Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

    Ben nieuw in deze gebruikersgroep en heb een 3 tal vragen mbt de Nikon D7000:
    Heeft iemand ervaring met de "Nikon D7000" in combinatie met de "Nikon 16-85mm VR" en zo ja ben je tevreden over deze combinatie. Kan je de set aan bevelen. Ik fotografeer voorals nog het meeste als ik op reis ben en de camera gaat dan in de rugzak voor o.a trekkings in Nepal.

    Welk type SD geheugen kaart moet ik nemen als ik voornamelijk in RAW fotografeer, ik ben van plan een 2 tal 16 Gb kaartjes te kopen maar weet niet welke snelheid te nemen.
    Neem aan dat de snelheid van de kaartjes van in vloed is op het wegschrijven van de foto en bij het ophalen van de foto's om ze te bekijken op de camera.

    In reviews wordt nog al eens bij de D7000 aangehaald : " ■Tendency to overexpose in bright sunshine/high contrast situations" is dit inmiddels al verholpen met een update of kan je dit eenvoudig voorkomen.
    Al vast bedank voor ee n reactie
    Peter

  • #2
    Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

    Mediamarkt heeft hier een actie waar wordt aangeboden met de prijs exclusief BTW, maar in Breda waar ik toevallig was werd de D7000 alleen aangeboden met 18-105 combinatie voor 1008 euro. Superkoopje, maar niet verkrijgbaar met de 16-85.
    Last edited by Spanjaart; 28 januari 2011, 19:45.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

      Ik heb een 16-85VR al gebruikt met een D7000 en dat is een zeer goede kombinatie.
      Zeer goed als all round , en wandelobjectief
      Handig, scherp en mooie kleuren, en een zeer stevig objectief, heeft zelfs een rubberen randje tegen stof ,enz ( persoonlijke smaak) .
      Als kaartjes volstaat voor gewoon gebruik een klasse 6 kaartje, denk ik
      Succes met je keuzen
      Last edited by Lanthon; 29 januari 2011, 08:38.
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Mediamarkt heeft hier een actie waar wordt aangeboden met de prijs exclusief BTW, maar in Breda waar ik toevallig was werd de D7000 alleen aangeboden met 18-105 combinatie voor 1008 euro. Superkoopje, maar niet verkrijgbaar met de 16-85.
        De prijs is normaal voor de body 1069, nu gaat daar 19% btw vanaf waardoor de prijs voor de body 898 euro is. De lens kost op het internet 469 bij Boom in A'dam. Set prijs is dan 1367 euro het geen ca 130 euro goedkoper is dan bij alle internet winkels. (dacht ik :-) )
        Vandaar de Mediamarkt.
        Graag zou ik nog het exacte type Scandisk kaartje weten, er zijn er zoveel
        Al vast bedankt
        gr Peter

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

          Voor 100 euro meer kan je er beter de 18-105 bij hebben, je kan dan altijd nog de andere lens een keer kos kopen, maar voor dat geld koop je er ook een andere interessante lens bij, de kitlens is zeker niet slecht.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

            ik heb een D7000 en ook een nikon 18-105 lens .
            is goede all aroundlens voor zijn geld . zit ook ED glas in.

            de kaartjes die ik gebruik zijn : SanDisk Extreme klasse 10 .
            geen klagen van.
            2 body's en wat lenzen ..

            older and wiser ... my arse

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Voor 100 euro meer kan je er beter de 18-105 bij hebben, je kan dan altijd nog de andere lens een keer kos kopen, maar voor dat geld koop je er ook een andere interessante lens bij, de kitlens is zeker niet slecht.
              Als het prijsverschil niet te groot is, zou ik toch eerder voor de 16-85 gaan.
              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

                Ik vind de 16-85 ook beter, heb ik er zelf ook bij gekocht, maar voor een prijsverschil van 360 euro zou ik liever een 70-300 erbij hebben of een super groothoek.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

                  je vraag ivm overbelichting: in deze review wordt er meer uitleg gegeven, ongeveer halverwege het artikel, onder de hoofding "performance-metering system".

