Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha met Party-belichting??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Alpha met Party-belichting??

    Beste mede forummenaars,

    Ik heb een vraagje over mijn kodak.
    Ik heb een tijdje geleden een Sony Alpha 450 aangeschaft met de
    bedoeling om op fuiven en party's foto's te trekken.

    Ik heb hierbij ook een opzetbare flitser aangeschaft voor een betere
    kwaliteits flits.

    Mijn vraag is, hoe ik het beste mijn codak instel dat de mensen op de foto's
    er het "beste" opstaan en ook dat ik de sfeerverlichting erbij heb.
    Ik heb eens een deel foto's genomen en ikd enk door mijn flits of verkeerde
    kamera-stand leek het alsof er in de zaal TL-Verlichting was, en de lichteffecten
    waren verdwenen... Deze had ik er graag bijgehad zodat het echte party-fotos zijn.

    Kan iemand me raad geven?
    Alvast bedankt!
    Bart

  • #2
    Re: Sony Alpha met Party-belichting??

    Niemand..?

    Comment


    • #3
      Re: Sony Alpha met Party-belichting??

      je zult de flits op het juiste vermogen moeten instellen (experimenteren) ook moet je een diffuser op je flits monteren en zorgen dat de WB op flits staat

      IF I'AM WRONG PLEASE CORRECT
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #4
        Re: Sony Alpha met Party-belichting??

        Wat voor lens heb je erbij gekocht (of gekregen)?
        Jacques Bakker
        www.fotohandig.be

        Comment


        • #5
          Re: Sony Alpha met Party-belichting??

          werken op manueel, flits instellen op 2e gordijn.
          Diafragma zoals je wil en lange sluiterijd (tussen 1/4" en 1")

          Iso ook vastzetten, maar niet te hoog, 320 bv.

          en dan: experimenteren met het draaien van je toestel terwijl je foto's maakt.

          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment


          • #6
            Re: Sony Alpha met Party-belichting??

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
            Wat voor lens heb je erbij gekocht (of gekregen)?
            Een 18-55 lens heb ik erbij.

            Op de flitser zit een plastiekje dat ik eroverheen kan schuiven (doorzichtig wel).
            Op Automatisch zijn de fotos wel duidelijk, maar het lijkt totaal nietmeer op een fuifzaal,
            daarom dus dat ik andere instellingen moet gebruiken.

            Manueel zonder flits gaat te donker zijn denk ik...

            Ook heb ik voor vanvoor aan mijn lens zo een uitbreidkapje (cilinder)
            maar weetniet ofdat nodig is?

            Comment


            • #7
              Re: Sony Alpha met Party-belichting??

              volg het advies van Geert op, je flitst daarbij ook. de flits bevriest het moment, de langere sluitertijd zorgt ervoor dat je omgevingslicht ook meegenomen word.i
              WillemClassensDesign: Mijn website
              Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
              Flitsers:HVL-F42AM;

              Comment


              • #8
                Re: Sony Alpha met Party-belichting??

                Op de flitser zit een plastiekje dat ik eroverheen kan schuiven (doorzichtig wel).
                Dat moet je opzetten als je met een groothoek lens fotografeert, je moet eens in je handleiding kijken tot hoeveel mm's je kunt gaan, bij mijn Metz 50-Af1 bv. gaat het tot 12mm.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Alpha met Party-belichting??

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Dat moet je opzetten als je met een groothoek lens fotografeert, je moet eens in je handleiding kijken tot hoeveel mm's je kunt gaan, bij mijn Metz 50-Af1 bv. gaat het tot 12mm.
                  ik bezit een Metz 36 AF-5 en ik kan tot 18mm (35mm equivalent) en met de huidige lens kom ik aan 28mm dus ideaal voor uitbreiding.
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Alpha met Party-belichting??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
                    Ook heb ik voor vanvoor aan mijn lens zo een uitbreidkapje (cilinder)
                    maar weetniet ofdat nodig is?
                    Ik denk dat je beter eerst eens wat rond leest over fotografie en met materiaal enzo. Dat uitbreidkapje zal je zonnekap zijn.
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Alpha met Party-belichting??

                      Dat soort vragen komen hier geregeld langs. ZIe: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...if-196159.html

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Alpha met Party-belichting??

                        Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                        werken op manueel, flits instellen op 2e gordijn.
                        Diafragma zoals je wil en lange sluiterijd (tussen 1/4" en 1")

                        Iso ook vastzetten, maar niet te hoog, 320 bv.

                        en dan: experimenteren met het draaien van je toestel terwijl je foto's maakt.

                        G
                        Dat wil zeggen dat je mensen gaat fotograferen een seconde nadat je hebt afgedrukt, hoe time jij dat? En waarom een lage iso-waarde? Wat is het voordeel van flits op tweede gordijn?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Alpha met Party-belichting??

                          Dat wil zeggen dat je mensen gaat fotograferen een seconde nadat je hebt afgedrukt, hoe time jij dat
                          observeren en anticiperen.
                          Het gaat bij mij eerder om de party dan om het portret, da's een andere discipline.

                          De rest kan je nalezen in de thread die je zo vriendelijk was om aan te halen.

                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment

                          Working...
                          X