Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed glas?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed glas?

    Hallo, ik zou mijn lenzenarsenaaltje willen uitbreiden en vooral verbeteren. Ik heb al zo vaak gehoord dat het niet de body is die belangrijk is, maar de lenzen. Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en wil dus investeren in goed nieuw glas. En dan later eventueel een nieuwe body, dat zal dan de Canon 5D markII worden.

    Ik ben 3 jaar geleden begonnen met een Canon 400D met een EFS 18-55, EFS 55-250 en een EF 50 f1.8

    Ik heb net mijn 50mm f1.8 vervangen door een f1.4, want de eerste heb ik laten vallen en nu zou ik er nog een iets meer macro-tele willen aan toevoegen.
    Is de 100mm f2.8 L IS USM dan een goed idee of heeft er iemand andere voorstellen?

    Na verloop van tijd (lees sparen ;-)) zou ik ook nog de 24-70 en de 70-200 willen aanschaffen.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: Goed glas?

    De Canon 100 zonder IS is en de Sigma 150 macro zijn beide ook de moeite waard om eens te bekijken ...

    Zelf schiet ik altijd uit de hand en dan is de IS een uitkomst, maar of je de IS en het rode randje de meerprijs waard vind kun je alleen zelf bepalen. De twee eerder genoemde objectieven zijn ook heel erg goed

    Comment


    • #3
      Re: Goed glas?

      Ik heb zelf zeer goede ervaring met de Sigma 150 mm/2.8, dit in combinatie met een 5D MK 2. Als je kijkt naar de beeldopbouw dan vind ik een brandpuntafstand van 150 mm bij macro vaak mooier dan 100 mm.

      De Canon 100 mm L is voorzien van IS en dat heeft voordelen. Dit voorjaar / deze zomer komt de OS versie van de Sigma 150 mm/2.8 op de markt.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Goed glas?

        Zowel de Canon 100 als de Sigma 150 zijn ontworpen als macrolenzen, dwz scherpte geoptimaliseerd op korte afstand, lange focusinstelweg, ed
        Ze zijn ook wel als korte tele te gebruiken, maar om ze speciaal daarvoor te kopen ?

        Comment


        • #5
          Re: Goed glas?

          ho even, de 100L is een lens die voor portret erg goed te gebruiken is, heb deze zelf ook en naast macro gebruik ik hem tot volle tevredenheid ook als portretlens, bevalt me zelfs beter dan de 85 mm, dus ik zou deze ten zeerste aan willen raden.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: Goed glas?

            De lens is zeker een goede lens, je moet gewoon even nadenken wat je wil fotograferen.
            En met het idee in je hoofd dat je later overschakelt naar FF.

            In dezelfde prijsklasse zitten nog een aantal andere zeer goede lenzen:
            135mm L, 200mm L, 24-105mm L etc.
            Misschien is de 100mm niet lang genoeg voor hetgeen je wil doen op een FF. En dan ga je een 200mm willen.

            Macro foto's zijn heel mooi maar je moet het geduld hebben van een monnik.
            succes
            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
            website: http://www.hung.be
            facebook - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Goed glas?

              Bij portretwerk vind ik een brandpuntafstand van 85, bij full frame, vaak te kort. Soms 100 en soms iets langer werkt, vooral bij een krap gjkaderd portret, mooier.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment

              Working...
              X