Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon gebruikers in de kou...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon gebruikers in de kou...

    Hebben jullie ook het gevoel dat jullie al een eindje in de kou staan wat betreft nieuwe releases van camerabodies? Het is nu al meer dan 3 jaar geleden dat de D300 uitkwam en kort daarna de D700 en de D300s. Sedert dan is het toch wel stil aan de overkant. En bovendien blijven de prijzen zo goed als stabiel, of lees liever hoog.
    Dat terwijl Canon toch wel interessante bodies en interessante prijsacties heeft (gehad). Zo kan je de 7D kopen tegen dezelfde prijs dan de D300s (een nieuwe body vs een 3j oude body).
    Voor de 60D uitkwam stond de 50D aan een belachlijk lange prijs van zo'n 600 euro, terwijl (weerom) de D300s niet beweegt.
    Voor mij zou het een grote ommezwaai zijn om mijn lenzen buiten te gooien, maar ik heb toch 3 nieuwelingen aangeraden om de 50D te kopen.
    Mijn D300 wordt nu al oud, maar wat nu? Er is geen alternatief...
    Wanneer komt die D400 en D800? Want zo fantastisch goed was/is de D300 nu ook weer niet om die 3jaar als hoofdproduct in dat segment te houden (ik vergelijk die dan met de D200)
    Hebben jullie hier ook problemen mee? Ben ik de enige die vol "jaloezie" al heeft staan lonken naar de Canons in de winkel?
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

  • #2
    Re: Nikon gebruikers in de kou...

    Dat vind ik nu net zo fijn aan De D300 van Nikon.
    Het is en blijft voor mij een super camera en na drie jaar en in mijn geval 80000click's nog altijd nieuw.

    Johan

    Comment


    • #3
      Re: Nikon gebruikers in de kou...

      Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
      Wanneer komt die D400 en D800? Want zo fantastisch goed was/is de D300 nu ook weer niet om die 3jaar als hoofdproduct in dat segment te houden (ik vergelijk die dan met de D200)
      ik vond de D300 een heel pak beter als de D200 (heb ze allebei gehad)
      en m'n huidige D700 is nog steeds beter als een canon 7D of een canon 5D II

      dus waar zit het probleem?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon gebruikers in de kou...

        Hmmm, da's inderdaad een zeker optimistische kijk op de zaak
        Ergens wel gelijk, maar we zouden geen mensen zijn indien we geen verlangen naar vernieuwing/verbetering willen, iets wat bij Canon wel gebeurd (of tot nu toe toch sneller).
        Vooral het feit dat mijn D300 nu een dagje ouder wordt en ik soms moeilijker kan focussen (alhoewel ik eens dit probleem nog eens grondig moet onderzoeken), maar ik geen alternatief heb.
        Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

        Comment


        • #5
          Re: Nikon gebruikers in de kou...

          maar je moet toch toegeven dat canon er wel een rommeltje van maakt...

          vlug vlug een 5D II uit brengen zonder de AF en andere nuttige dingen aan te passen (weathersealed, shutterspeed, flash, enzo...)

          dan prefereer ik nikon die minder toestellen uitbrengt maar dan telkens iets compleets op de markt zet... kijk naar de invloed van de D700 en D3s...
          en intussen kunnen we (veel te dure, maar wel goede) nieuwe nikon lenzen kopen

          ik heb ooit op het punt gestaan om naar canon over te stappen (met de D200)... gelukkig kwam de D300 net op tijd uit...
          Last edited by d_oracle; 1 februari 2011, 18:18.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon gebruikers in de kou...

            hoi, ik zit ook te wachten op de opvolger van de D700 omdat ik ook nog een FF wil.
            Maar mijn D300 blijft er naast want i.t.t.wat je zegt of denkt is dit nog steeds een zeer goed toestel.
            Ik kom , behalve op ruisprestaties, eigenlijk niets tekort met m'n D300 dus die zal nog flink wat fotootjes gaan maken.
            En ik zie bij Canon niets waar ik jaloers op ben, of het moet een FF zijn maar die zijn bij
            Nikon evengoed.
            De nieuwe 60D is i.m.o een stap naar onderen en zeker niet naar boven, en de 50D is nooit beter geweest dan m'n D300.
            Wees blij dat Nikon niet zo snel is, je body blijft langer zijn waarde behouden.
            Ik heb de mijne nog 1450€ betaald en nu na twee jaar heb ik 15000 clicks.
            Als hij nu al zou afgeschreven zou zijn zou het wel een hele dure hobby worden

            mvg Jozef
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Nikon gebruikers in de kou...

              idd zeer zinvolle argumenten. Maar ik denk dat jullie ook wel verstaan dat het zinloos zou zijn om nu een tweede D300s of een nieuwe te kopen omdat ik te lang moet wachten op de opvolger, ik wacht al een eindje...
              Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

              Comment


              • #8
                Re: Nikon gebruikers in de kou...

                Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
                idd zeer zinvolle argumenten. Maar ik denk dat jullie ook wel verstaan dat het zinloos zou zijn om nu een tweede D300s of een nieuwe te kopen omdat ik te lang moet wachten op de opvolger, ik wacht al een eindje...
                ja, de enige zinvolle raad die we kunnen geven is: "geduld"...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon gebruikers in de kou...

                  Liever een merk dat trager zijn toestellen vervangt. Zo ben je ook langer zeker dat je toestel kan gerepareerd worden bij eventuele mankementen. Want tegenwoordig zijn reservestukken een jaar na stopzetting van productie niet meer verkrijgbaar en dus is reparatie een heikel punt geworden. Dit omdat het niet meer rendabel is (= kostprijs te hoog voor stockage onderdelen) om een reservevoorraad aan te houden.

