Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Industrie Chemelot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Industrie Chemelot




    Bedankt voor het kijken en de comments


    Groetjes chrit.
    Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

  • #2
    Re: Industrie Chemelot

    Goed belicht, mooie kleuren ook. Prachtig
    Jochenvde Photography
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Industrie Chemelot

      vind de belichting juist niet zo mooi.
      er zit te veel blauw in.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Industrie Chemelot

        Bouk, dr zit niks teveel blauw in. Dat was het BLAUWE uurtje.

        Goeie Chrit, maar de andere is veel beter.

        Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Industrie Chemelot

          Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          Bouk, dr zit niks teveel blauw in. Dat was het BLAUWE uurtje.
          en dan wordt alles blauw?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Industrie Chemelot

            Zou er iemand zijn die weet waar al die schouwen, pijpen en buizen toe dienen. Daar doe
            ik dan mijn hoed voor af. Net als voor deze fraaie foto ervan.

            Comment


            • #7
              Re: Industrie Chemelot

              Het mocht nog (donker)blauwer voor mij.
              Foto 10 à 15 minuten later maken en je hebt een beter resultaat volgens mij.

              Comment


              • #8
                Re: Industrie Chemelot

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Zou er iemand zijn die weet waar al die schouwen, pijpen en buizen toe dienen. Daar doe
                ik dan mijn hoed voor af. Net als voor deze fraaie foto ervan.
                Goh... niet zo eenvoudig
                Laten we het zo zeggen... In Chemelot worden verschillende producten en bijproducten gemaakt. (de chemische/petro-chemische industrie zoals ze zeggen)
                Enkele producten die ze maken zijn methanol, granular urea, mono-ethylene glycol, MTBE and engineering plastics, polyethylene, polyolefins and polypropylene doen ze blijkbaar ook

                Vergelijkbare bedrijven in Antwerpen zijn bv. Monsanto en BASF.

                Om al deze basisproducten te maken voor de ''andere" industrie, hebben zij een productieproces. Die buizen en tanks zijn daar delen van, niet meer, niet minder...
                SABIC, een van de grote spelers in Chemelot bv. maakt(e) het basis bestandsdeel van het plastic dak voor de Opel Zafira, granulaat voor mal-toepassingen, etc etc...

                MTBE bv. wordt via chemische reactie van methanol en isobutyleen gemaakt. Methanol bekomt men uit aardgas, en het isobutyleen wordt gemaakt van ruwe olie (of aardgas). MTBE gebruiken wij als brandstofadditief.
                Denk eens na over alle scheidingsprocessen/extractieprocessen/... die kort of lang geleden in je chemie cursus stonden en die kan je terugvinden in die torens/pijpen/...

                Als je als ingenieur ergens in wil werken en je wilt veel centen verdienen om je hobby fotografie te betalen moet je daar werken niet voor niets best betaalde sector in Belgie...

                mvg
                Dimitri
                Last edited by exeter; 31 januari 2011, 08:15.
                5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

                Comment

                Working...
                X