Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herstel dienst Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • herstel dienst Canon

    Weet iemand een hersteldienst van Canon, waar je je objectief binnen doet ( eventueel na afspraak ) en waar je kan wachten tot die klaar is?
    In nederland zit idd een hersteldienst en is niet zo ver voor mij, maar je bent je objectief wel 4 tot 6 weken kwijt.
    Een amateur maakt zich druk om scherpte
    een professioneel maakt zich druk in de verkoop
    een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Steven G.
    Weet iemand een hersteldienst van Canon, waar je je objectief binnen doet ( eventueel na afspraak ) en waar je kan wachten tot die klaar is?
    In nederland zit idd een hersteldienst en is niet zo ver voor mij, maar je bent je objectief wel 4 tot 6 weken kwijt.
    Ik vrees ervoor dat zoiets bestaat.
    In pricipe moet zoiets gedaan worden in een cleane ruimte, waar een constante filtering van de lucht/afzuiging. Veelal zelfs een constante temperatuur en mogelijk ook zelfs vochtigheidsgraad.

    Het is niet zoiets als een fietsband laten herstellen...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: herstel dienst Canon

      De snelste manier om geholpen te worden door Canon is als je lid bent van CPS (Canon Professional Service). In dat geval wordt je apparatuur binnen resp. 5, 3 of 2 werkdagen gerepareerd, afhankelijk van je CPS status (Silver, Gold of Platinum). Een snellere reparatie zul je zeker niet krijgen. Je dient alleen wel aan bepaalde voorwaarden te voldoen om lid te worden van CPS...
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: herstel dienst Canon

        Ik zeg http://www.rofarepair.nl/

        Ik heb een keer een lens daar binnengebracht, nu woon ik zelf wel in Den Haag.... Maar je kan ook daarnaartoe verzenden. En misschien als je een afspraak maakt kan je er zelfs op wachten.
        Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

        Comment


        • #5
          Re: herstel dienst Canon

          http://www.techrepair.nl/contact-informatie.html

          Hier kan je ook als particulier terecht. Erop wachten zal niet kunnen vrees ik.
          Maar dit is het officieel herstelcentrum van Canon (is eigenlijk het vroegere Etbass).
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: herstel dienst Canon

            bij de cps hersteldienst S-inter in Frankrijk (net over de grens bij lens). Hebben ze mijn sluiter van m'n 1 reeks nog vervangen terwijl ik erop wachtte. heb daar trouwens al altijd ten langste 's anderendaag kunnen m'n materiaal ophalen.

            Comment


            • #7
              Re: herstel dienst Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
              http://www.techrepair.nl/contact-informatie.html

              Hier kan je ook als particulier terecht. Erop wachten zal niet kunnen vrees ik.
              Maar dit is het officieel herstelcentrum van Canon (is eigenlijk het vroegere Etbass).
              Voor lenscleaning, afspraak maken, 40 min wachten met een koffie en klaar.
              Voor herstellingen vrees ik dat ze niet direct een diagnose gaan kunnen stellen.
              Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

              Comment


              • #8
                Re: herstel dienst Canon

                CPS: ik wist dat het bestond en was de naam kwijt.
                ik voldoe aan de voorwaarden... is al een begin.

                techrepair: ken ik, zit niet ver van mij thuis maar moet je even goed 5-6 weken wachten en ik moet er nog een factuur betalen ( wat ik weiger omdat ze dingen gedaan hebben die ik niet heb gevraagd )

                Ik heb de schroefdraad beschadigd op mijn lens ( vraag me niet hoe want weet het zelf niet ) en kan er dus geen filter meer op schroeven.

                Bedankt voor de vele antwoorden



                groet
                steven
                Last edited by Steven G.; 26 januari 2011, 22:15.
                Een amateur maakt zich druk om scherpte
                een professioneel maakt zich druk in de verkoop
                een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

                Comment


                • #9
                  Re: herstel dienst Canon

                  oei is het zolang wachten bij techrepair? Mijn 5D is daar omdat de spiegel losgekomen is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: herstel dienst Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                    oei is het zolang wachten bij techrepair? Mijn 5D is daar omdat de spiegel losgekomen is.
                    dat zal bijna overal zo zijn.
                    dikwijls mailen ze nog een offerte en moet je toestemming geven om te herstellen en dan beginnen ze er aan.
                    4 tot 6 weken soms, denk dat ze heel veel herstellingen hebben

                    mijn 5D mkII heb ik er 4 of 5 keer moeten binnen doen voor ik scherpe foto's had. IN het begin dus niet veel plezier aan beleeft
                    Een amateur maakt zich druk om scherpte
                    een professioneel maakt zich druk in de verkoop
                    een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

                    Comment


                    • #11
                      Re: herstel dienst Canon

                      1D IIN is net binnengeweest bij techrepair , CPS gold , op 5 dagen terug , het stuk moest besteld worden anders had het op 2 dagen geweest . Best een goeie service .
                      http://www.dullaert.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: herstel dienst Canon

                        De service is best goed.
                        Alleen is het jammer dat ze ( ingeval van mijn 5D en ook die van een vriendin ) niet opgeven wat er fout was, waarom de foto's niet scherp waren.
                        Ze doen net of alles is in orde en ineens is het ook echt in orde.

                        Maar goed, dat probleem is van de baan.
                        Een amateur maakt zich druk om scherpte
                        een professioneel maakt zich druk in de verkoop
                        een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

                        Comment

                        Working...
                        X