                  En ben je ook zekerder van je marktwaarde van je toestel.
                  Ik zou het jammer vinden dat je veel geld uitgeeft voor een camera om binnen enkele maanden vast te stellen dat de camera voor de helft van de prijs verkocht wordt, omdat er opnieuw een nieuw type op de markt komt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon gebruikers in de kou...

                    Ik wil hier geen discussie Canon vs Nikon starten, maar in de journalistiek is het de laatste 3 jaar weer knap zwart geworden als je begrijpt wat ik bedoel.
                    En als je dan toch met 2 bodies wilt werken kun je de D200 nog altijd afdanken en er een D7000 bij nemen die op een aantal punten zeker een interessant toestel is: beeldkwaliteit nog net iets beter dan met de D300, AF bijna even snel, full HD filmen.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon gebruikers in de kou...

                      Is bij canon toch ook zo.
                      Hoe goekoper het materiaal (lager marktsegment) hoe minder lang iets in de markt zit.

                      Bij canon is die tijd voor de xxx reeks op 2 jaar. Volgens die regel zou nu in het voorjaar dus een nieuwe 550bis moeten uitkomen. (consumer reeks)
                      Voor de xx reeks is het iets langer. (hobbyist reeks)
                      En voor de x reeks (5 en 7) is het nog langer. (semi pro reeks)
                      De top (1D en 1ds) duurd het jaaaren voor ze een nieuw maken. (flagship)

                      Nu ben ik geen nikon expert maar ik zie daar ongeveer de zelfde bewegingen hoor.
                      Zo zit in hun low-end de tijd zelfs op een half jaar in productie !!!! op somige modelen (de D3000 bv [maja die was dan ook reteslecht])
                      De beter toestellen van nikon gaan ongeveer zelfde tred doen als bij canon zeker? denk ik

                      Wat ik wel zie zowel bij canon als nikon is da ze er veel brol en fikfakkerij beginnen in te steken die de meeste van ons helemaal niet eens willen.
                      Zo van die speeltjes die overwaaien van de compact toestelletjes.

                      Dus daar zitten we zeker al niet op te wachten. ale ik toch nie.

                      Zelf zit ik te wachten op de nieuwe make van de 5D die moet uitkomen van canon dit najaar waarschijnlijk.
                      Of ik echt gelukkig ermee zal zijn weet ik nog niet want volgens de geruchten die nu al de ronde doen zou het geen al te vetten zijn in vergelijk met de huidige.
                      Dus laat canon ons ook in de steek zeker?

                      Aanvulling:
                      Volgens de berichten kan de nieuwe 5D wel eens uitkomen in februari.
                      Kgeloof er nie van, ma als het waar is....
                      Nargja we zien wel wat de sint zal brengen
                      Last edited by xafke; 1 februari 2011, 02:10. Reden: aanvulling

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon gebruikers in de kou...

                        sindsdien is toch de D7000 en de D90 en de D3100 uitgekomen en let wel de D90 en de D7000 zijn geen gewone camera's he kunnen we makkelijk concureren met canon , canon heeft nog geen antwoord op de D7000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon gebruikers in de kou...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
                          Hmmm, da's inderdaad een zeker optimistische kijk op de zaak
                          Ergens wel gelijk, maar we zouden geen mensen zijn indien we geen verlangen naar vernieuwing/verbetering willen, iets wat bij Canon wel gebeurd (of tot nu toe toch sneller).
                          Vooral het feit dat mijn D300 nu een dagje ouder wordt en ik soms moeilijker kan focussen (alhoewel ik eens dit probleem nog eens grondig moet onderzoeken), maar ik geen alternatief heb.
                          Een FullFrame bv. met goed Nikon glas, en je bent voor een tijdje zoet.

                          Ik heb er ook reeds aan gedacht om mijn Nikon 70-200 VR te vervangen door een VRII, maar of het sop de kool waard is ...........

                          Ik denk dat ik voor mezelf kan uitmaken dat ik momenteel weinig kan bedenken dat ik mis op mijn huidige uitrusting, mischien nog de nieuwe 85mm AF-S f1.4, wie weet.

                          Toen de D3 vervangen werd door de D3s viel de tweedehandsprijs van een D3 in één klap met 1.000€ naar beneden, is het dat wat we willen ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon gebruikers in de kou...

                            Toen de D3 vervangen werd door de D3s viel de tweedehandsprijs van een D3 in één klap met 1.000€ naar beneden, is het dat wat we willen ?
                            Yep, en dat was dan weer een buitenkansje voor mij

                            Gebruik de D300 en D3 naast elkaar, beide supertoestellen die nog jaren aan mijn behoeftes zullen voldoen.

                            TS gebruikt D300 en D200, ruis van D200 terzijde gelaten, wat mis je bij je huidige toestellen dat een "nieuwer" kan oplossen ?

                            Of heb je gewoon centjes te veel

                            Zou dan evt. investeren in Nikon glaswerk
                            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                            BD1614BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon gebruikers in de kou...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Traveler Bekijk bericht
                              .............
                              Ik zou het jammer vinden dat je veel geld uitgeeft voor een camera om binnen enkele maanden vast te stellen dat de camera voor de helft van de prijs verkocht wordt, omdat er opnieuw een nieuw type op de markt komt.
                              en daardoor gaat jou toestel ineens minder goed presteren?.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X