Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging sigma 28-70 f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanging sigma 28-70 f/2.8

    Hallo allen,

    Gezien mijn Sigma F2.8/28-70mm EX Aspherical na reparatie aan exact hetzelfde kapot is gegaan, denk ik dat ik naar een vervanger op zoek moet. (1 maand geleden zijn alle tandwielen vervangen, dit zou de laatste set zijn geweest die ze hadden, model is al langere tijd uit productie). Gezien ze 6 maanden garantie leveren op reparaties, verwacht ik dus iets terug van hen (cash-back, vervangend model ? )

    Ik ga er dus een beetje vanuit dat mijn lens niet meer gemaakt kan worden (als de info die ze bij de vorige reparatie gegeven hebben klopt) en dat ik dus op zoek moet gaan naar een nieuwe lens. Bij cashback kan ik een willekeurige lens aanschaffen, echter in het sigma segment vind ik zo 123 niet een goede vervangende lens. Sigma - 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM is een optie, echter lees ik hierover dat deze erg wisselende resultaten heeft.

    Hebben jullie enige ervaringen qua dergelijke type lenzen? Wat zouden jullie aanraden?
    via Dyxum kan ik nu niet echt een goed vervangende lens vinden. Ik zit er aan te denken om dan misschien maar een wide-angle lens aan te schaffen. Echter wil ik wel ook een lens terug in het bereik van .. t/m 75 of dergelijke (50mm vind ik te weinig, tenzij deze veel beter zijn).

    Iemand dus advies welke lenzen in het bereik van .. t/m 75mm (ongeveer) goed van kwaliteit zijn (Sony, Sigma, Tamron). En welke lens van sigma goed is in of genoemd bereik of wide-angle? (voor als ik dus iets vervangends moet gaan nemen bij hen.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

  • #2
    Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

    Ik heb de Sigma 24-70 IF EX DG HSM voor op mijn Nikon D90 en ben er tevreden over. Heb wel last gehad van front focus maar dat was snel opgelost dankzij de Sigma klantenservice . Misschien ook een nadeel is het gewicht. De lens weegt best wel wat, voor mij is dit niet echt een probleem maar ik weet niet waar de grens bij u ligt.

    Op mijn flickr-account staan wel wat foto's met deze lens, kan je misschien een idee geven?
    De Flickr-pagina.
    Nikon D90 met een hele reeks lenzen

    Comment


    • #3
      Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

      Gewicht zal niet snel een nadeel zijn. M'n huidige sigma lens weegt ook aardig wat.
      Maar jij bent dus wel tevreden met de 24-70 HSM ? Lees er heel verschillende dingen over. Mensen die er vol lof op spreken en andere die zeggen dat hij erg soft is e.d.

      Overigens wordt ik over enkele dagen op de hoogte gesteld wat het vervolg gaat zijn, maar zoals het er naar uitziet kunnen ze mijn lens dus niet meer repareren.

      Voor de gebruikers, beter een Sigma - 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM of de Tamron - SP AF 28-75 F2.8 XR Di LD Aspherical IF. Daarbij het prijsverschil in acht genomen (de sigma (€ 700+) is toch wel wat duurder dan de tamron (€ 350+) )
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

      Comment


      • #4
        Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

        Ik heb laatstleden de Tamron 28-75 f2.8 gekocht bij art & craft voor 379 euro.Ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.Ik was eerst van plan de Sigma 24-70 te kopen maar die werd mij door meerdere mensen hier op het forum afgeraden.

        mvg.Yves.
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

          Persoonlijk vond ik de beelden van de 24-70HSM heel goed, wijdopen zelfs nog iets scherper dan die van mijn KM 28-75D (= optisch hetzelfde als de Tamron).
          De Sigma heeft ook HSM in haar voordeel: snelle geruisloze AF .

          Anderzijds is de Sigma aanzienlijk groter, zwaarder en duurder.

          Succes met je keuze !
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

            De nieuwe versie van de Tamron 28-75 heeft ook een ingebouwde scherpstelmotor.

            mvg Yves
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
              .... Lees er heel verschillende dingen over. Mensen die er vol lof op spreken en andere die zeggen dat hij erg soft is e.d. ....
              Hij is op 70mm idd iets zachter dan op andere f.l. wanneer je de lens volledig open gebruikt. Persoonlijk vind ik dit niet hinderlijk aangezien het (voor mij) amper opvalt.
              De Flickr-pagina.
              Nikon D90 met een hele reeks lenzen

              Comment


              • #8
                Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

                Hallo, ik heb zo'n Sigma 24/70 HSM en heb hiervoor de oudere versie gehad.
                De nieuwe versie is een stuk beter, op alle gebied.
                Het HSM exemplaar dat ik nu heb is zeer goed maar nadat ik bij het eerste ex. zeer sterk front-focus had die niet te corrigeren was op 70mm, (ze is toen gerepareerd door Sigma)
                had ik nadien sterk overstraling.
                Ze is toen weer binnengegaan en ik heb toen een nieuw exemplaar gehad.
                Ik kan dus zeker niet klagen over de garantie van Sigma.

