Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo YN560 testje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo YN560 testje

    De YN560's zijn gisteren toegekomen vanuit Hongkong, 10 dagen na bestelling.

    De bouwkwaliteit vind ik superieur, lijkt echt wel een 580EXII.
    Bediening is zeer gemakkelijk, zelfs gemakkelijker dan een TTL flitser.

    Ik had hem vandaag eens vergeleken met een 430EX, maar de 430EX die officieel een veel lager richtgetal heeft, gaf wel ruim 1 stop meer licht dan de YN560.

    Testje was niets officieels, gewoon op eenzelfde afstand beide flitsers en lichtmeter opgesteld (+- 3 à 4 meter). De 430EX had f8 en de YN560 slechts f5.6.
    (weet nu de ISO niet meer, maar eens in softbox geplaats gaat van het licht niet veel meer overschieten vrees ik)

    Dan vraag ik mij af hoeveel het verschil dan wordt met een SB900 of 580EXII.
    2 stops? één SB900 geeft dan evenveel licht als 3x YN580's ... (als er nieuwe flits bijkomt wordt het SB900 omdat ik nikon camera gebruik)

    Het is een beetje haat/liefde verhouding, vind de flits op zich zeer goed, stevig, PC Sync, etc , maar had toch veel meer power verwacht, vooral omdat ze toch ook GN58 opgeven en zeggen dat het vergelijkbaar is met de grote nikon/canons

    INMIDDELS UITVOERIG GETEST: YN560 samen met de RF-602: werkt als een trein
    Er moet iets fout gelopen zijn met de meting in vergelijking met de 430EX, ik heb deze nu gemeten met Sekonic lichtmeter op 1 meter, 100 ISO en 35 mm, resultaat:
    YN560: f22 + 3/10
    SB-800: f22 + 7/10
    Last edited by frankyds; 4 februari 2011, 17:36.
    Fuji XPRO1

  • #2
    Re: Yongnuo YN560 testje

    Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
    Ik had hem vandaag eens vergeleken met een 430EX, maar de 430EX die officieel een veel lager richtgetal heeft, gaf wel ruim 1 stop meer licht dan de YN560.
    zou toch gelijk moeten zijn met je 430ex, stond de zoom kop gelijk? zie hier
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo YN560 testje

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      zou toch gelijk moeten zijn met je 430ex, stond de zoom kop gelijk? zie hier
      beiden op 50mm

      die richtgetallen door fabrikanten opgegeven zijn niet te vertrouwen, iedereen kiest flits op basis van richtgetal, het is voor hen dan handig om daar slim met om te spelen (of te liegen)
      Last edited by frankyds; 29 januari 2011, 21:26.
      Fuji XPRO1

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo YN560 testje

        Vergeet er wel nie bij te vertellen dat de YN-560 geen TTL ondersteund e.
        Veel mensen zouden wel eens kunnen denken dat het een ideaal vervanging is voor een canon of nikon TTL maar denk dat ze raar zouden thuiskomen met hun fotos.

        De YN-560 is zeer goed maar volledig manueel in te stellen.
        De canon en nikons zijn volautomatisch op TTL.

        Anyway...
        Je output power ....
        Hmm weird.
        Die van mij gaat toch lekker hard hoor.
        Kheb het nog nie nagemeten maar kan je verzekeren dat em stuk harder gaat dan een SB-600 bv

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo YN560 testje

          Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
          beiden op 50mm

          die richtgetallen door fabrikanten opgegeven zijn niet te vertrouwen, iedereen kiest flits op basis van richtgetal, het is voor hen dan handig om daar slim met om te spelen (of te liegen)
          Om die reden heb ik in de tijd tweedehandsSB-26 en SB-800 Nikon flitsers opgekocht.
          De SB-26 zijn echte werkpaarden, robuust, betrouwbaar, zeer goede slavesensor, en een groot output (groter dan de SB-800 en SB-900).
          Het richtgetal van de SB-26 is 42 (iso 100, 50mm zoom, tegenover de SB-800 = 38) en de SB-900 = 40.

          Je merkt dit ook als je de flitsers onder mekaar gebruikt.

          Ik heb er in de tijd voor gekozen om wat meer geld en geduld te spenderen (een SB-26 gaan snel tussen de 110 euro en de 130 euro, SB-800 tussen de 200 en de 250 euro), en heb er nog geen moment spijt van gehad.
          Mijn flitsers zijn zelfs al een paar keer tegen de vlakte gegaan, maar nog altijd werken ze perfect.

