Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van D70 naar D700, D300 of D90?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van D70 naar D700, D300 of D90?

    Hoi allemaal,

    Ik werk al sinds een 5 a 6-tal jaar op mijn D70 maar ben dringend toe aan een nieuw toestel. Ik fotografeer nu af en toe (half amateur natuurlijk) al eens een trouw of reportage en ik merk dat vooral de 'full frame' gemist wordt. Ook vind ik de D70 niet zo goed qua belichting in donkere ruimtes (alhoewel ik een SB600 heb om bij te flitsen indien nodig natuurlijk). Toch probeer ik een flits zoveel mogelijk te vermijden, vooral op trouws vind ik dit echt niet leuk om te gebruiken...

    Nu weet ik niet zo goed naar welk toestel ik in de toekomst toe wil gaan.
    De D90 is een kleine upgrade... handig vind ik echter de modussen (portret/landscape...) ik werk nog steeds veel in die modussen.

    Het enige wat ik zelf doe:

    - scherpstellen in het beeld (dus niet handmatig draaien maar wel kiezen op welk punt van het beeld)
    - iso verhogen/verlagen
    - soms de witbalans wat aanpassen


    Daarom vind ik mezelf misschien niet echt professioneel genoeg om met een D700 of D300 aan de slag te gaan. Er is echter ook een 'automatische' modus heb ik gelezen, wat wil dit zeggen (welke instellingen doet hij automatisch en welke niet?) misschien kan ik hierop oefenen en dan stilletjesaan verder gaan met de andere knoppen?

    Verder werk ik het meest met een AF-S nikkor 50mm f/1.4G lens. (deze werkt ook op de D700 en D300 dacht ik hé?) en ik heb ook nog de standaardlens die ik meegeleverd kreeg bij de d70, nl de 18-70 mm 1:3,5-4,5G ED.

    Graag jullie advies.
    Bedankt!

  • #2
    Re: Van D70 naar D700, D300 of D90?

    in plaats van de D90 zou Ik de D7000 plaatsen!
    net dat stapje beter!

    a&ls je het budget hebt voor een D700 ga ervoor!
    je gaat er geen spijt van hebben!
    wel rekening houden met je lenzen!