Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte vacht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwarte vacht

    Ik zit met een probleempje voor mijn hond te fotograferen.
    Hij heeft namelijk een pekzwarte vacht. Maar als ik hem fotografeer komen
    hier kleuren in tevoorschijn...

    hier een voorbeeld van een foto die ik getrokken had (uit de beginnershoek)...

    Ik had nu graag enkele tips gekregen om te vermijden dat de vacht alle kleuren krijgt.
    Maar ik wil toch nog wel mooi de textuur van de vacht kunnen zien.

    Natuurlijk licht zou misschien beter zijn, maar wat als ik mijn hond binnen wil fotograferen?
    Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
    Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

  • #2
    Re: Zwarte vacht

    Zowiezo kan je op zwarte dieren best een tikje onderbelichten door EV-compensatie te doen. Zwart wordt dan zwarter dan zwart

    Maar hier heb je ook vooral het probleem dat haar (een natuurhars) een satin reflectie heeft.

    Je zou de hond dus kunnen spuiten met matte verf

    Geen idee eerlijk gezegd, mss bestaa er wel iets in de handel om glans uit haar te halen.

    Op de huid van mensen hebben we zelfde probleem trouwens, daar doen we foundation op of poederen wat om blinkertjes tegen te gaan.

    Wat je ook kan doen is je licht difuus maken.

    Comment


    • #3
      Re: Zwarte vacht

      Niet flitsen? Dan krijg je ook geen reflectie.
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

      Comment


      • #4
        Re: Zwarte vacht

        Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
        ............

        hier een voorbeeld van een foto die ik getrokken had (uit de beginnershoek)...

        Ik had nu graag enkele tips gekregen om te vermijden dat de vacht alle kleuren krijgt.
        schiet in iedergeval in RAW, bij deze klopt volgens mij de witbalans niet.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Zwarte vacht

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          schiet in iedergeval in RAW, bij deze klopt volgens mij de witbalans niet.
          grt,bouk.
          Stond je tv aan achter je, of een pc scherm? De kleuren die in zijn ogen reflecteren doen dat ook in zijn vacht.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Zwarte vacht

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            schiet in iedergeval in RAW, bij deze klopt volgens mij de witbalans niet.
            grt,bouk.

            Toestel heeft geen functie op in RAW te fotograferen.
            Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
            Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

            Comment


            • #7
              Re: Zwarte vacht

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              Stond je tv aan achter je, of een pc scherm? De kleuren die in zijn ogen reflecteren doen dat ook in zijn vacht.

              Nee geen pc scherm of tv achter mij. Wel verschillende soorten verlichting.
              Achter me was de veranda waar veel natuurlijk licht scheen en boven me stonden spots en dan nog een zachte flits van de kodak. Misschien te veel onder mekaar...
              Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
              Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

              Comment


              • #8
                Re: Zwarte vacht

                Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
                Nee geen pc scherm of tv achter mij. Wel verschillende soorten verlichting.
                Achter me was de veranda waar veel natuurlijk licht scheen en boven me stonden spots en dan nog een zachte flits van de kodak. Misschien te veel onder mekaar...
                was het een mooie dag? dan was het misschien de blauwe lucht die in zijn vacht weerspiegelde. De blauwe licht is, geloof het of niet, een lichtbron en nog wel een met een stevige invloed.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment

                Working...
                X