Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lochan Urr (II)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lochan Urr (II)



    Update : iets meer punch toegevoegd


    Last edited by Dama; 1 februari 2011, 22:16.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Lochan Urr (II)

    mooie diepte werking in je foto
    van weeral een prachtig plaatje
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: Lochan Urr (II)

      Dit is een topper vind ik

      Comment


      • #4
        Re: Lochan Urr (II)

        Mooie diepte in de opname. De blending is ook weer super uitgevoerd.
        Danny achter de link heb ik je foto eens een paar zaken aangepast door de kleuren en de pit wat op te trekken..Vind het geheel wat meer nazorg waard eerlijk gezegd.
        Das gewoon om eens te laten zien wat je er nog van kan maken zoals ik de al zij op 1 van je vorige posts.
        Als je wil dat ik hem wegdoe dan zeg je het maar.

        Klik.
        Last edited by Jacobs Pascal; 1 februari 2011, 07:55.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Lochan Urr (II)

          Deze vind ik nog beter dan de eerste Lochan Urr door de heel goeie compo.
          Ik kan Pascal wel volgen met zijn bewerking, ietsje meer kleur zorgt ervoor dat de kwaliteit van de foto nog meer tot zijn recht komt.
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: Lochan Urr (II)

            je laat me weer kwijlen Danny
            Ik vind zelf jou opname realistischer,maar ik kan er
            wel inkomen,wat Pascal zegt om de kleuren iets op te poetsen.

            gr.ron.
            http://exhi-fotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Lochan Urr (II)

              't is weer af Danny
              Kom maar snel met dat boek van jou en hou maar een exemplaar opzij voor mij.
              www.photo-rudi.be

              Comment


              • #8
                Re: Lochan Urr (II)

                Ik vind deze ook weeral schitterend , de "schoonspikke" versie is ook mooi maar voor mij zou de mooiste zowat tussen beide liggen
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Lochan Urr (II)

                  Oorspronkelijk geplaatst door travelphoto Bekijk bericht
                  't is weer af Danny
                  Kom maar snel met dat boek van jou en hou maar een exemplaar opzij voor mij.
                  Voor mij ook
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lochan Urr (II)

                    Bedankt voor de reacties


                    Pascal,
                    ik val in herhaling, maar naast de HDR layer blending (omwille van het hoge dynamisch bereik), bewerk ik mijn foto's minimaal.
                    Als er geen kleur of contrast in de originele opname zit, dan laat ik het zo, omdat dit voor mij exact weergeeft wat ik op het moment zag.

                    Ik weet dat dit voor sommige opnames wat donker en flets lijkt, zoals hier, maar zo was het ook...

                    Daarentegen apprecieer ik jouw tip en de moeite die je nam om de foto meer punch te geven. Ik verschiet ervan hoeveel kleur er uit te halen is. Benieuwd naar jouw workflow (zie PM)

                    Ik sta open voor tips en suggesties, en verbetering, vandaar dat ik ook mijn eigen versie met meer punch gemaakt heb.
                    Als je er niet was, lijkt dit een betere plaat, maar ik weet wat ik zag, en weet dat de update niet realistisch is.

                    Daar wringt het voor mij... Ik probeer de sfeer ter plekke weer te geven, niet wat de kijker graag zou zien... Lijkt misschien eigenzinnig, maar dit is mijn stijl, en ik ga er toch prat op.
                    Ik durf dan ook met een gerust hart zeggen dat mijn foto's niet "getruceerd" zijn
                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Mooie diepte in de opname. De blending is ook weer super uitgevoerd.
                    Danny achter de link heb ik je foto eens een paar zaken aangepast door de kleuren en de pit wat op te trekken..Vind het geheel wat meer nazorg waard eerlijk gezegd.
                    Das gewoon om eens te laten zien wat je er nog van kan maken zoals ik de al zij op 1 van je vorige posts.
                    Als je wil dat ik hem wegdoe dan zeg je het maar.

                    Klik.
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lochan Urr (II)

                      Langs de ene kant vraag ik me af waarom je precies de sfeer zou weergeven van hoe je
                      het op dat moment zag.
                      Langs de andere kant heb ik er alleen maar sympathie en respect voor.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lochan Urr (II)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        Ik sta open voor tips en suggesties, en verbetering, vandaar dat ik ook mijn eigen versie met meer punch gemaakt heb.
                        Als je er niet was, lijkt dit een betere plaat, maar ik weet wat ik zag, en weet dat de update niet realistisch is.