                grtjs Jozef
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

                  Bedankt voor de reacties.
                  Ik ben benieuwd waar Sigma mee op de proppen komt m.b.t. de garantie.
                  Als ik nergens aan gebonden ben, ga ik denk ik beide lenzen eens testen in een winkel of dergelijke.
                  Kijken of het prijsverschil het geld waard is.
                  WillemClassensDesign: Mijn website
                  Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                  Flitsers:HVL-F42AM;

                  Comment


                  • #10
                    Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door WillemC Bekijk bericht
                    Ik ben benieuwd waar Sigma mee op de proppen komt m.b.t. de garantie.
                    Als ik me niet vergis, geeft Sigma nog steeds 1 jaar extra bovenop de Europese 2 jaar bij registratie van de lens via hun site...
                    Op mijn 8-16 heb ik zo in elk geval 3 jaar gekregen.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

                      Ik heb deze lens een tijd geleden 2e hands gekocht.
                      Na een aantal maanden gingen de tandwielen plotseling kapot (hevig trillen etc van de lens).
                      Vervolgens opgestuurd naar Sigma. Zij hadden nog 1 set tandwielen liggen, deze hebben ze er dus ingeplaatst. Dit was de laatste set die ze hadden, ze maken geen nieuwe meer.
                      Op reparaties zit volgens hun website 6 maanden garantie (volgens de winkel via waar ik 'm op heb gestuurd 3 maanden). Echter is deze lens in december gerepareerd, dus heb ik nog steeds garantie op mijn reparatie.

                      Gezien nu dus weer exact hetzelfde aan de hand is, zullen ze iets moeten gaan doen. Geld retour? Vervangende lens? Geen idee dus.
                      De zaak is er voor mij achteraan aan het gaan, dus krijg een deze dagen te horen wat hun oplossing gaat zijn.
                      WillemClassensDesign: Mijn website
                      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                      Flitsers:HVL-F42AM;

                      Comment


                      • #12
                        Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

                        Zo, alweer even geleden.

                        Sigma heeft de lens ongerepareerd retour gestuurd. Er is geen tandwielkrans meer te verkrijgen voor dit type, dat volgens Sigma sowieso niet geschikt is voor digitale toestellen.

                        Ondanks dat ze 'm gerepareerd hadden en hij binnen 1,5maand aan het zelfde defect kapot is gegaan (binnen de garantietijd van 3maanden), kan ik fluiten naar m'n geld. €130 betaalt voor 1,5 maand fotograferen. Thanks Sigma !!

                        Ben dus eigenlijk niet meer van plan om een Sigma te kopen.
                        Gelukkig geeft de fotozaak Foto Horst (waar ik deze lens overigens NIET heb gekocht), me wel een waardebon voor €80. Dus dat is wel netjes van hen

                        Nu dus eens bekijken welke lens er ter vervanging zou moeten komen.. Wil eigenlijk niet te duur gaan, vind €700 voor een objectief toch aardig wat geld (vooral als je ziet wat voor problemen er zoal te vinden zijn, duur of niet).

                        Iemand goede tips qua objectief? Tamron 17-50 f/2.8 ? of toch terug naar Sigma en een 24-70 f/2.8 of dergelijke? Of misschien wel een heel ander objectief?

                        Ga in ieder geval kijken of ik de lens nog wel manueel kan gebruiken (hoewel die volgens mij bij uitschakelen dan ook blijft hangen)
                        WillemClassensDesign: Mijn website
                        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                        Flitsers:HVL-F42AM;

                        Comment


                        • #13
                          Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

                          Er zijn een paar goeie opties voor minder €700 te vinden :
                          - Minolta 28-70/2.8 G
                          - Sigma 24-70/2.8 HSM
                          - KM/Tamron 28-75/2.8 D

                          Elk met hun voor- en nadelen natuurlijk.
                          De eerste heeft de beste beeldkwaliteit van de drie, maar traaaaaage AF en vrij grote scherpstelafstand.
                          De tweede is de nieuwste, snelle en geruisloze AF, ook goeie beeldkwaliteit, maar ook niet goedkoop of compact/licht.
                          De derde is de goedkoopste, nog steeds een goede beeldkwaliteit (hoewel ietsje minder dan de Sigma en vooral de Minolta), vrij licht en compact ook, heel handige korte scherpstelfafstand, maar geen HSM.

                          Persoonlijk verkies ik de derde . Ook niet moeilijk tweedehands te vinden trouwens.

                          ps: qua f/2.8-lenzen kijk ik vooral naar een bereik dat voor portret interessant is. Vandaar dat ik geen rekening gehouden het met de 17/18-50mm's...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

                            Waarom niet de Sony 28-75mm F2.8 SSM kost bij konijn 609 euro
                            Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: vervanging sigma 28-70 f/2.8

                              Ervaring met de sony 28-75?
                              Ziet er namelijk opzich wel interessant uit.

                              Is hij de meerprijs waard t.o.v. de Tamron. Deze is natuurlijk enorm aantrekkelijk geprijsd.
                              WillemClassensDesign: Mijn website
                              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                              Flitsers:HVL-F42AM;

                              Comment

                              Working...
                              X