetzelfde.
      Ik sta ook niet in bracketing mode.

      Comment


      • #4
        Re: Bulb mode met Nikon D90

        Is het nu opgelost ?
        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

        Comment


        • #5
          Re: Bulb mode met Nikon D90

          Heb je al eens gekeken naar de instelling bij menu optie c3 in de camera. Hiermee stel je het aantal foto's in wat bij gebruik van de zelfontspanner (al dan niet in combi met de infrarood afstandsbediening) achter elkaar gemaakt wordt.
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Bulb mode met Nikon D90

            op mijn D5000 is het aantal opnames ingesteld bij de zelfontspanner niet gerelateerd aan de afstandsbediening. Bij de D90 wel ?
            Cheers, Ben

            Comment


            • #7
              Re: Bulb mode met Nikon D90

              Oorspronkelijk geplaatst door ben.vanloock Bekijk bericht
              op mijn D5000 is het aantal opnames ingesteld bij de zelfontspanner niet gerelateerd aan de afstandsbediening. Bij de D90 wel ?
              Neen bij de D90 ook niet

              Comment


              • #8
                Re: Bulb mode met Nikon D90

                Oorspronkelijk geplaatst door luc.francois Bekijk bericht
                Neen bij de D90 ook niet
                Het gaat om de mode waarbij de zelfontspanner geactiveerd wordt door de IR afstandsbediening...dus niet de mode waarbij je met de afstandsbediening direct een afdruk maakt.
                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                Comment

                Working...
                X