Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op de sukkel met swivelgat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op de sukkel met swivelgat

    Hoi manne en ladies

    Ik ben aan het sukkelen met mijn paraplustatieven.
    Ben een bus kwijt gespeeld en nu past het nie meer...

    Statief is een 3/4 schroefdraad en mijn swivel is een groot gat type "b" X (wat da ook mag betekene).
    Concreet komt het er op neer dat het ding er op staat als een slakke zak en dat werkt niet goed natuurlijk.

    Duidelijk dat ik terug een bus nodig heb die aan de 1 kant 3/4 neemt en vanbuiten de maat heeft type "b" X

    Dus ik op ebay en zoeken maar ...
    Nu word ik er daar niet slimmer op want ik zie type "D" type "L" ...

    Mijn vraag...
    Is er nergens een website/pagina waar die dingen mooi uitgelegd staan met afmetingen bij zodat ik simpel de schuifmaat ff kan meten wat ik zoek en dan met de juiste referenties inkopen ga doen?

  • #2
    Re: Op de sukkel met swivelgat

    rij anders gewoon naar een winkel met je swivel zoals konijn en dan kan je daar wel het nodige verkrijgen vermoed ik
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Op de sukkel met swivelgat

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      rij anders gewoon naar een winkel met je swivel zoals konijn en dan kan je daar wel het nodige verkrijgen vermoed ik
      Das 4 uur da ik kwijt ben met op en af rijden voor iets da 5 euro kost of zo LOL.
      Ik woon aan de kust, en op vlak van serieuze fotografieartikels is dat hier beetje als "einde beschaving" LOL

      Comment


      • #4
        Re: Op de sukkel met swivelgat

        Ga een kijken bij Foto walser, misschien verkopen ze die los, ze zitten zeker op hun statieven want die gebruik ik ook. Natuurlijk zit je ook weer met de vezending, maar misschien heb je nog iets anders nodig ?

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Op de sukkel met swivelgat

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Das 4 uur da ik kwijt ben met op en af rijden voor iets da 5 euro kost of zo LOL.
          Ik woon aan de kust, en op vlak van serieuze fotografieartikels is dat hier beetje als "einde beschaving" LOL
          ja, kwist nu nie waar je woonde natuurlijk
          dan ist idd een eindje rijden en dure grap voor iets vrij goedkoop

          ik zou zeggen art&craft in gent maar heb al gemerkt dat die weinig low-budget dingen hebben en focilux bestaat dan ook al niet meer :s

          Is er anders niets in brugge van winkels? Een kleinere lokale boer ofzo?
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Op de sukkel met swivelgat

            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht

            Is er anders niets in brugge van winkels? Een kleinere lokale boer ofzo?
            Tuyttens in brugge?
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Op de sukkel met swivelgat

              Khad gehoopt dat er ergens een website zou zijn met meer info over swivels en hun "hulpstukken".
              Is beetje zelfde probleem als je een quicklock plaatje nodig hebt voor je statief is het soms ook huilen met de pet op.

              Naargja, ik ga zien of ik geen oversized bus kan kopen die op men statief past op ebay of zo, en duw em dan wel eens in de draaibank tot em past in de swivel

              Comment


              • #8
                Re: Op de sukkel met swivelgat

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Khad gehoopt dat er ergens een website zou zijn met meer info over swivels en hun "hulpstukken".
                tuurlijk bestaat dat... is het een female spigot wat je zoekt?
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Op de sukkel met swivelgat

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Khad gehoopt dat er ergens een website zou zijn met meer info over swivels en hun "hulpstukken".
                  Is beetje zelfde probleem als je een quicklock plaatje nodig hebt voor je statief is het soms ook huilen met de pet op.

                  Naargja, ik ga zien of ik geen oversized bus kan kopen die op men statief past op ebay of zo, en duw em dan wel eens in de draaibank tot em past in de swivel
                  XAFKE waar aan de kust,Want ik heb hier nog een spigot liggen met een verwijderbare bus,en btw het zou gemakkelijk zijn als je gemeente of zo in je profiel stond. ik ga van-
                  namiddag naar de tentoonstelling in Bredene, ik zal de spigot in ieder geval meenemen.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op de sukkel met swivelgat

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    rij anders gewoon naar een winkel met je swivel zoals konijn en dan kan je daar wel het nodige verkrijgen vermoed ik
                    welke konijn reed naar de winkel dan?
                    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                    https://sites.google.com/view/pdh65/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op de sukkel met swivelgat

                      Thanx mannen, tis idd een spigot da ik kijt ben.
                      Guido heeft me al op weg geholpen met de verduidelijking

                      Kga morgen zien op de foto-roemmelmarkt in gent en anders ga ik op de koffie bij guido

                      Dus als je morgen een zot ziet rondlopen met een swivel, tis ik

                      Comment

                      Working...
                      X