Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar op letten .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar op letten .

    Deze week mag ik mogelijk mijn macrolens ( Sigma 150 ) ophalen .
    Waar moet ik op letten als ik ze uitprobeer om een teleurstelling als ik thuiskom te vermijden .

    Grtz .

    Dirk .
    Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

  • #2
    Re: Waar op letten .

    Maak een foto op maximale opening van een contrastrijk onderwerp en kijk naar de beeldfouten. Maak de foto's op de afstanden die je normaal zal gebruiken, dus macro (bijvoorbeeld een vlakke bladzijde uit een handleiding fotograferen), portret (traliewerk met sterk contrast) enz.
    Is het beeld scherp op de scherpstelafstand? Zijn er kleurfouten?
    Stel de lens snel scherp, ook bij weinig licht, of heb je hunting (heen-en-weer zoeken)

    Indien je toestel geen focus offset correctie heeft, controleer ook of de scherpstelafstand correct is (stel scherp op een vast punt met maximale opening , neem een foto (liefst met statief) en controleer of de scherpstelafstand niet verschoven is. Dit effekt is altijd aanwezig bij lenzen (residual sferical aberration) en op de meest moderne bodies kan je deze fout per lens corrigeren.

    Als je een goede lens hebt, is de beeldkwaliteit uitstekend, zelfs volopen (vooral macro).
    Marc Doigny | Portretfotografie

    Comment


    • #3
      Re: Waar op letten .

      Dat je ze niet laat vallen bij het uitpakken.
      Lens gebruiken waarvoor ze dient, mischien vanzelfsprekend maar dikwijls vergeten.
      Als je dieren gaat fotograferen, eerst wat kennis opdoen over het doen en laten van de dieren.
      Statief gebruiken.

      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Waar op letten .

        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Dat je ze niet laat vallen bij het uitpakken.
        Lens gebruiken waarvoor ze dient, mischien vanzelfsprekend maar dikwijls vergeten.
        Als je dieren gaat fotograferen, eerst wat kennis opdoen over het doen en laten van de dieren.
        Statief gebruiken.
        mee eens, en vergeet de beschermdopjes er niet af te halen)(.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment

        Working...
        X