                  Luc Crul
                  http://www.flickr.com/photos/luccrul/
                  Nikon D7000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit Bekijk bericht
                    Graag zou ik nog het exacte type Scandisk kaartje weten, er zijn er zoveel
                    Al vast bedankt
                    gr Peter
                    Met een Sandisk Extreme zit je altijd goed. Ik gebruik alleen nog maar deze.
                    Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      Mediamarkt heeft hier een actie waar wordt aangeboden met de prijs exclusief BTW, maar in Breda waar ik toevallig was werd de D7000 alleen aangeboden met 18-105 combinatie voor 1008 euro. Superkoopje, maar niet verkrijgbaar met de 16-85.
                      Weet iemand of die actie in België ook loopt??
                      Nikon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

                        Al vast bedankt voor jullie reacties.
                        D7000 body vandaag bij Mediamarkt in Cruquius gekocht voor 881,47 euro.
                        Camera body was niet meer voorradig, dus moet je wel direct betalen en dan een paar weekjes wachten tot dat de camera wordt geleverd. Maar gezien de prijs heb ik dit er wel voor over.

                        Vraagje levert Nikon zijn camera's in een "gesealde verpakking" uit? Ik vraag dit omdat de Mediamarkt de camera zonder meer terug neemt van consumenten indien men niet te vreden is over de camera. ( binnen 14 dagen na aankoop en het aankoop bedrag retour )

                        Nu nog een nadenken over de lens die ik er bij wil hebben. Denk dat het de 16-85 VR gaat worden. Heb wel nog wel op mijn oude F100 een Nikor 28-105 3.5-4.5d lens zitten.
                        Wat is wijsheid, deze gebruiken in combinatie met een groothoek zoom en zo ja welke?
                        gr Peter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit Bekijk bericht
                          Heb wel nog wel op mijn oude F100 een Nikor 28-105 3.5-4.5d lens zitten.
                          de f100 is toch een analoog toestel hé, mijn vader heeft gisteren te horen gekregen dat hij zijn oude lenzen niet meer kan gebruiken op een D90 vanwege het feit dat de gegevens over belichting niet worden doorgegeven.
                          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                          hier vind je mijn foto's en hier ook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit Bekijk bericht
                            Al vast bedankt voor jullie reacties.
                            D7000 body vandaag bij Mediamarkt in Cruquius gekocht voor 881,47 euro.
                            Camera body was niet meer voorradig, dus moet je wel direct betalen en dan een paar weekjes wachten tot dat de camera wordt geleverd. Maar gezien de prijs heb ik dit er wel voor over.
                            Gefeliciteerd met je aankoop.
                            Het is te hopen dat je niet met taferelen te maken krijgt zoals nu speelt bij IT's.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7000 aankoop dit weekend Mediamarkt Help :-)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit Bekijk bericht
                              Al vast bedankt voor jullie reacties.
                              D7000 body vandaag bij Mediamarkt in Cruquius gekocht voor 881,47 euro.
                              Camera body was niet meer voorradig, dus moet je wel direct betalen en dan een paar weekjes wachten tot dat de camera wordt geleverd. Maar gezien de prijs heb ik dit er wel voor over.

                              Vraagje levert Nikon zijn camera's in een "gesealde verpakking" uit? Ik vraag dit omdat de Mediamarkt de camera zonder meer terug neemt van consumenten indien men niet te vreden is over de camera. ( binnen 14 dagen na aankoop en het aankoop bedrag retour )

                              Nu nog een nadenken over de lens die ik er bij wil hebben. Denk dat het de 16-85 VR gaat worden. Heb wel nog wel op mijn oude F100 een Nikor 28-105 3.5-4.5d lens zitten.
                              Wat is wijsheid, deze gebruiken in combinatie met een groothoek zoom en zo ja welke?
                              gr Peter
                              Het hangt van je exemplaar af, daar zat ook bij dit type nogal wat variatie in. Gewoon uitproberen. Het bereik is best leuk, alhoewel ik van mening ben dat je voor 100 euro meer beter de 18-105 erbij had kunnen nemen.
                              Maar zoals het nu is eerst je eigen objectief uitproberen en kijken waar je verder je geld ana wilt uitgeven. Voor hetzelfde geld heb je er een UWA of een 70-300 bij.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X