Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spelen met rook...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spelen met rook...

    Vanmiddag wat liggen spelen met wat wierrook en m'n fototoestel. Er passeren hier maandelijks waarschijnlijk een dozijn van dit soort foto's, maar ben toch eens benieuwd wat jullie ervan vinden


    Bedankt voor het kijken...

    Yannick

  • #2
    Re: Spelen met rook...

    voor mij is ie geslaagd, is mij nog niet gelukt, heb er ook niet veel geduld voor denk ik
    hoe is deze tot stand gekomen en wat zijn de instellingen van je toestel
    groetjes Ingrid

    Comment


    • #3
      Re: Spelen met rook...

      Ik heb deze gemaakt met volgende instellingen:
      Camera:
      ISO 100
      Diafragma 10
      Sluitertijd 1/200
      Flits:
      Een Canon 430 EX II
      Manueel ingesteld op 105mm (kwestie van het licht niet te breed te verspreiden), en op ongeveer halve kracht. Verder nog twee zwarte flapjes aan de zijkant om het licht te sturen.

      Draadloos flitsen (via zo'n cactus v4 setje) langs de zijkant, en aan de andere kant (tegenover de flits dus) een lampje om de rook te verlichten zodat je autofocus hem kan vinden. Dit is niet echt noodzakelijk want heb er ook een paar manueel scherpgesteld en dit gaat even goed. En een zwarte of heel donkere achtergrond gebruiken.

      Daarna in photoshop (in dit geval) de foto negatief maken, en indien gewenst kleurtjes toevoegen.

      Ik heb m'n inspiratie hier en hier gehaald.

      Het moeilijkst aan dit alles is wierrook vinden die je meer dan een half uur kan ruiken zonder er hoofdpijn van te krijgen

      Bedankt voor je comment!

      Yannick

      Comment


      • #4
        Re: Spelen met rook...

        Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
        Ik heb deze gemaakt met volgende instellingen:
        Camera:
        ISO 100
        Diafragma 10
        Sluitertijd 1/200
        Flits:
        Een Canon 430 EX II
        Manueel ingesteld op 105mm (kwestie van het licht niet te breed te verspreiden), en op ongeveer halve kracht. Verder nog twee zwarte flapjes aan de zijkant om het licht te sturen.

        Draadloos flitsen (via zo'n cactus v4 setje) langs de zijkant, en aan de andere kant (tegenover de flits dus) een lampje om de rook te verlichten zodat je autofocus hem kan vinden. Dit is niet echt noodzakelijk want heb er ook een paar manueel scherpgesteld en dit gaat even goed. En een zwarte of heel donkere achtergrond gebruiken.

        Daarna in photoshop (in dit geval) de foto negatief maken, en indien gewenst kleurtjes toevoegen.

        Ik heb m'n inspiratie hier en hier gehaald.

        Het moeilijkst aan dit alles is wierrook vinden die je meer dan een half uur kan ruiken zonder er hoofdpijn van te krijgen

        Bedankt voor je comment!

        Yannick
        Yannick,
        bedank vr de info
        die wierrook no probleme

        welke lens heb je hier gebuikt ?
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: Spelen met rook...

          Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
          Yannick,
          bedank vr de info
          die wierrook no probleme

          welke lens heb je hier gebuikt ?
          Ik heb sommige gemaakt met m'n 18-135 en sommige met mijn 50mm 1.8, ik denk dat deze met de 50mm gemaakt is.

          Yannick

          Comment

          Working...
          X