Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dansfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dansfoto's

    Dag

    Binnen kort moet ik naar een 'dansfeest' of hoe je zoiets ook noemt, en er word daar verwacht dat ik wat foto's neem van (vanzelfsprekend) dansende mensen.
    Het is een zaal binnen en waarschijnlijk veel spots.
    Hebben jullie soms tips over sluitertijd ISO...?
    Moet ik werken met flits en zo ja is een ingebouwde flits genoem? Ik heb namelijk geen externe, maar kan er misschien wel van iemand die ik ken een lenen...

    PS: het gaat meerbepaald over lindyhop en salsa denk ik...

    Bedankt
    Website[/CENTER]

  • #2
    Re: Dansfoto's

    Oorspronkelijk geplaatst door photographyfreak Bekijk bericht
    Dag

    Binnen kort moet ik naar een 'dansfeest' of hoe je zoiets ook noemt, en er word daar verwacht dat ik wat foto's neem van (vanzelfsprekend) dansende mensen.
    Het is een zaal binnen en waarschijnlijk veel spots.
    Hebben jullie soms tips over sluitertijd ISO...?
    Ik neem regelmatig tango dansfoto's. Het is altijd erg donker in die dans zalen.
    Flits kan, maar dan door een tweetal flitsen los van de camera op te stellen die de hele zaal verlichten...

    ik vrees dat je met je huidige uitrusting je echt geen goede foto's kan maken...


    Ik gebruik een licht gevoelige lens met de volgende waarden:
    Camera Nikon D700
    Exposure 0.004 sec (1/250)
    Aperture f/1.4-1.6
    Focal Length 85 mm
    ISO Speed 3200-6400

    je hebt zeker 1/250 nodig om het beeld enigszins te bevriezen

    Last edited by d_oracle; 30 januari 2011, 21:38.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Dansfoto's

      Koen welke flitsen heb je hier gebruikt? Of zijn bij die laatste foto's de spotlights van de dansschool/zaak?

      En hoe heb je ze opgesteld?
      Andy Lemaire

      andylemaire.be

      Comment


      • #4
        Re: Dansfoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
        Koen welke flitsen heb je hier gebruikt? Of zijn bij die laatste foto's de spotlights van de dansschool/zaak?

        En hoe heb je ze opgesteld?
        voor de getoonde foto's heb ik geen flitsen gebruikt... dit zijn de lichten van de zaal.
        doch ik heb wel voorbeeldjes waar ik het wel gedaan heb, en heb twee Metz CT45 met klemmen aan de muren bevestigd. met de lichtmeter vervolgens gemeten, zodat ik wist wat mogelijk was... ik had de flitsen nodig want, werkte met een D50, die niet zo hoog in de ISO kan als een D700...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Dansfoto's

          Oké, dacht al daar zit serieus wat power achter op die belichting in de vb..
          Andy Lemaire

          andylemaire.be

          Comment

          Working...
          X