                        Daar wringt het voor mij... Ik probeer de sfeer ter plekke weer te geven, niet wat de kijker graag zou zien... Lijkt misschien eigenzinnig, maar dit is mijn stijl, en ik ga er toch prat op.
                        Het is misscien een wat kromme vergelijking maar het is een beetje hetzelfde als ik foto's neem in heuvelachtig gebied en de horizon scheef lijkt te staan terwijl het in werkelijkheid niet zo is
                        Een klein beetje meer kleur kan geen kwaad vind ik maar ik bewonder ook wel het feit dat je trouw blijft aan je eigen stijl
                        Persoonlijk vind ik de update de betere foto maar ik kan me voorstellen dat het een beetje wringt
                        vriendelijke groeten, Kurt
                        Mijn foto's
                        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lochan Urr (II)

                          Heerlijke compositie
                          Ik vind zowel het origineel als de update natuurlijk overkomen. Maar kan me best voorstellen dat het in werkelijkheid niet zo kleurrijk uit zag!
                          Groeten!

                          500px / Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lochan Urr (II)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                            Bedankt voor de reacties


                            Pascal,
                            ik val in herhaling, maar naast de HDR layer blending (omwille van het hoge dynamisch bereik), bewerk ik mijn foto's minimaal.
                            Als er geen kleur of contrast in de originele opname zit, dan laat ik het zo, omdat dit voor mij exact weergeeft wat ik op het moment zag.

                            Ik weet dat dit voor sommige opnames wat donker en flets lijkt, zoals hier, maar zo was het ook...

                            Daarentegen apprecieer ik jouw tip en de moeite die je nam om de foto meer punch te geven. Ik verschiet ervan hoeveel kleur er uit te halen is. Benieuwd naar jouw workflow (zie PM)

                            Ik sta open voor tips en suggesties, en verbetering, vandaar dat ik ook mijn eigen versie met meer punch gemaakt heb.
                            Als je er niet was, lijkt dit een betere plaat, maar ik weet wat ik zag, en weet dat de update niet realistisch is.

                            Daar wringt het voor mij... Ik probeer de sfeer ter plekke weer te geven, niet wat de kijker graag zou zien... Lijkt misschien eigenzinnig, maar dit is mijn stijl, en ik ga er toch prat op.
                            Ik durf dan ook met een gerust hart zeggen dat mijn foto's niet "getruceerd" zijn

                            Sectie uit PM voor de nieuwsgierigen onder ons.


                            Over je foto dan..
                            Ik doe het normaal niet snel om iemand zijn foto's te gaan bewerken omdat ik het niet wil dat die persoon dadelijk gaat denken van "wat denk die wel" of een andere gedachte maar bij sommige foto's die zo sterk zijn en schreeuwen naar iets meer neem ik steeds graag deze uitdaging aan.

                            Je hebt hier de laatste maanden al prachtig werk laten zien hoor en vele platen waar een mens alleen maar van kan dromen...alléz sommige dan toch..
                            Wat me opviel bij je foto waren zoals je al zei de speciale tonen die voor mij persoonlijk nogal vlak overkwamen terwijl je zo een mooie diepte en compo had.
                            Ik heb de foto in Vivesa 2 wat bewerkt met 4 control points op de bergen de bomen en het water op de voorgrond..
                            Bij Vivesa 2 heb je tot in tegenstelling bij de eerste versie een paar sliders meer zoals stucture en schadows.Bij deze twee kan je veel detail toveren en een soort 3D diepte krijgen deels in je foto.
                            De saturatie van de bomen heb ik gewoon met de saturatie slider wat opgetroken en de details wat verstrekt met de structure slider.
                            De lucht heb ik ietsjes donkerder gemaakt en het contrast wat opgetrokken.
                            Om de voorgrond heb ik de schaduwen wat opgetrokken en de contrast slider gebruikt. En tenslotte met een gehele warmte slider een 10 % extra.
                            Dit heb ik ongeveer op 2 minuten klaar en dat is de grootste troef van Vivesa 2..
                            Ik raad dat iedereen aan hoor en dan heb je de rest van Nik Software niet meer nodig al zijn daar ook mooie filters bij.
                            Ik hoop dat je dit genoeg vind Danny?



                            Het is misscien een wat kromme vergelijking maar het is een beetje hetzelfde als ik foto's neem in heuvelachtig gebied en de horizon scheef lijkt te staan terwijl het in werkelijkheid niet zo is
                            Een klein beetje meer kleur kan geen kwaad vind ik maar ik bewonder ook wel het feit dat je trouw blijft aan je eigen stijl
                            Persoonlijk vind ik de update de betere foto maar ik kan me voorstellen dat het een beetje wringt

                            Hier volg ik volledig.



                            Heerlijke compositie
                            Ik vind zowel het origineel als de update natuurlijk overkomen. Maar kan me best voorstellen dat het in werkelijkheid niet zo kleurrijk uit zag!
                            Dit is juist de reden waarom je er niets verkeerd mee doet zolang het er wat natuurlijk blijft uitziet toch?
                            Ik moet toegeven dat ik daar wel eens wat extra wil aan toevoegen...
                            Last edited by Jacobs Pascal; 2 februari 2011, 08:32.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lochan Urr (II)

                              Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                              mooie diepte werking in je foto
                              van weeral een prachtig plaatje
                              kan niet op
                              knap gedaan
                              groetjes Ingrid

                              Comment

                              Working...
                              X