          Mijn raad: als je ergens tweedehands Nikon flitsers tegenkomt (zeker de SB-26 of de SB-800 (indien je ITTL wil)), laat die dan niet aan je neus voorbijgaan
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo YN560 testje

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Het richtgetal van de SB-26 is 42 (iso 100, 50mm zoom, tegenover de SB-800 = 38) en de SB-900 = 40.
            ben je dat zeker?

            ik lees het volgende op 't internet:
            nikon
            SB26: 36
            sb800 : 38
            sb900: 34 (dat de SB800 straffer is dan de SB900 heb ik al vastgesteld)

            en yongnuo

            yn460 : 33
            yn460II : 38
            yn560 : 39 (die volgens testen slechts 34 zou zijn)

            persoonlijk heb ik nog twee metz 45's liggen als't hard moet gaan...
            kosten twee keer nieks, maar je moet ze wel zelf modden...

            metz 45 CP1 : 45
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo YN560 testje

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              ben je dat zeker?

              ik lees het volgende op 't internet:
              nikon
              SB26: 36
              sb800 : 38
              sb900: 34 (dat de SB800 straffer is dan de SB900 heb ik al vastgesteld)

              en yongnuo

              yn460 : 33
              yn460II : 38
              yn560 : 39 (die volgens testen slechts 34 zou zijn)

              persoonlijk heb ik nog twee metz 45's liggen als't hard moet gaan...
              kosten twee keer nieks, maar je moet ze wel zelf modden...

              metz 45 CP1 : 45
              Inderdaad iets fout gekeken( enkel voor de SB- 800)
              richtgetal SB-26 is 36 op 35 mm (op 50mm zoom is het 42)
              SB-800 is 44 op 50 mm
              SB-900 = 40 op 50mm (FX)

              Ik gebruik altijd 50mm omdat dit vroeger de meest gangbare mm bij RG was.

              Het RG van de YN560 bij 50mm zou 42 moeten zijn, maar uit test blijkt dit toch maar 38 te zijn. (alle Yongnuo scoren lager dan opgegeven, waarbij de Nikon flitsers meestal wat hoger scoren dan opgegeven).

              Hoe stabiel de flitsoutput is laat ik nog in het midden.

              De Yongnuo flitsers zijn goed voor iemand die eens van strobist wil proeven.

              Maar als je wat serieus begint te worden en je komt een Nikon tegen -> kopen

              Wat betreft Metz heb ik hier nog een 60ct4 liggen -> RG 60 (prachtig beestje) en deze kan ik ook nog veilig voor digitale camera's
              Heb deze nog op mijn digital Minolta gebruikt (in TTL mode).
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo YN560 testje

                ik heb momenteel geen lichtmeter liggen, maar kunnen de YN560 eigenaars eens testen hoeveel het echte richtgetal is want ik vermoed dat het nog veel lager is dan die 34 uit die ene test

                100 ISO, 1 meter tussen flits & lichtmeter, en flitszoom op 35mm
                Fuji XPRO1

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnuo YN560 testje

                  is het niet interessanter om met staafflitsers te werken?

                  ivm richtgetallen, is onderstaande correct als voorbeeld RG 34?

                  1m: f34
                  2m: f17
                  3m: f 8.5
                  4m: f 4

                  stel 1 of 2 stops verlies door softbox, werken jullie dan op hogere iso's ?
                  Fuji XPRO1

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yongnuo YN560 testje

                    Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht

                    stel 1 of 2 stops verlies door softbox, werken jullie dan op hogere iso's ?
                    ik heb enkel hoger ISO's nodig als m'n omgevingslicht niet toereikend is
                    normaal werk ik zelf met slechts 1/8 of 1/4 power op m'n flashes in een westcott softbox...
                    zolang je niet tegen de zon in moet werken, is er geen enkel probleem...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yongnuo YN560 testje

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Inderdaad iets fout gekeken( enkel voor de SB- 800)
                      richtgetal SB-26 is 36 op 35 mm (op 50mm zoom is het 42)
                      SB-800 is 44 op 50 mm
                      SB-900 = 40 op 50mm (FX)

                      Ik gebruik altijd 50mm omdat dit vroeger de meest gangbare mm bij RG was.
                      heb de sticky bijgewerkt, doch op 35mm voor de flashes die geen zoom hebben...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yongnuo YN560 testje

                        Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht

                        2 stops? één SB900 geeft dan evenveel licht als 3x YN580's ... (als er nieuwe flits bijkomt wordt het SB900 omdat ik nikon camera gebruik)
                        2 stops verschil zou betekenen dat je 4 X YN580's nodig hebt voor 1 SB-900

                        En inderdaad die richtgetallen mag je gerust met een dikke korrel zout nemen.
                        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yongnuo YN560 testje

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          zou toch gelijk moeten zijn met je 430ex, stond de zoom kop gelijk? zie hier
                          Ja beiden op 50mm

                          Op basis van die review had ik ze besteld ...
                          Maar blijkbaar ook wel met korrel zout nemen ofwel zit er enorm veel verschil tussen exemplaren
                          Fuji XPRO1

                          Comment


                          • #14
                            Re: Yongnuo YN560 testje

                            ik ga deze week beide exemplaren eens onderwerpen aan een echt richtgetal test, en eens vergelijken met een SB800
                            Fuji XPRO1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Yongnuo YN560 testje

                              Is er ook een manier om dit te testen zonder lichtmeter?

                              Comment

                              Working...
                              X