Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro

    Als nieuweling hier had ik graag enkele tips gekregen:

    Tot op heden heb ik geen knijt verstand van spiegelreflexcamera's, maar ik zou me graag wat bezig houden met macrofotografie (vlinder, libellen,ect). Vraag me niet hoe het komt, maar ik heb mijn oog laten vallen op een Canon 550D en een Sigma 150mm macrolens (voor Canon natuurlijk). Waarom Canon en geen Nikon?, Joost mag het weten... Mijn richtprijs is ongeveer €1300.

    Nu, zijn dit deftige toestellen om mee te beginnen? Zijn deze compatibel? Of zijn er misschien betere voorstellen?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Macro

    Dat zal prima lukken. Overweeg misschien ook een statief.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: Macro

      Ovber de camera ga ik me niet uitspreken, want die ken ik niet.
      Maar de 150mm Macro van Sigma is in elk geval een topper. Getuige de vele positieve reacties die je hierover op dit forum kan vinden

      En inderdaad: een statief is ook haast onontbeerlijk. En koop meteen een goed. Maar met de zoekfunctie vind je daarover hopen info in dit forum!
      It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

      Comment


      • #4
        Re: Macro

        Oorspronkelijk geplaatst door Luc.Reymen Bekijk bericht
        Ovber de camera ga ik me niet uitspreken, want die ken ik niet.
        Maar de 150mm Macro van Sigma is in elk geval een topper. Getuige de vele positieve reacties die je hierover op dit forum kan vinden

        En inderdaad: een statief is ook haast onontbeerlijk. En koop meteen een goed. Maar met de zoekfunctie vind je daarover hopen info in dit forum!
        De 550D deelt dezelfde sensor met de 7D ==> top
        de lens ken ik niet
        statief=onontbeerlijk =+200€ bij je budget rekenen zodat je van eerste keer een deftig een hebt.
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment

        Working...
        X